Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av AJ »

Snittalderen for motorsyklister øker for hvert år.
Det gjør den forsåvidt for kjente rockere også, som får "æren" av innlede denne tråden. Nemlig Angus Young og Brian Johnson fra AC/DC. Ikke direkte MC-relevant, men likevel som et eksempel på hva tråden kan dreie seg om:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=v6_rpuuvxpc[/video]

Idéen med tråden er å se ting i tidsperspektiv med folk i fokus. Ikke bare MC i seg selv siden vi allerede har veteranMC tråd her inne.
Men tråden kan gjerne brukes til å dele bilder av brukere her inne fra svunne tider... ;-) .

Og andre bilder og tekst som setter ting i et tidsperspektiv.
Tror de fleste skjønner hva jeg mener...
Så får vi se hva som dukker opp og om det er behov for å korrigere kursen underveis... :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av kjellv »

Kan jo for så vidt begynne jeg, vise forfallet i løpet av ca 35 år :redface
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Jompa »

Kjellv :
Nei, jeg skal ikke skrive det jeg tenker.
Skal ikke,nei, skal ikke....kanskje....nei.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev:Kjellv :
Nei, jeg skal ikke skrive det jeg tenker.
Skal ikke,nei, skal ikke....kanskje....nei.
Kom igjen nå Jompa, hopp i det. Kjenner jeg deg rett så klarer du ikke la være likevel :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Bjerknez »

Ikke pokker om jeg legger ut bilde av meg selv for 20 år siden! :lol :lol
Det er en tid jeg prøver og fortrenge. Det var nemlig en tid hvor utseendet var 95% av viktigheten med livet. Bleket hår, diverse piercing'er her og der i trynet, solariumbrun, veldig spesielle klær (som var inn den gangen i miljøet jeg var i). Klær av typen hvor man glei rett inn på de heiteste rave parties og hvor selv DJ'en på stedet ble imponert over klesstilen :lol :lol

I dag fremstår jeg som total "fargeløs" og kjedelig i forhold. De som kjenner meg sier jeg er meg selv lik og ser like ung ut i dag, men magan har seget litt ut, håret har sin naturlige kulør, piercinger er borte og klesstilen er mer casual. :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av mortenolb »

Haaaa, i motsetning til herr Bjerknez, så skal jeg lett poste bilde fra min piercing-tid. Finnes veldig få bilder av meg, så.. Og enda færre fra nyere tid. To gamle og ett relativt nytt hvertfall! Har tilsammen hatt 8 piercinger i nærheten av trynet :lol

Bilde
Bilde


Nåtid:
Bilde

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Voksen »

Og nå ligger piercingene inne i skjegget slik at du ikke får barbert deg?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av mortenolb »

Morsomt :p nei, jeg er mann, og menn har skjegg!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av evike »

eva-moped.jpg
103_5148 (640x480).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Ikke pokker om jeg legger ut bilde av meg selv for 20 år siden! :lol :lol
Det er en tid jeg prøver og fortrenge. Det var nemlig en tid hvor utseendet var 95% av viktigheten med livet. Bleket hår, diverse piercing'er her og der i trynet, solariumbrun, veldig spesielle klær (som var inn den gangen i miljøet jeg var i). Klær av typen hvor man glei rett inn på de heiteste rave parties og hvor selv DJ'en på stedet ble imponert over klesstilen :lol :lol

I dag fremstår jeg som total "fargeløs" og kjedelig i forhold. De som kjenner meg sier jeg er meg selv lik og ser like ung ut i dag, men magan har seget litt ut, håret har sin naturlige kulør, piercinger er borte og klesstilen er mer casual. :lol
Du trigger virkelig nysgjerrigheten når du skriver slik!
Kom igjen nå...her er det bilder som teller :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Ikke pokker om jeg legger ut bilde av meg selv for 20 år siden! :lol :lol
Det er en tid jeg prøver og fortrenge. Det var nemlig en tid hvor utseendet var 95% av viktigheten med livet. Bleket hår, diverse piercing'er her og der i trynet, solariumbrun, veldig spesielle klær (som var inn den gangen i miljøet jeg var i). Klær av typen hvor man glei rett inn på de heiteste rave parties og hvor selv DJ'en på stedet ble imponert over klesstilen :lol :lol

I dag fremstår jeg som total "fargeløs" og kjedelig i forhold. De som kjenner meg sier jeg er meg selv lik og ser like ung ut i dag, men magan har seget litt ut, håret har sin naturlige kulør, piercinger er borte og klesstilen er mer casual. :lol
Du trigger virkelig nysgjerrigheten når du skriver slik!
Kom igjen nå...her er det bilder som teller :yeyeye
Kommer aldri til å skje Kjellv :lol

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Gordon »

AJ skrev:Snittalderen for motorsyklister øker for hvert år.


Som kasserer og medlemsregister ansvarlig for Senior MC avd. Buskerud ser jeg at gjennomsnitts alder for de 111 medlemmer hos oss er 55 år. Alderen variere fra 35 til 78. I de 52 år jeg har hatt mitt MC førekort har det vært en god del forandringer. Jeg har opplevde den Engelske MC verden i oppløsning, overtatt av Japansk MCer, mange kjent MC navn som har forsvunnet, noen få som har kommet sterk tilbake and mange ny varianter av MCer. Dagens MCer er mer komplisert, men ikke helt umulig, med alle ekstra utstyre kontra enkelte 50-60 talls MCer. Jeg har også en liten samling av alle førerkort som jeg har hatt gjennom disse årene. Jeg har blitt 71 år i dag og regner med at jeg kjøre min 1200cc Guzzi inntil helse mi sier noe annet.
Ønsker alle sammen en fin helg
Gordon

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Kjelvis »

Gordon skrev:
AJ skrev:Snittalderen for motorsyklister øker for hvert år.


Som kasserer og medlemsregister ansvarlig for Senior MC avd. Buskerud ser jeg at gjennomsnitts alder for de 111 medlemmer hos oss er 55 år. Alderen variere fra 35 til 78. I de 52 år jeg har hatt mitt MC førekort har det vært en god del forandringer. Jeg har opplevde den Engelske MC verden i oppløsning, overtatt av Japansk MCer, mange kjent MC navn som har forsvunnet, noen få som har kommet sterk tilbake and mange ny varianter av MCer. Dagens MCer er mer komplisert, men ikke helt umulig, med alle ekstra utstyre kontra enkelte 50-60 talls MCer. Jeg har også en liten samling av alle førerkort som jeg har hatt gjennom disse årene. Jeg har blitt 71 år i dag og regner med at jeg kjøre min 1200cc Guzzi inntil helse mi sier noe annet.
Ønsker alle sammen en fin helg
Gordon
MC lappen i 52 år, og fremdeles på 2 hjul. Det er ikke verst. Respekt.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Kjellrf »

Da jeg begynte å kjøre på mc treff for over 30 år siden, var de fleste på min alder eller eldre.

Og sånn er det nesten ennå...

Skremmende.

:yeahright
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av AJ »

Syns denne passer bra her også, jeg :) :

https://tv.nrk.no/serie/flimra/FBUA07005777/22-05-1978#

Handler ikke akkurat om at alderen krever sitt, men er et artig gjensyn med "gamledager".
Kanskje noen her inne til og med kjenenr seg igjen :crazy: ?
Det hadde jo vært artig!
Og god mulighet til nettopp å vise at alderen krever sitt... :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar