Vurdering av egen MC --> pluss/minus...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av omaas »

Moto Guzzi Stelvio 8V:

Etter 13500 km kan jeg jo si noe om plusser og minuser:

Pluss:
Etter en tur langs kysten fra Trondheim tilo Vardø kan vi konstatere at den har meget god komfort for både passasjer og fører.
God og stabil på alle underlag, inklusive «skrukkete» asfalt og grus.
Vindskjermen kan gi noe turbulens, men en Laminar lip gjorde underverker.

Minus:
Litt rykkete i sakte fart, (kan fikses).
Venstre koffert har begrenset plass.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

ZZR-Erling

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR 1400 -08 ABS

Bilde

+
* er ikke en bike for hvem som helst...myyye power :D
* marsjer uanstrengt uansett fart, vei og last :prf , vel grus hemmer og blir for stumpete i lengden :-)å
* svinger nyydelig :prf
* om det er humper og slikt, vugger ikke denne i ramma, dønn stabil..kan kjenne antydniger til pendling med toppboks og ikke passasjer, men det funker læll, selv til langvarig 250-300, (sier en kjenning og "ringenrev") :D
* kan leveres med 3*Givi, (2*V35 og 1*V46) med tilnærmet orginalfargen, sølv, samt innervesker som gjør at jeg slipper å draa kuffertene opp gjennom trange trappeoppganger med påfølgende skraaap
* grei tankbagløsning vha hurtigkobling, (Bagsconnection)
* fin GPS løsning vha org brakett+Touratech og Zumo 220
* gode følsomme bremser, med ABS
* funker bra for to om man skifter til en demper som har rette fjæra og ext justerbar preload
* fin aerodynamikk, sittestilling og motor for "bombing along" :D
* den org gel-salen duger, option


-
* orginaldemperen er mest bare en vits :-)å
* bremseskivene kan lett gi vibrasjoner, rengjøring av kalippere og løsne mellomringene, kurerer
* orginalsalen får jeg ondt i ræva av, og passasjeren glir fremover og klager på tynn padding
* det org glasset, er for lavt, (det org forhøyede funker bra)
* gaffelen er for støtete på rufsete vei og for slapp til kjappere kjøring, (skal skifte fjærer til neste år sammens med gaffelservice da, Wilbers eller Øhlins)
* passasjerhåndtaket må fjernes for å gi plass til bæreren


Foretrekker Pireli Angel ST.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av dag-zzr »

:drg :drg :thumleft :thumleft

Det er ikke mer å si om den saken. (eller?)

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Menalux »

Jeg lurer på om noen her inne har erfaring på hva som er positivt/negativt med en Suzuki Bandit 650, eller Yamaha Fazer 600?
Medlem Just Girls MC.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av evike »

For min egen del: De er ca. 5 cm for høye i forhold til tyngdepunkt kontra min benlengde/-styrke. Skal ikke mer til enn et nedslitt hjulspor, så får jeg for mye tyngde å holde oppe...
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Tysnes »

Menalux skrev:Jeg lurer på om noen her inne har erfaring på hva som er positivt/negativt med en Suzuki Bandit 650, eller Yamaha Fazer 600?
Hei, har en fz6 s2(Fazer) 2007 mod
+ Lettkjørt, rimeleg sprek (98 hk)
min har Abs
God kjørestilling(ca 180 cm)
Midtstøtte,lettleste instrument(digital fartsmåler,analog turteller)
Glad i turtall

- Litt lavt kåpeglass
Litt mye giring(6 gir og vant med 750 og 5 gir)
trenger noe turtall for å sparke godt i fra
Svart sykkel e fint, men skiten viser med en gang
Eldre modeller har digital turteller, som er bortimot uleseleg

Alt i alt en kjempegod sykkel, og norges mest kjøpte sykkel flere år på rad.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Bringisen »

Til og sammenligne min MC med har jeg eid KAWASAKI GPX750R , KAWASAKI ZX10 , HONDA CBR600F2 , HARLEY DAVIDSSON XL1200C , BMW R1200GS.

Plusser:
*Veldig god kjørestilling for meg som er 181 cm (80-90mil dagsetapper er ikke problem)
*Komfortabel på alle underlag på grunn av fjæringsvei og materialstyrke.
*Komfortabel motor med fin fleksibilitet.
*Sykkel med egenskaper som kan brukes nær sagt over alt og er dermed en skikkelig eventyrsykkel som kan ta deg verden rundt.
*God opplevd kvalitetsfølelse
*Fantastisk lastekapasitet som faktisk er bedre enn storebror R1200GS , denne sykkelen kan trygt kalles et pakkesel.
*Meget fleksible og robuste orginale kofferter.
*Et hav av muligheter til å spesialisere og tilpasse sykkelen til deg , med alt det tilbehøret både orginalt og uorginalt.
*Merket gir en tilhørlighet.
*Gode forhandlere*
*En sykkel som man kan ha det veldig morsomt med også i lave hastigheter , grus og lettere terreng er fantastisk morsomt med denne sykkelen.
*Stabil og svært letthåndterlig på tross av høyden.

Minuser:
*Noen tror at kun gubber kjører BMW
*Ingen autobaneracer selv om det fungerer komfortabelt opp til 150 km/t
*"Kun" topphastighet på 208 km/t
*Kjededrift og ikke kardang
*Tanken holder ca 35 mil , men kunne med fordel hatt en GSA tank på 33 liter.
*Kan ikke bestilles med ESA slik som storebror
*Kan ikke bestilles med TC slik som storebror

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Nikka
Innlegg: 32
Registrert: 19 apr 2012, 08:18
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
Sted: In the West...

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Nikka »

Min nye 2009-modell Yamaha XVS950 er en drøm å kjøre, en av de viktigste årsakene til at jeg kjøpte akkurat denne, var at jeg er kort og ville ha en sykkel som jeg kan manøvrere også inn og ut av garasjen og rekke ned til bakken. Da jeg satte meg oppå og reiste sykkelen opp fra støtten var det lett som en lek og jeg visste egentlig at det var den jeg ville ha. Skulle egentlig ikke kjøpe sykkel den dagen - bare kikke litt - dyreste impulskjøpet noensinne! :lol
Kjøpte den i mars, har kjørt 4000 km siden da så jeg har blitt godt kjent med den :love

Hadde litt problemer med høylytt knirk i reimen, den var litt for stram og skjev fordi "siktemidlene" var litt skjeve (fabrikasjonsfeil), men etter litt justering er knirken borte og den rykker ikke lenger når jeg gasser fort i lav hastighet.

Fordeler:
- Lav sittehøyde
- God sittestilling
- Lettmanøvrert
- Greit forbruk, under 0,4
- Stilig sykkel :-)
- God sadel (testet til terningkast 6 etter 65 mil på en dag)
- Reagerer raskt på gasspådrag
- God bakbrems
- Fin brummelyd som ikke tar livet av ørene mine :notlistening
- Behagelig å kjøre alt i alt, myke bevegelser med en kraftig nok motor til at jeg kan holde følge med gjengen

Bakdeler:
- Føles litt vinglete i svingene
- Pga lavt tyngdepunkt trenger den litt mer overtalelse for å legge seg. Dette er mye en vanesak...
- Litt svak forbrems
- Lavt giret, leter stadig etter 6. gir som jeg ikke har (min mening da.. ikke alle som har prøvd den som synes det er et problem)
- Med den lave vindskjermen blir det mye turbulens for de som er 1,75 og høyere. Men skjermen har QuickRelease og kan fjernes raskt
- Jeg savner bensinmåler, den har måler for hva jeg har brukt av reserven men ellers må jeg bruke tripteller
- Kanskje jeg er litt pysete, men jeg synes at støtten er litt pinglete
- Ja, jeg merker av og til at det "bare" er en 950, ikke at det egentlig gjør noe 8)

Dette er min første sykkel ever, så jeg har ikke noe å sammenligne med over lengre tid - kun kortere turer med HD Rocker Softail og HD Softail Custom, pluss skolesykkelen som var en Suzuki GSR 600. Jeg kan bare si at jeg er kjempefornøyd og kan anbefale den spesielt til de av oss som ikke er så høye! Et vellykket impulskjøp :buddies:
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av poulet_cavalier »

Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Busa Trond »

poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
Skal du bytte sykkel??

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ojda »

poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :yeahright
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av poulet_cavalier »

Busa Trond skrev:
poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
Skal du bytte sykkel??
Vet ikke om det blir i år eller neste år, men før eller siden.. har litt kubikksyke kanskje?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av poulet_cavalier »

ojda skrev:
poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :yeahright
Noen pittesmå lyter har den vel? ;-) Ellers ville den vel vært kjedelig? Og den er vel ikke kjedelig eller? :twisted
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av bjornen »

poulet_cavalier skrev:
ojda skrev:
poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :yeahright
Noen pittesmå lyter har den vel? ;-) Ellers ville den vel vært kjedelig? Og den er vel ikke kjedelig eller? :twisted
i så tilfellet er vel det en lyte det også :-k =; :-k så da så :vs

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ojda »

Nei, kjedelig er den definitivt ikke.
Hmm, finne på et lyte :-k Jo! Bakhjulet drar opp endel møkk,
så en hugger er egentlig påkrevet :[-X og desuten er vindskjermens
plastikk av elendig materiale, og blir ripete for ingenting.
Se der fikk den personlighet :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar