Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av PoseFant »

Hei, jeg skal ta motorsykkel lappen og vil melde meg inn i en MC klubb, men den må ikke være kriminell for da blir litt av moroa borte hvis man skal somle bort tiden på å selge narkotika og banke folk og kjøre rundt med våpen som sikkert er ubehagelig. Jeg søkte litt på forumet og fant en eldre tråd der det var en fyr som var sjef for en rockefestival i Kvinesdal ? Han hadde peiling på hvilke klubber som var kriminelle og ikke. Er det noen som har telefonnummeret til ham, så jeg kan ringe og spørre hvilke som er ok i mitt nærområde ?

På forhånd takk

Mvh
PoseFant

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av mortenolb »

Ér du seriøs? :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av Tommas »

:thumleft

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av KåreDump »

Veldig vanskelig det der.
Jeg ble medlem av en klubb der jeg trodde alle medlemmene hadde plettfri vandel, men...

Så kjørte en av oss fra seg lappen under forbikjøring av en bobil og ble kriminell, og ergo ble hele klubben kriminell. Surt!

Sliter nå med utmelding, brenning av broer etc. og håper at politiet ser i nåde til meg og at jeg kanskje kan få beholde jobben min (innen helsesektoren) og/eller elgrifla mi!

Må antakeligvis også melde meg ut av velforeninga, da gangsteren som kjørte fra seg lappen også er naboen min (går ut fra at det er samme automatikk i alle foreninger/lag, at dersom en er kriminell så er alle det!?).
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av mortenolb »

Tror det kan bli vanskelig ja. Vi i Tjukk MC ble kontaktet av HA som ville ha et samarbeid, men vi sa klart ifra at vi ikke vil assosiere oss med noen som tar så tydelig avstand fra 1%-klubber i media.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av spidair »

Er grunnen til at jeg ikke ble med i noen MC klubb... Tenk om en av dem snyter på skatten tenkte jeg, da ville jo jeg bli mistenkt for å snyte på skatten også og det gjør jeg jo ikke... For selvsagt er det slik at hvis en advokat i advokat foreningen blir tatt for fylle kjøring så er alle advokater i den foreningen fylle kjørere, ikke sant?

Fra spøk til revolver: Tror du like gjerne kan forbli klubb løs jeg da, for du vet aldri hva de andre medlemmene bedriver til enhver tid... For hvis man bedriver kriminalitet iført et godt gjenkjennelig ryggmerke så er man kriminelt dum da... Samtidig som det MÅ være opp til hver enkelt å stå for hva de gjør, uten at politiet kjører en "Alle for en, en for alle" sverte kampanje på alle andre i klubben om det er noe ulovelig et av medlemmene gjør... Så her er det snakk om misbruk av informasjon og en helt klar agenda fra politiets side, noe dessverre pressen elsker å gasse seg i...

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av abakuss »

Bryter du fartsgrensen er du kriminell ( ingen kriminelle her på forumet selvfølgelig) går/sykler du på side er du kriminell.

Den som med hånden på hjerte kan si att man ikke er lovbryter minst en gang pr dag kan jo starte de ensliges MC klubb.....

personlig må jeg jo være yrkeskriminell: Røyker, drikker, kjører fort men ikke FOR fort. :prop:

Lykke til med valg av klubb :prop:

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av Kawagutten »

Velkommen til Mcsiden :-)
Du finner helt sikkert en klubb her. http://www.troli.no/alle_mc_klubber.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvor holder du til?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av Haymaker »

Ser du kjører Harley.
Da er det dessverre ingen klubber i Norge som ikke er kriminelle :sorry

HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av HerligeHarley »

Jeg håper, og tror, at du tuller! Det samme gjelder Haymaker. :lol Jeg kjenner veldig mange klubber, og om du sliter med å finne en som ikke er kriminell, leter du på feil sted. :-)
Du får bli med på diverse mc-treff og fester, så kan du ta det derfra og bli kjent med miljøet og folka. Da skjønner du dette selv.
Men igjen: Si at du tuller, a... :lol

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av cevillan »

abakuss skrev:Bryter du fartsgrensen er du kriminell ( ingen kriminelle her på forumet selvfølgelig) går/sykler du på side er du kriminell.

Den som med hånden på hjerte kan si att man ikke er lovbryter minst en gang pr dag kan jo starte de ensliges MC klubb.....

personlig må jeg jo være yrkeskriminell: Røyker, drikker, kjører fort men ikke FOR fort. :prop:

Lykke til med valg av klubb :prop:
Man er vel pr. definisjon ikke kriminell om man begår en forseelse? Altså stort sett alle lovbrudd med mindre enn 3 mnd strafferamme. Man er vel kriminell først når man har gjort en forbrytelse?

Du havner ikke i Statistisk Sentralbyrås "forbryteroversikt" hvis du får en fartsbot (forelegg/forenklet forelegg).

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av ejs »

:thumleft
Bør vel være nogenlunde sikker dersom man kan få meldt seg inn i Tango MC ??
:mc_p: :mc_p:
If it ain't broke, I'll break it.

PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av PoseFant »

Oki, jeg tuller :)

Men takk for innspill alle dere som svarte!

Mvh
PoseFant

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av simpson »

cevillan skrev:
abakuss skrev:Bryter du fartsgrensen er du kriminell ( ingen kriminelle her på forumet selvfølgelig) går/sykler du på side er du kriminell.

Den som med hånden på hjerte kan si att man ikke er lovbryter minst en gang pr dag kan jo starte de ensliges MC klubb.....

personlig må jeg jo være yrkeskriminell: Røyker, drikker, kjører fort men ikke FOR fort. :prop:

Lykke til med valg av klubb :prop:
Man er vel pr. definisjon ikke kriminell om man begår en forseelse? Altså stort sett alle lovbrudd med mindre enn 3 mnd strafferamme. Man er vel kriminell først når man har gjort en forbrytelse?

Du havner ikke i Statistisk Sentralbyrås "forbryteroversikt" hvis du får en fartsbot (forelegg/forenklet forelegg).
Det kom vel etter denne påstanden her.

Sitat fra en annen tråd:

Nå har faktisk HV -som annet militært personell- Politimyndighet under gitte forutsetninger.

Definisjonen på kriminalitet er som følger:
Kriminalitet er en form for normbrudd. En vanlig definisjon er at kriminalitet er brudd på lover, der den som bryter lovene, kan risikere straff fra offentlige myndigheter hvis hun eller han blir oppdaget. Kriminalitet handler alt så om brudd på en type normer – dem vi kaller lover. Det er vanlig å dele kriminalitet i to grupper: forbrytelser og forseelser. Forbrytelser er de alvorligste, og eksempler er drap, voldtekt, ran og underslag. Eksempler på forseelser er brudd på fartsgrensene, å kjøre mot rødt lys og promillekjøring.

Altså er det kriminelt hvis kjører for fort :)

Håper jeg ikke skremte deg for mye.

_________________
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Finne en MC klubb som ikke er kriminell

Legg inn av kjellv »

Du kan jo Google "Holy Riders" og se om de har et lokallag nær deg. Da bør du være rimelig sikker :-k

Svar