Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Heller miste et salg enn å selge en sykkel til en kunde som du helt klart vet blir feil. Jeg håper jo selvfølgelig å ha samme kunde i butikken neste gang også :-k
Godt poeng. Som jeg også har hørt fra bilforhandlerne når det gjelder bil, som jeg er jevnlig innom i jobbsammenheng.
Kunder gjennomskuer det rimelig kjapt om selgeren ikke spiller med åpne kort...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev: Det kjipeste med å være selger er at man ikke kan være ærlig.
Joda, det går godt an å være ærlig selv om man er selger. Dette handler mer om å fremheve det man mener er positivt om salgsobjektet, og heller si minst mulig om alt annet. Men det er ofte best å si fra til kunden dersom man ser at dette blir feil type sykkel til denne kunden. Heller miste et salg enn å selge en sykkel til en kunde som du helt klart vet blir feil. Jeg håper jo selvfølgelig å ha samme kunde i butikken neste gang også :-k
Joda, du har så klart rett i det kjellv. :thumleft

Når jeg kjøpte konebilen for ca. et år siden (VW UP!) så ble selger litt paff da jeg har kjøpt langt dyrere biler fra han tidligere. Han spurte hvorofr jeg plutselig skulle kjøpe meg trillebåre :lol Vi snakket litt ironisk rundt denne bilen og hadde det litt artig. Jeg bare elsker slike selgere.

Fikk inkallelse fra han pr SMS til service på bilen for noen uker siden hvor det sto "Nå er det snart på tide med service på limousinen vel?"
Slik får man vertfall MEG som fast kunde! :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvor

Legg inn av Tobben84 »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev: Men du selger vel Yamaha, og du har vel ingen Yamaha på listen din huh!? :knegg
Nei selvfølgelig ikke :crazy:
Men hvem vet hvilke bruktsykler jeg kommer til å ha i butikken i årene framover :-k
Det kjipeste med å være selger er at man ikke kan være ærlig.

Kunde: Åhhh... den Skoda Octaviaen der virket litt spennende...
Selger: Ja, dette er en flott bil!......

Det er så fordømt kjedelig å snakke med selgere som snakker i din retning HELE tiden. :-# :x :crazy:
Det hele handler vel bare om hvordan man pakker inn ordene :knegg
Høøøøøøøøy!!!

Jeg har en Octavia VRS, og jeg kan love deg at den ikke er kjedelig. Prøv en og du kommer ikke til å bli skuffet :prf

Har ikke kjørt så mange kjipe sykler egentlig, og ser egentlig noe sjarm i alle sammen. Startet min karriere på en suzuki gs 500 1992 modell med 85000 km på telleren og uten vedlikehold. Etter litt skruing og lakkering så var det en herlig sykkel det også der og da :twothumbs:

I fjor lånte jeg en Honda cb500f 2015 modell når sykkelen min var på service. Selv om prisen var lav på denne, så synes jeg den var totalt karakterløs, og det tror jeg kanskje er første gang jeg har opplevd :scratch

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvor

Legg inn av JLafton »

Tobben84 skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev: Men du selger vel Yamaha, og du har vel ingen Yamaha på listen din huh!? :knegg
Nei selvfølgelig ikke :crazy:
Men hvem vet hvilke bruktsykler jeg kommer til å ha i butikken i årene framover :-k
Det kjipeste med å være selger er at man ikke kan være ærlig.

Kunde: Åhhh... den Skoda Octaviaen der virket litt spennende...
Selger: Ja, dette er en flott bil!......

Det er så fordømt kjedelig å snakke med selgere som snakker i din retning HELE tiden. :-# :x :crazy:
Det hele handler vel bare om hvordan man pakker inn ordene :knegg
Høøøøøøøøy!!!

Jeg har en Octavia VRS, og jeg kan love deg at den ikke er kjedelig. Prøv en og du kommer ikke til å bli skuffet :prf

Har ikke kjørt så mange kjipe sykler egentlig, og ser egentlig noe sjarm i alle sammen. Startet min karriere på en suzuki gs 500 1992 modell med 85000 km på telleren og uten vedlikehold. Etter litt skruing og lakkering så var det en herlig sykkel det også der og da :twothumbs:

I fjor lånte jeg en Honda cb500f 2015 modell når sykkelen min var på service. Selv om prisen var lav på denne, så synes jeg den var totalt karakterløs, og det tror jeg kanskje er første gang jeg har opplevd :scratch
Faen da :D like sykler og like biler vi jo :thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Tobben84 »

@Jlafton

Haha, du har vrs du også ja! Knallbil med kjøreegenskaper langt utover sin prisklasse. Før den har jeg hatt tre bmw 3-serier til sammenligning;)

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av JLafton »

Jeg har det ja :D Åsen modell har du ? Jeg har en 2015 diesel stasjonsvogn med DSG .
Hadde Octavia før den også, men da en 2012 L&K
Hvert kjempefornøyd , kjørte 90k med den forrige og har nå kjørt 30k med den jeg har nå. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sier som en selger ville sagt:
Skoda er en flott bil det :knegg

Men hvem bryr seg vel egentlig om bil... ikke jeg vertfall. Jeg kjører jo en VW UP! (eller madammen rettere sagt) og det er ikke akkurat en designperle det heller. Ei helelr tror jeg den klarer å spinne, så sant det ikke er isholke under hjula :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av kjellv »

Antispinn ;-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Tobben84 »

JLafton skrev:Jeg har det ja :D Åsen modell har du ? Jeg har en 2015 diesel stasjonsvogn med DSG .
Hadde Octavia før den også, men da en 2012 L&K
Hvert kjempefornøyd , kjørte 90k med den forrige og har nå kjørt 30k med den jeg har nå. :thumleft
Jeg har en delfingrå/sort skinn 2011 RS tdi diesel. Har hatt den i tre problemfrie år og den er vanvittig morsom å kjøre sammenlignet med konkurrentene(hvis det egentlig er noen). Skal sannsynligvis ha RS bensin 230 hk nesten gang tenker jeg :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Jompa »

Ja :sick:
Hvorfor gå-da ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av hakhap »

For å være en trå om kjipe motorsykkler er det veldig lite motorsykkel her
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av gsx750_80 »

hakhap skrev:For å være en trå om kjipe motorsykkler er det veldig lite motorsykkel her
Forsøker:

1) 70-talls Kawasaki Z 1000. sikkert ikke en "kjip" sykkel i vanlig forstand, all den tid den har stil og "karisma" så det holder.
Men: Jeg ble overasket og skuffet over de dårlige kjøreegenskapene. Jeg hadde en Honda CB 1100 F på den tida, og selv
om den ikke var mange årene nyere, kjentes den MYE bedre å kjøre enn Z 1000. Kawasakien tror jeg jeg vil forsøke å beskrive
som at den minte om en DBS herresykkel med 24 tommer ramme. Høy, men vinglete.

2) Yamaha XS400. Fikk prøve en slik av en kamerat. Når jeg var vant med mye større sykkel ble jeg plutselig i tvil om Yamaha'en i det
hele tatt hadde motor, når jeg rullet ut av lyskryssene.. ;-)

3) Harley Fatboy. Tungt og tregt, som å kjøre en skurtresker på to hjul?
mvh

-gsx750_80

ZZR-Erling

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av ZZR-Erling »

Fins det virkelig morsomme biler med fremhjulstrekk??? Rattet fyker jo alle veier!!!

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av poulet_cavalier »

Lånescooteren til MC Oslo. Ingen under og ingen ved siden :-)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nevn de tre kjipeste syklene du har kjørt og hvorfor!

Legg inn av Bjerknez »

Var ikke en kawasaki 300 scooter du lånte vel? :)

Uansett... Scooter er et kjipt fremkomstmiddel og hører kun hjemme ett sted, og det er hjelpemiddelsentralen.

Svar