Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Leffy »

I "gamle dager" da jeg var unge så måtte vi være ute og leke og vi hadde vi barnetv på NRK fra 18.00 til 18.30. Nå sitt unga og ser på Disney Junior, NRK super og foran nettbrettet og glanar dagen lang..

Bilde
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av E-strom »

Det er vel flere enn meg som husker det glade 80-tallet? :lol
- nå er vel utfordringen å få ungene ut av huset, ikke å holde dem inne...

Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av spidair »

Alle mine bilder fra tyve år pluss 10 år ligger hos min første eks... og det i papir format og der ligger de godt... Var ikke stort å se på da og er ikke stort å se på nå...

Alder er kun tall da, enda vel og merke, da jeg ikke har noen spesielle plager som er alders relaterte... ENDA.... Jo, for pokker, jeg må bruke briller når jeg leser... Snart femti om litt over et år og da er det vel obligatorisk med disse øyekrykkene har jeg forstått...

Bortsett fra øyekrykker, erfaring og et grånende utseende med et karosseri som ikke akkurat er aero dynamisk kanskje er det vel ikke så mye som skiller meg fra tyve årene... he he. Mental alder sånn rundt der... :-)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av E-strom »

spidair skrev:...med et karosseri som ikke akkurat er aero dynamisk...
Kremt; er det ikke dråpen som har den mest optimale aerodynamiske formen da :yeyeye
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Longines
Innlegg: 26
Registrert: 14 feb 2016, 21:45
Motorsykkelen din: Vespa LXV 50/ Suzuki ZR50

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Longines »

AJ skrev:Syns denne passer bra her også, jeg :) :

https://tv.nrk.no/serie/flimra/FBUA07005777/22-05-1978#

Handler ikke akkurat om at alderen krever sitt, men er et artig gjensyn med "gamledager".
Kanskje noen her inne til og med kjenenr seg igjen :crazy: ?
Det hadde jo vært artig!
Og god mulighet til nettopp å vise at alderen krever sitt... :knegg .
Hærlig! Dette var før min tid, men ikke så veldig ulikt vage minner fra tidelig åttitall. Er jo egentlig ikke så lenge siden. :gk

Mange flotte klassikere der, og slik en retro AGV-hjelm hadde jeg ikke sagt nei til.. Niki Lauda style!

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av spidair »

E-strom skrev: Kremt; er det ikke dråpen som har den mest optimale aerodynamiske formen da :yeyeye
Joda, sikkert, men ikke når den "dråpen" kommer på tvers liksom.... med armer og ben og bebrillet fleis så hjelper den dråpe formen lite.. :)


Det var som pokker at en gjorde så lite av seg i ungdommen tenker jeg, for da VAR man faktisk ganske så stram og stilig OG man hadde hår man kunne lage en sveis i.... Isteden løp man rundt og syntes ALLE andre var Så stilige bortsett fra en selv.... Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg nok ha gjort en del ting anderledes... og det ville nok kostet litt i barnebidrag også tipper jeg... he he. Så kanskje like greit at det ble som det ble....

For det meste gikk jo ungdoms årene med på å kjede seg ihjel inn i neste dag, så og si... Og i dag ville ikke et døgn med 36 timer holdt for alt en har lyst til å gjøre engang... så hvor fanden ble tiden av?? :-)

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Baffin »

spidair skrev: Det var som pokker at en gjorde så lite av seg i ungdommen tenker jeg, for da VAR man faktisk ganske så stram og stilig OG man hadde hår man kunne lage en sveis i.... Isteden løp man rundt og syntes ALLE andre var Så stilige bortsett fra en selv.... Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg nok ha gjort en del ting anderledes... og det ville nok kostet litt i barnebidrag også tipper jeg... he he. Så kanskje like greit at det ble som det ble....

For det meste gikk jo ungdoms årene med på å kjede seg ihjel inn i neste dag, så og si... Og i dag ville ikke et døgn med 36 timer holdt for alt en har lyst til å gjøre engang... så hvor fanden ble tiden av?? :-)
Disse visdomsordene burde henge på ethvert kjøleskap i ethvert hjem til inspirasjon om at livet skal leves.

Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen……

Jeg ville våge å ta mer feil.

Jeg ville slappe av. Være mer smidig.

Jeg ville være mer enfoldig.

Jeg ville ta færre ting alvorlig.

Jeg ville ta flere sjanser.

Jeg ville ha flere opplevelser.

Jeg ville bestige flere tinder og svømme over flere floder.

Jeg ville spise mer is og færre bønner.

Jeg ville kanskje få flere vanskeligheter,

men færre innbilte…

Ser du, jeg er en av dem som lever fornuftig og sunt.

Time etter time, dag etter dag.

Ah, jeg har hatt mine øyeblikk og hvis jeg skulle leve om igjen ville jeg hatt flere av dem.

Faktisk ville jeg ikke prøve å ha noe annet. Faktisk ville jeg ikke prøve å ha noe annet.

Bare øyeblikk.

Det ene etter det andre, i stedet for å leve så mange år med tanke på morgendagen.

Jeg har vært en av dem som aldri reiser noe sted uten termometer, varmeflaske, regnfrakk og fallskjerm.

Hvis jeg skulle leve om igjen, ville jeg reise med mindre bagasje.

Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen, ville jeg begynne å gå barfot tidligere om våren, og fortsette lenger utover høsten.

Jeg ville unne meg selv flere karusellturer.

Jeg ville plukke flere tusenfryd

Skrevet av Nadine Starr, 85 år gammel, og gjenfunnet i en skuff etter hennes død

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av AJ »

Hey!
Fantastisk, intet mindre, Baffin :thumleft

Her var det mye god lærdom :twothumbs: !
Inspirerer meg til å opprette en tråd jeg lenge har tenkt på...
Men tror jeg drøyer'n litt fortsatt...
Kommer kanskje senere.

Uansett, veldig mye bra i 'doktrinene' til salige Nadine Starr.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Ikke pokker om jeg legger ut bilde av meg selv for 20 år siden! :lol :lol
Det er en tid jeg prøver og fortrenge. Det var nemlig en tid hvor utseendet var 95% av viktigheten med livet. Bleket hår, diverse piercing'er her og der i trynet, solariumbrun, veldig spesielle klær (som var inn den gangen i miljøet jeg var i). Klær av typen hvor man glei rett inn på de heiteste rave parties og hvor selv DJ'en på stedet ble imponert over klesstilen :lol :lol

I dag fremstår jeg som total "fargeløs" og kjedelig i forhold. De som kjenner meg sier jeg er meg selv lik og ser like ung ut i dag, men magan har seget litt ut, håret har sin naturlige kulør, piercinger er borte og klesstilen er mer casual. :lol
Du trigger virkelig nysgjerrigheten når du skriver slik!
Kom igjen nå...her er det bilder som teller :yeyeye
Kommer aldri til å skje Kjellv :lol
Du har jo allerede forklart hvordan du så ut før så da kan du likeså godt ta med bilder hehe
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av Bjerknez »

Kommer ikke til å sje Kawagutten :lol

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Alderen krever sitt. En tråd om FØR og NÅ...

Legg inn av spidair »

Baffin skrev:

Skrevet av Nadine Starr, 85 år gammel, og gjenfunnet i en skuff etter hennes død
Har allerede laget ferdig min siste vilje selv og kjenner igjen mye av dette :-) Tenkte å verifisere min siste vilje hos en advokat (så er jeg sikker på at mine etterkommere eller øvrigheta ikke slenger kista mi inn i en kirke for lettvindthetens skyld... Jeg vil jo ikke kjede de som gidder å møte opp i min begravelse med nitrist jesus reklame og kristne løgner og dette er måten å hindre det på... Greit å ha det gjort før en ny sesong syntes jeg )

Tror de aller fleste skulle ønske et litt annet utbytte av livet enn det de fikk... Tror fælt få av oss kan se tilbake på livet vi har levd og kan si, "Jepp, akkurat som jeg planla det...".

:-)

Svar