Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 28 nov 2019, 10:16



PR-stunt kaller vi vel noe slikt. Ved å gi fra seg disse pengene "kjøper" han seg tillit hos sine velgere som også kan påvirke et valgresultat. Det at han står frem i media med dette er heller ikke positivt synes jeg. Se på meg hva jeg har gjort liksom...

Tanken er god... men ingen tanke uten baktanke. Han kunne jo bare tatt ut lønnen som vanlig og heller delt ut pengene selv i stillhet. Men da får han selvsagt ikke vist alle hvor god han er.

Står respekt av valget, men jeg vet ikke... jeg får en litt rar bismak allikevel...

Er et lite håp om at han "vekker" noen andre overbetalte politikere rundt om når han står frem. Men enig i at det blir snikskryt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

250.000 kroner er jo lommerusk i den store sammenhengen og disse pengene forsvinner fort i det sorte hullet. Jeg ville mye heller gitt bort pengene selv. Mye morsommere også. Uten å få trynet mitt stemplet i landets aviser.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Fredrikstad har et bruttobudsjett på 6.5 milliarder kroner. 250.000 er vel det det koster å sette opp et huskestativ i dag, med all den papirmølla og alskens utredninger før den står ferdig.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 28 nov 2019, 10:16
AJ skrev: 27 nov 2019, 19:46 Dobbeltommel opp fra meg for denne unge politikeren :twothumbs: !

https://www.nrk.no/rogaland/norges-yngs ... 1.14797497

Skulle svært gjerne sett AP ordførerne her i distriktet med millionlønn gjøre det samme.
Men holder ikke akkurat pusten for at det skjer...
PR-stunt kaller vi vel noe slikt. Ved å gi fra seg disse pengene "kjøper" han seg tillit hos sine velgere som også kan påvirke et valgresultat. Det at han står frem i media med dette er heller ikke positivt synes jeg. Se på meg hva jeg har gjort liksom...

Tanken er god... men ingen tanke uten baktanke. Han kunne jo bare tatt ut lønnen som vanlig og heller delt ut pengene selv i stillhet. Men da får han selvsagt ikke vist alle hvor god han er.

Står respekt av valget, men jeg vet ikke... jeg får en litt rar bismak allikevel...
Jeg tror heller dette er en ung og oppvakt politiker som brenner litt for oppgaven og utfordringene i en liten kommune. Han er nettopp ferdig med skolegang og er ikke vant med mange penger på konto. Hva bedre er, han har ennå ikke blitt en av de mange drevne politikere som brenner minst like mye for egen vinning som å gjøre en god jobb der han er valgt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Ta i mot pengene du får tildelt og gjør en god jobb mener jeg. Jeg synes det virker litt kleint og be om lønnsreduksjon for å "redde" kommunen. Jeg tror rett og slett han misser hele poenget her.

Det er ikke penger det står på i Norge. Kommunene har et stramt budsjett som staten gir dem. Vi snakker om flerfoldige milliarder kroner pr. Kommune. De pengene han sparer for kommunen får ikke engang finnansministeren til å heve på øyebrynene.

Summen er bare en bitteliten del i det enormt store spillet og betyr ikke noe som helst. Bruk heller pengene på og få igjennom noe politisk mener jeg. Det er mye bedre, enn Robin Hood prinsippet.

Hvorfor skal jeg be sjefen min om lønnsreduksjon for at andre andre ansatte skal få gratis kaffe og kaker hver dag? Sikkert helt ålreit hvis jeg hadde gjort dette i fullstendig stillhet, men skal jeg atpåtil ginit saken til media, så synes jeg hele denne greia virker som et dårlig gjennomtenkt PR stunt.

De pengene han går glipp av der er bare lommerusk i den store sammenhengen.

Kommunen hadde klipt plenen og satt opp huskestativ og to lekeapparater i nærheten her jeg bor. Velforeningen måtte betale halve gildet arbeidet ble priset til 600.000 kroner!!! For to gyngehester en plenklipp og et huskestativ!!!!

Først skal det lages en sak av det, så skal det befares, innhentes anbud, og det er i det hele tatt mange folk som skal ha lønnen sin før noe slikt skal gjennomføres i kommunen, for barn skal jo ikke skade seg og da må det brukes spesielle materialer som er godkjent etc.

Nei... jeg mener tanken er helt feil. For å være ærlig.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Snikendeugle »

Rune75 skrev: 28 nov 2019, 10:27
Bjerknez skrev: 28 nov 2019, 10:16



PR-stunt kaller vi vel noe slikt. Ved å gi fra seg disse pengene "kjøper" han seg tillit hos sine velgere som også kan påvirke et valgresultat. Det at han står frem i media med dette er heller ikke positivt synes jeg. Se på meg hva jeg har gjort liksom...

Tanken er god... men ingen tanke uten baktanke. Han kunne jo bare tatt ut lønnen som vanlig og heller delt ut pengene selv i stillhet. Men da får han selvsagt ikke vist alle hvor god han er.

Står respekt av valget, men jeg vet ikke... jeg får en litt rar bismak allikevel...

Er et lite håp om at han "vekker" noen andre overbetalte politikere rundt om når han står frem. Men enig i at det blir snikskryt.
Snikskryt får bare være. Det er et veldig bra eksempel likevel. Det er ALTFOR MANGE politikere med skyhøye lønninger som de selv prøver å dytte høyere og høyere hvert år. Dette er snakk om skattpenger til enkeltpersoner, ikke til et partiprogram.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

Hæh!? :O !

Parkeringsbegyr på egen eiendom?
Plusssak (+) i avisene, men takket være skjermdumpene nedenfor kan alle lese saken ;) :
Park.bot på egen eiendom 1.jpg
Park.bot på egen eiendom 2.png
Park.bot på egen eiendom 3.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Toalmar »

Nå burde vel eier av eiendommen vite hvor tomtegrensen deres går. Ser man på utsnittet jeg har lagt ut under så eier de ikke fortauet faktisk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Rune75 »

Blokkerer fortauet og undres over at hu får bot. Jaja, folk er forskjellige.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av mekkern »

Som for alle andre: skal du ha flere biler så får en ta litt av egen eiendom da....
Her jeg bor så er det greit å parkere i kryss og overalt ellers- for kommunen gidder ikke følge opp ulovlig parkering- det koster penger å kontrollere.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Det som forundrer meg mest er at det ble gitt tillatelse til oppføring av denne garasjen. Kravet er at det skal være en biloppstillingsplass foran hver garasjeport, og da altså 5 meter foran garasjen. Biloppstillingsplassen skal da selvfølgelig ikke være på en offentlig gangvei...?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 19 des 2019, 07:41 Det som forundrer meg mest er at det ble gitt tillatelse til oppføring av denne garasjen. Kravet er at det skal være en biloppstillingsplass foran hver garasjeport, og da altså 5 meter foran garasjen. Biloppstillingsplassen skal da selvfølgelig ikke være på en offentlig gangvei...?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Kan det være at gangveien/fortauet er laget etter at garasjen ble bygd... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 19 des 2019, 07:41 Det som forundrer meg mest er at det ble gitt tillatelse til oppføring av denne garasjen. Kravet er at det skal være en biloppstillingsplass foran hver garasjeport, og da altså 5 meter foran garasjen. Biloppstillingsplassen skal da selvfølgelig ikke være på en offentlig gangvei...?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Evt. tillatelse til å bygge gangvei der uten å tinglyse eiendommen og dermed gi kompensasjon til boligeier etc. I så tillfelle skulle jo dette være merket på kartet over å det er det jo ikke...

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av cannon »

Helt absurd hva noen går til pressen med. Enten har man biloppstilling på egen eiendom, eller så benyttes gateparkering.
Hvis hun ikke vil bo der så er det "mårna Nan".

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 19 des 2019, 08:17 Helt absurd hva noen går til pressen med. Enten har man biloppstilling på egen eiendom, eller så benyttes gateparkering.
Hvis hun ikke vil bo der så er det "mårna Nan".
Jeg forstår at hun reagerer, men egentlig er jeg enig med deg. Hun står jo åpenbart på gangveien. Hvorfor HUN skulle få tillatelse til det når ingen andre får det er bare merkelig. Man kan jo ikke bare parkere på en gangsti fordi det ikke var plass til bil nummer to på gårdsplassen. Trenger dem større plass til bilparkering får dem finne løsninger for det slik alle andre må gjøre.

Svar