Hadde dog vært morsommere om tråden het "Hva har du i nattbordskuffen?"

Bokhandlern i Kabul har jeg lest, en del år siden ...
Har lest en del av Dag Og Tids gjennomgang av faktagrunnlaget. Virker som hun har et ganske lemfeldig forhold til kildetolkning og seleksjon. Om hun hadde rett ville hun vel heller lagt fram sterkere bevis enn å be om unnskylding: https://www.nrk.no/norge/marthe-michele ... 1.15372348erik m skrev: ↑12 feb 2021, 00:20 Den siste i serien om krigsseilerne av Jon Michelet var jeg kommet halvveis i da jeg fikk datterens "Hva visste hjemmefronten" til jul. Det ble plutselig to bøker om andre verdenskrig, like gode på hver sin måte. Men mens Jons bøker blir skamrost - vel fortjent! - er det mange barn av gamle helter som forsøker å nedsnakke Marte. Så langt jeg kan skjønne har hun gjort en meget grundig jobb, og bygget opp en logisk bakgrunn for påstandene sine; hjemmefronten visste om de planlagte jødeutryddelsene, men valgte å ikke gjøre noe med det. Ikke engang varsle jødene.
I ren omsorg til deg, ikke bruk nesespray for mye i lengre sammenhengende perioder. Vet om flere som har blitt avhengig og til slutt måtte operere.Bjerknez skrev:På nattbordet har jeg ALLTID følgende når jeg ligger i sengen:
- Snusboksen
- Mobiltelefonen
- iPad'en
- Hodetelefoner med støydemping
- Nesespray
- En flaske med vann/saft/brus.
Når jeg IKKE ligger i sengen, så er det ingenting på nattbordet. Disse tingene følger meg omtrent over alt jeg går når jeg er hjemme.
Har brukt nesespray i 14 år nå45316 skrev: ↑12 feb 2021, 22:04I ren omsorg til deg, ikke bruk nesespray for mye i lengre sammenhengende perioder. Vet om flere som har blitt avhengig og til slutt måtte operere.Bjerknez skrev:På nattbordet har jeg ALLTID følgende når jeg ligger i sengen:
- Snusboksen
- Mobiltelefonen
- iPad'en
- Hodetelefoner med støydemping
- Nesespray
- En flaske med vann/saft/brus.
Når jeg IKKE ligger i sengen, så er det ingenting på nattbordet. Disse tingene følger meg omtrent over alt jeg går når jeg er hjemme.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk