tar bloggene knekken på forumet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

Som sagt, da lar du bare vær og lese disse bloggene også oppholder du deg i steden i Off topic forumet. Så slipper vi som skriver i egne blogger og motta surt oppstøt fra dem som ikke liker det. Å vips så burde alle være fornøyde.

Er ikke det en god løsning da? Du blir fornøyd, vi andre blir fornøyde og vi slipper trøttsomme diskusjoner rundt dette. Nå er det MC sesong og fint vær store deler av landet og da blir det naturlig nok en del blogginnlegg fra turer etc. Skulle jeg åpnet en ny topic for hver tur jeg kjørte så hadde det blitt mye rot.

Hvis det er noe spesifikt og litt viktig jeg lurer på så lager jeg uansett egne tråder for dette. Hvis det bare er hverdagslige ting så havner det i bloggen min. Jeg tror det stort sett fungerer slik hos de fleste andre her inne også med egen blogg.

Kan ikke du lage din egen blogg da, og fortelle litt om deg selv, hva du driver med, hvilken sykkel du har, samt legge inn bilder etc.? På den måten blir det liksom mer involverende og da blir det fort mer interresant for andre og bli kjent med deg. Hvis det er det du vil da.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

Bjerknez skrev:Som sagt, da lar du bare vær og lese disse bloggene også oppholder du deg i steden i Off topic forumet. Så slipper vi som skriver i egne blogger og motta surt oppstøt fra dem som ikke liker det. Å vips så burde alle være fornøyde.

Er ikke det en god løsning da? Du blir fornøyd, vi andre blir fornøyde og vi slipper trøttsomme diskusjoner rundt dette. Nå er det MC sesong og fint vær store deler av landet og da blir det naturlig nok en del blogginnlegg fra turer etc. Skulle jeg åpnet en ny topic for hver tur jeg kjørte så hadde det blitt mye rot.

Hvis det er noe spesifikt og litt viktig jeg lurer på så lager jeg uansett egne tråder for dette. Hvis det bare er hverdagslige ting så havner det i bloggen min. Jeg tror det stort sett fungerer slik hos de fleste andre her inne også med egen blogg.

Kan ikke du lage din egen blogg da, og fortelle litt om deg selv, hva du driver med, hvilken sykkel du har, samt legge inn bilder etc.? På den måten blir det liksom mer involverende og da blir det fort mer interresant for andre og bli kjent med deg. Hvis det er det du vil da.
jeg leser jo ikke bloggene og er i likhet med deg her i avdelingen for off-topic. at du bedriver oppsøkende virksomhet og poster sure oppstøt i min off-topic-tråd er ulovlig i mine off-topic-innlegg men kommer sikkert til å gjøre mange fornøyde :lol

håper du er fornøyd her i min trøttsomme diskusjon som ikke usannsynlig kan skifte til et mer lingvistisk tema om svorsk etterhvert som lesertallene øker. nevnte jeg at denne tråden foreløpig kjent som blogg-kritikk har over to tusen fem hundre lesere og uten sammenligning forøvrig for tiden knuser samtlige blogger og om jeg ikke tar helt feil troner jeg for tida på en solid førsteplass trygt plassert av trofaste lesere som i motsetning til dine sure oppstøt åpenbart har sansen for mine tråder og selv om det er vanskelig å tolke kun fra harde data og visninger kan dette leses som stående applaus og et uuttalt ønske om flere innlegg av samme kaliber, men det blir ren spekulasjon fra min side.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

Jompa skrev:
CB9 skrev:over to og et halvt tusen visninger og noen sure bloggere senere står jeg på mitt. det er nok av kategorier å poste i og bloggene deres er bare fancy varianter av diverse og off topic-kategorien :bump:
Ok, 2ogethalvttusen visninger er bevis på at tråden engagerer, og jeg kan være litt enig med deg i det du skrev tidligere om at
enkelte ting som folk kan ha nytte av forsvinner i bloggene.
Jeg har selv postet mye mekking i min egen blogg, noe av det kunne nok vært presentert i egne tråder.

Tror allikevel at "fordelen" med bloggene, utifra ditt synspunkt, må være at du slipper å gå inn i "offtopic" for å sjekke nye innlegg
der det står om folk som meg som har tatt en liten ettermiddagstur til Statoil, har ei bikkje med løpetid, maler verandaen
og tusen andre ting som vi bloggerne skriver om.
Bloggene er forresten ikke helt " off topic " , mc-interressen ligger hele tida i bunnen, og det aller meste handler om mc og mc-kjøring.
som det skal på et mc-forum.
ser jeg dro frem deg som eksempel tidligere i tråden og bare for å presisere av misforståelsesgrunner så er du brukt som eksempel fordi du har den ene bloggen jeg har lest og det var en kar som ikke skjønte hva jeg snakka om, det var ikke ment som kritikk. det var ren produktplassering. pga kjent varemerke.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Hansien »

Bjerknez skrev: Man kan så klart gjerne diskutere driften av et forum hvis man absolutt på død og liv ønsker det, men for meg er det gjeeeesp. Da kommer man lenger med å sende en velrettet og saklig PM til en av forum moderatorene. Jeg er ganske sikker på at bidrag tas i mot med takk kontra og lage en felles tråd som bare er ødleggende. Så sant det ikke er nettopp ødelegge man vil da så klart...
Det er ingen problemer med å diskutere drift og holdninger her i plenum så lenge det gjøres på en folkelig måte.

En ting er ihvertfall sikkert, begge parter i denne saken er flinke til å slenge dritt om den andre i form av å kalle det for kreft eller mene at hele tråden bare er et gjesp.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

Ok, dere får fortsette. Jeg har ikke tenkt til å bidra til økt aktivitet her vertfall.

Lykke til :thumleft

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

Bjerknez skrev:Ok, dere får fortsette. Jeg har ikke tenkt til å bidra til økt aktivitet her vertfall.

Lykke til :thumleft

Det sa du på side 2 også, men kan man stole på deg? :twothumbs:
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av JohnnyTh »

CB9 skrev:
Bjerknez skrev:Som sagt, da lar du bare vær og lese disse bloggene også oppholder du deg i steden i Off topic forumet. Så slipper vi som skriver i egne blogger og motta surt oppstøt fra dem som ikke liker det. Å vips så burde alle være fornøyde.

Er ikke det en god løsning da? Du blir fornøyd, vi andre blir fornøyde og vi slipper trøttsomme diskusjoner rundt dette. Nå er det MC sesong og fint vær store deler av landet og da blir det naturlig nok en del blogginnlegg fra turer etc. Skulle jeg åpnet en ny topic for hver tur jeg kjørte så hadde det blitt mye rot.

Hvis det er noe spesifikt og litt viktig jeg lurer på så lager jeg uansett egne tråder for dette. Hvis det bare er hverdagslige ting så havner det i bloggen min. Jeg tror det stort sett fungerer slik hos de fleste andre her inne også med egen blogg.

Kan ikke du lage din egen blogg da, og fortelle litt om deg selv, hva du driver med, hvilken sykkel du har, samt legge inn bilder etc.? På den måten blir det liksom mer involverende og da blir det fort mer interresant for andre og bli kjent med deg. Hvis det er det du vil da.
jeg leser jo ikke bloggene og er i likhet med deg her i avdelingen for off-topic. at du bedriver oppsøkende virksomhet og poster sure oppstøt i min off-topic-tråd er ulovlig i mine off-topic-innlegg men kommer sikkert til å gjøre mange fornøyde :lol

håper du er fornøyd her i min trøttsomme diskusjon som ikke usannsynlig kan skifte til et mer lingvistisk tema om svorsk etterhvert som lesertallene øker. nevnte jeg at denne tråden foreløpig kjent som blogg-kritikk har over to tusen fem hundre lesere og uten sammenligning forøvrig for tiden knuser samtlige blogger og om jeg ikke tar helt feil troner jeg for tida på en solid førsteplass trygt plassert av trofaste lesere som i motsetning til dine sure oppstøt åpenbart har sansen for mine tråder og selv om det er vanskelig å tolke kun fra harde data og visninger kan dette leses som stående applaus og et uuttalt ønske om flere innlegg av samme kaliber, men det blir ren spekulasjon fra min side.
Jeg må stadig vekk innom her og lese. Underholdende å se hvordan man kan fortsette å drite seg selv ut gang på gang.
Kjør på :)

Tror nesten jeg må skrive i bloggen min igjen :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

skriver du blogg du og? den har jeg ikke sett

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av JohnnyTh »

CB9 skrev:skriver du blogg du og? den har jeg ikke sett
Det skal være en her inne, men skriver lite der.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

jeg hadde hjemmeside jeg. var ikke noe for meg egentlig.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Zadnez »

det virker som om du CB9 tar for gitt at alle de 2500 "leserne" er enig med deg???? Med tanke på alle leserne Bjerknez har så er det vel ingen ting som tyder på det? .... 187K visninger.... synes faktisk du skal slutte å mase og bare akseptere at bloggene er kommet for å bli
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

jeg vet ikke åssen du og bjerknez klarte å klikke på hverandres blogger til summen var 178 tusen men om dere to åpner gluggene og tar en lengre titt på bloggene deres så slipper jeg. det er ingen som maser om de bloggene her uansett og hvorfor den tråden her har over tre tusen klikk er for meg like uforståelig som det er at du leser bloggen til bjerknez. nå har ikke jeg noe i mot bjerknez og ikke deg heller og det sier jeg mest fordi jeg prøver en mer diplomatisk linje. det er ikke lett, men det hjelper å ikke lese noen blogger.
før vi bikker fire tusen med hjelp fra en hissig bjerknez som har lyst å skrive nekrologen min i fredriksrtad blad, så bør jeg informere om at uten cookies aktivert så vises ikke nekrologene. avslutningsvis må jeg bare få si Zadnes, din første feil var å ta meg seriøst. din andre feil var å blogge. feil tre er en henvisning til feil en og leser du enda så blir jeg nesten imponert. om du ikke er bjerknez. isåfall var det ikke meninga å slenge dritt jeg bare kødda :thumleft

rogkas
Innlegg: 42
Registrert: 22 mar 2016, 14:06
Motorsykkelen din: HD Road King

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av rogkas »

Jøss, holder grumpy9 på enda...det kaller jeg langtidssinna...

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

PetterT skrev:
CB9 skrev:kan være smart å finne forum designert for den og den sykkeln.

Skal ha meg GSXR 1000 nå. Finnes det noen gode forum for disse? Helst norske.

Her er den jeg har venta på, bør vel merke forskjell fra 600 :

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=76324653
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

er det bloggskryt du driver med eller skal du ha den sykkeln ?

Låst