Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev:
Flanker skrev:Til din fastleges forsvar skal det sies at 80-90% av akutte ryggplager folk går til legen med er diffuse, tilnærmet umulig å diagnostisere og går over av seg selv ila. 1-3 mnd. ved smertelindring og mest mulig normal aktivitet. I løpet av ett år har 50% av Norges befolkning vondt i ryggen. Ryggvondt er altså noe av det din fastlege ser mest av gjennom en arbeidsdag.

Sånn sett er du ett av unntakene som bekrefter regelen, og fastlegen har gjort to ting riktig: Han har møtt deg som en av 90% pasientene og grepet til reseptblokka som sitt førstevalg, og han har lyttet til ditt ønske om utredning hos spesialist fordi det tross alt er du som kjenner din egen kropp best. At han ville sykemelde deg sporenstreks er vel mer uheldig, såfremt du ikke hadde en fysisk belastende jobb for ryggen.
Hørte om ryggproblemer og relativt ferske forskningsresultater på transistorradioen min, her for noen dager siden. Det ble hevdet av mange, kanskje de fleste, ryggproblemer kunne kureres med trening.
Legene skrev ofte ut medikamenter i stedet, da det var sterke kommersielle kreftter i sving for å selge smertestillende og andre legemidler. Litt om undersøkelsene de viste til, her:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealt ... back-pain/
Hadde det vert så enkelt for min del så hadde alt vert fryd og gammen :thumleft

Jeg har spurt både ryggspesialist samt han som har invilget operasjon av ryggen min angående dette og jeg har blitt frarådet å trene ryggen med tanke på "muskebygging". men jada, vanlig aktivitet samt strekk og tøying av ryggen er sundt for min del.

Hadde jeg vert full av F*** så kunne jeg lett kunnet ruset meg på statens penger resten av livet. Spesielt med tanke på en noe sløv fastlege etc. Men faktum er at jeg liker å jobbe og jeg liker jobben min veldig godt, så ikke noe unnasluntring her i gården :vs

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av The Cowboy »

Har hatt en del flaks med onkel blå og hans familiemedlemmer opp gjennom tiden..
Ikke ta meg feil, jeg har nok sponset en del julebord via bøter, men de fleste har kommet via fotobokser..

Men en historie jeg kom på i farten (når jeg leste om han som vinket ned farten) er da jeg kom på rv35/40 fra hvittingfoss, mot skien..
Den veien er en 70/80 sone (husker ikke akkurat området), og jeg kom med tomt vogntog.. Fredag og man ville hjem, farten var i 90+ siktet (nedoverbakke)..
Kom til en kontrollplass som er ofte brukt, og tenker meg egentlig ikke om i det hele tatt..
Der sitter det selvsagt en svartkledd sak med et instrument foran trynet..

Viser seg å være kikkert som han ser etter folk som har belte på seg (om jeg ikke husker feil da.. hehe), og han bare vinker ned farten uten å ta øya bort fra kikkehullet.. Nå var dette en enslig politimann og, så kan hende han selv ikke gadd å ha noe ekstra papirarbeid på en fredag men uansett..

Det er en av MANGE hendelser hvor man har sittet med hjertet i buksa og driten i halsen, før man ender opp så letta som en nyfrelst engel.. hehe!

Foreløbig har jeg kun en hendelse på MC, og den kan man lese om på siden min.. :)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av AJ »

Apropos politiet, denne er jo ganske morsom :lol .
Skikkelig artig påfunn!
:
http://www.tv2.no/2016/01/19/nyheter/politi/7945628
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Tonys »

skulle vært flere av han her.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=A4jqzF3nLhU[/video]
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av AJ »

Nå tar Tollvesenet i bruk pepperspray

Burde vært unødvendig, men oppslag på TV2 nyhetene i dag viser at behovet synes å være til stede.
Noen tanker om dette?
I likhet med politi og biltilsyn så gjør denne etaten helt klart en viktig jobb, selv om det kanskje kan virke litt smplig av og til med disse kontrollene av "vanlige" folk som har kommet "i skade for" å få med seg litt for mye forbruksvarer, være seg mat, drikke og tobakk... :roll .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av kalleklovn »

AJ skrev:Nå tar Tollvesenet i bruk pepperspray

Burde vært unødvendig, men oppslag på TV2 nyhetene i dag viser at behovet synes å være til stede.
Noen tanker om dette?
I likhet med politi og biltilsyn så gjør denne etaten helt klart en viktig jobb, selv om det kanskje kan virke litt smplig av og til med disse kontrollene av "vanlige" folk som har kommet "i skade for" å få med seg litt for mye forbruksvarer, være seg mat, drikke og tobakk... :roll .
Problemet her er jo ikke de som smugler mat og litt for mye alkohol. Det kommer MYE utenifra og inn til Norge som gjelder menneskesmugling og store narkotiske mengder. Med tanke på at de aldri vet hva de faktisk stopper så kan det jo være kjekt med pepper om det virkelig brenner på dass. De har jo ikke mange mulighetene gitt.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av AJ »

Jeg er helt enig.
Virker som at det har vokst fram en ny generasjon grenseoverskridende kriminelle som er langt mer kyniske enn de "gode gammeldagse" kjeltringene.
Særlig disse som ser ser mulighetene for store penger i menneskesmugling, skyr ingen midler, virker det som.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av gorbys »

Har ikkje so mykje å klage over, politiet har vert greie og hjelpsomme de gangene eg har hatt bruk for de og de gangene det har gått litt fort så kan ein ikkje klage da en sjøl er ansvarlig for å passe på farten.

Tollvesenet var meget greie å ha med når eg importerte bil i sommer. Likeså var vegvesenet.
De var tilogmed over all forventning når eg søkte om motorbytte på en datsun og, får håpe akkurat det forholdet fortsetter slik.
Sprit og vinsmugling har eg ikkje noko erfaring med, muttra vart stoppa etter en kieltur med litt for mye i bagasjen men fikk det med seg og ingen bot eller noe. Kjempegreier ;-)

Helsevesenet derimot plages jo stadig av alt for mange minutter tilbragt på venterommet og sist gang var de tom for kaffe så det trekker jo ned. De hadde et bilblad da så eg overlevde allikevel.

Nav kan jo være så opp og ned. Har kun hatt med de og gjøre når eg hadde pappaperm men samboeren har hatt litt mer med de og det har ikkje alltid vert like greit å få det en har krav på...

Sent fra min C6903 via Tapatalk

PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av PoseFant »

Jeg har aldri blitt stoppet av politiet når jeg har kjørt motorsykkel men jeg har hørt at de kan stoppe deg og ta bilde av deg og ta sykkelen din fordi du er til fare for trafikken selv om du ikke har gjort noe galt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av Bjerknez »

PoseFant skrev:Jeg har aldri blitt stoppet av politiet når jeg har kjørt motorsykkel men jeg har hørt at de kan stoppe deg og ta bilde av deg og ta sykkelen din fordi du er til fare for trafikken selv om du ikke har gjort noe galt.
Hææ?? :O

PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Re: Oppfatninger om de som "passer på" oss - politi, tollvesen, biltilsyn...

Legg inn av PoseFant »


Svar