Vurdering av egen MC --> pluss/minus...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Bringisen »

MaxTron skrev:
Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.

BMW R1200GS

Positive:

Meget god komfort
Sikkerhet
Godt moment , kraft nesten uansett.
Kjøreegenskaper i forhold til størrelsen
Fremkommelighet , det føles som om man kan leve hele livet på denne sykkelen , til og med bo på den.

Negative:

Litt vibrasjoner og ugjevn gange (normalt)
Litt tung om man blir stående fast.
Vanskelig å finne den perfekte vindskjermen , noe jeg fant sammen med wingles(eller hva det nå enn heter)
Litt tørst.
Klikk-klakk lyder i kardang (normalt)
Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )
Og upålitelig BMW-elektronikk, men GS'n er kansje ikke den værste...?

Det jeg har erfart med livet er at en sak alltid har flere sider.
Alt er ikke sort/hvit eller A4 , om du følger meg :thumleft
Som så mye annet i verden så må noen tørre å ta steget ved og sette ideer ut i livet , da kan man bli pionerer , men man risikerer også og måtte bite i det sure eplet og ta støyten før ting blir perfekt. Når man har gjort dette vil andre bruke den ferdige ideen.
Når det gjelder utseende så er smaken som baken , noen liker det feminine og linjelekre andre det uslipte røffe designet. Hva som blir riktig er det kun deg selv som kan vurdere , heldigvis finnes det valgmuligheter. Dessuten kan noe som ser stygt ut for enkelte bli en hit som kopieres av mange andre ;e
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av rerell »

2004 Ducati 998S Final Edition

Bilde

Positivt:
- Design
Tidlös design i ordets rätta bemärkelse. 916 lanserades 1994 och när man ser på hur andra r-hojar såg ut då så är skillnaden slående. En 748/916/996/998 behöver inte skämmas för sig när den står parkerad bredvid de sista skriken på marknaden, och det tycker jag är ganska fantastiskt, även om det förstås är min subjektiva åsikt.

- Historik
Detta är den absolut sista utgåvan av 916-familjen, som är en av motorcykelhistoriens största ikoner genom tiderna. 916-familjen har en historia som präglas av racing och man brukar säga att det är en race-hoj som modifierats för att kunna köras på gata, i motsättning till de flesta andra r-hojar, som tillverkas för gatkörning och modifieras till racing efteråt. Hur mycket sanning som ligger i det får man väl göra sin egen bedömning av, men det låter tufft. :)

Final Edition (som detta är) släpptes 10 år efter lanseringen av 916 som en sista hyllning och avslut till 916-eran. FE kunde endast specialbeställas från fabriken i en begränsad period, och det blev producerat totalt 981 exemplar. Ingen av dessa såldes nya i Norge, men förutom min så har ytterligare 1 FE funnit vägen till Norge genom privatimport (med mindre det har kommit in fler sedan jag kontrollerade för 2 år sen, men det är inte väldigt troligt).

- Chassi
Det är en skalpell och stabil som få genom svängarna. Med Öhlins överallt är det inte mycket mer att önska vad gäller fjädring för de flesta. Dessa hojar var på sin tid (och är fortfarande) kända för sina fina egenskaper både på bana och väg.

- Motor
998cc Testastretta. Stark genom hela registret, men det är framförallt i mellanregistret den verkligen skiner. Den är lika stark (och delvis starkare) än 1098 i mellanregistret, vilket betyder att den hänger med det mesta i det register man (jag) använder mest (vid gatkörning). På toppen saknar den dock en del jämfört med de nyaste r-hojarna. Mitt exemplar är bänkat till i underkant av 140 hk (på hjulet) och man behöver inte leta länge för att finna dem. Minsta antydan till vridning på gashandtaget ger en omedelbar och kraftig reaktion.

- Ljudet!
Behöver väl knappt kommenteras... http://www.youtube.com/watch?v=17QDA4WtkEM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ljudet från torrklutchen är en ständig källa till "debatt". Om man inte vet hur det ska låta så är det lätt att tro att något är trasigt.

- Mekanik / uppbyggnad
Om man meckar själv så lär man sig uppskatta hur cykeln är sammansatt. Den är enkel att skruva på (säger de som kan). Det mesta av kåporna kan tas av på några få sekunder, utan verktyg. Med enkelsidig svängarm är demontering av bakhjul och justering av kedja lekande lätt.

- Miljö
Miljön kring Ducati är aktiv och inkluderande. Den Norska Ducatiföreningen Desmodromene anordnar bandagar, fellesturer, fester och andra aktiviteter genom hela säsongen, och medlemmarna är kunskapsrika, hjälpsamma och vänliga.



Negativt:

- Ergonomi / praktikalitet / användbarhet / mångsidighet
Den är kompromisslös - på gott och ont. Det innebär att den är väldigt bra på det den är bra på, men ganska dålig på allt den inte är väldigt bra på. Det gäller även sittställningen, som är perfekt för banåkning och aktiv gatkörning, men relativt usel för allt annat (men detta är väldigt subjektivt). Bytrafik kan vara en plåga - i kö blir man (jag) varm och sliten i hela kroppen, och med en kraftigt framåtlutad sittställning blir belastningen stor på handleder och nacke i låga hastigheter. Den kan vara tung på kopplingen (vilket kan avhjälpas genom större slavcylinder), och är inte direkt silkesmjuk i bytrafiken. Det finns inga utrymmen till bagage. Det finns ingen färddator eller annat fancy-schmancy, allt är analogt. Detta är ingen bycykel/cruiser, den måste köras hårt för att vara bra.

- Ekonomi
Även om bränsleekonomin inte är avskräckande så måste man räkna med att det kan kosta en del extra att hålla cykeln servad och tipp-topp jämfört med en r-hoj från solens rike. Testastrettamotorn är visserligen relativt skottsäker; den såg dagens ljus 2001 i 996R och är mer driftsäker än den äldre desmoquattron. Den har inte mer problem än motorer från andra tillverkare, men serviceintervallerna på 10.000 km eller 12 månader är kortare jämfört med många modernare hojar, och servicarna är inte billigast på marknaden.

Det finns ett helt universum med accessories till dessa cyklar och många inkluderar titan, karbon eller är exklusiva och dyra av andra orsaker. Det blir fort dyrt när man väl har fastnat i "uppgraderingskarusellen", speciellt om man är en sån som helst vill ha "det bästa".

- Deltillgång på specialdelar
Vanliga slitdelar och OEM-komponenter är som regel inga problem att få tag på, men en del av de exklusivaste delarna och racing-komponenterna börjar bli svåra att hitta. Om man mot förmodan finner dem, så kostar de ofta MYCKET. Det ska vara sagt att detta oftast handlar om delar för speciellt intresserade, och är aldrig en issue för de flesta ägarna.

- Bakbroms
Väldigt många av dessa cyklar verkar ha dålig bakbroms (behöver luftas ofta för att fungera). För min del gör det inte så mycket, den är mest "pynt".


EDIT: Stavning
Sist redigert av rerell den 10 jan 2011, 00:25, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Globe »

Godt, informativt og erfaringsbasert skrevet - Veldig bra!! :=D> :=D>

..og designet på denne sykkelen...en kan bli sittende lenge å bare beundre bildet av denne :thumleft :thumleft Fantastisk!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ArcticTiger »

Ja her var det tydelig at det var Det Buldrende Hjertet som talte :D Til og med de "negative" siden hørtes positive ut! :thumleft :thumleft :thumleft

BTW: Har du prøvd Multistradan? Ikke fullt så sprek som din, men Veldig Anvendelig og Lettkjørt :hallo

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av mekkern »

Skulle jeg hatt en Ducati er denne serien den flotteste synes jeg...som en ren kosesykkel kunne jeg hatt en... :[-o<
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

Bringisen skrev:
MaxTron skrev:
Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.

BMW R1200GS

Positive:

Meget god komfort
Sikkerhet
Godt moment , kraft nesten uansett.
Kjøreegenskaper i forhold til størrelsen
Fremkommelighet , det føles som om man kan leve hele livet på denne sykkelen , til og med bo på den.

Negative:

Litt vibrasjoner og ugjevn gange (normalt)
Litt tung om man blir stående fast.
Vanskelig å finne den perfekte vindskjermen , noe jeg fant sammen med wingles(eller hva det nå enn heter)
Litt tørst.
Klikk-klakk lyder i kardang (normalt)
Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )
Og upålitelig BMW-elektronikk, men GS'n er kansje ikke den værste...?

Det jeg har erfart med livet er at en sak alltid har flere sider.
Alt er ikke sort/hvit eller A4 , om du følger meg :thumleft
Som så mye annet i verden så må noen tørre å ta steget ved og sette ideer ut i livet , da kan man bli pionerer , men man risikerer også og måtte bite i det sure eplet og ta støyten før ting blir perfekt. Når man har gjort dette vil andre bruke den ferdige ideen.
Når det gjelder utseende så er smaken som baken , noen liker det feminine og linjelekre andre det uslipte røffe designet. Hva som blir riktig er det kun deg selv som kan vurdere , heldigvis finnes det valgmuligheter. Dessuten kan noe som ser stygt ut for enkelte bli en hit som kopieres av mange andre ;e
Jo-jo, smaken er forskjellig, og beklager igjen...
Resten av det du skriver skjønne æ ikke helt, men vist det betyr at du svelger løgna til visse tyske ingeniører om at fungsjonalitet MÅ være stygt så du om det. Finns jo mange andre ingeniører som klarer å få til begge deler, ivertfall innimellom. Men når det er snakk om å være bra på bortimot alle underlag er vel GS-serien noe av det beste etter som æ har forstått, har aldri prøvekjørt.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

Ducati 748/916/996/998 er vel unntaka, kåpe sykkla kan varra fin! Nydelge sykkla!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av rerell »

ArcticTiger skrev:Ja her var det tydelig at det var Det Buldrende Hjertet som talte :D Til og med de "negative" siden hørtes positive ut! :thumleft :thumleft :thumleft

BTW: Har du prøvd Multistradan? Ikke fullt så sprek som din, men Veldig Anvendelig og Lettkjørt :hallo
Har inte provat Multistrada, men den nyaste modellen ska vara väldigt bra har jag hört från andra som provat. Jag tror den med störst motor har 150 hk (på pappret), så power borde det inte vara brist på. Jag tippar Multistrada är bra på väldigt mycket av det 998 är dålig på. Jag kunde gärna haft en sån (om jag får behålla 998'n i tillägg!), men det är inte alla i huset här eniga i. :)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av ArcticTiger »

rerell skrev:
ArcticTiger skrev:Ja her var det tydelig at det var Det Buldrende Hjertet som talte :D Til og med de "negative" siden hørtes positive ut! :thumleft :thumleft :thumleft

BTW: Har du prøvd Multistradan? Ikke fullt så sprek som din, men Veldig Anvendelig og Lettkjørt :hallo
Har inte provat Multistrada, men den nyaste modellen ska vara väldigt bra har jag hört från andra som provat. Jag tror den med störst motor har 150 hk (på pappret), så power borde det inte vara brist på. Jag tippar Multistrada är bra på väldigt mycket av det 998 är dålig på. Jag kunde gärna haft en sån (om jag får behålla 998'n i tillägg!), men det är inte alla i huset här eniga i. :)
Den Multistrada jeg har er en 2006 modell 1000 S DS. Den har Øhlins gaffel og bakdemper, engine uppgrade kit (kammer, remap inspr og Termignoni exh). Den har 101 hk på bakhjulet, så ikke så sprek som din, men ganske "lettbedt" for det :knegg .
Det er en nydelig sykkel å kjøre,med enormt gode kjøre- og bremseegenskaper, god oppreist sittestilling, perfekt for meg som er 196 cm høy. Lettkjørt og deilig :thumleft

Den nye Multistrada har jeg fått tilbud om å prøvekjøre, men det tør jeg ikke =; , da jeg vet det kan være sterkt vanedannende. Jeg er tullete nok som jeg er :lol

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av Bringisen »

MaxTron skrev:
Bringisen skrev:
MaxTron skrev:
Bringisen skrev:Hmm! Sykkelløs for tiden med blikket festet på ny sykkel. Får skrive om den jeg hadde frem til i sommer da.

BMW R1200GS

Positive:

Meget god komfort
Sikkerhet
Godt moment , kraft nesten uansett.
Kjøreegenskaper i forhold til størrelsen
Fremkommelighet , det føles som om man kan leve hele livet på denne sykkelen , til og med bo på den.

Negative:

Litt vibrasjoner og ugjevn gange (normalt)
Litt tung om man blir stående fast.
Vanskelig å finne den perfekte vindskjermen , noe jeg fant sammen med wingles(eller hva det nå enn heter)
Litt tørst.
Klikk-klakk lyder i kardang (normalt)
Du glømt det med: UFATTELIG stygg (beklager men klart ikke å dy mæ :-) )
Og upålitelig BMW-elektronikk, men GS'n er kansje ikke den værste...?

Det jeg har erfart med livet er at en sak alltid har flere sider.
Alt er ikke sort/hvit eller A4 , om du følger meg :thumleft
Som så mye annet i verden så må noen tørre å ta steget ved og sette ideer ut i livet , da kan man bli pionerer , men man risikerer også og måtte bite i det sure eplet og ta støyten før ting blir perfekt. Når man har gjort dette vil andre bruke den ferdige ideen.
Når det gjelder utseende så er smaken som baken , noen liker det feminine og linjelekre andre det uslipte røffe designet. Hva som blir riktig er det kun deg selv som kan vurdere , heldigvis finnes det valgmuligheter. Dessuten kan noe som ser stygt ut for enkelte bli en hit som kopieres av mange andre ;e
Jo-jo, smaken er forskjellig, og beklager igjen...
Resten av det du skriver skjønne æ ikke helt, men vist det betyr at du svelger løgna til visse tyske ingeniører om at fungsjonalitet MÅ være stygt så du om det. Finns jo mange andre ingeniører som klarer å få til begge deler, ivertfall innimellom. Men når det er snakk om å være bra på bortimot alle underlag er vel GS-serien noe av det beste etter som æ har forstått, har aldri prøvekjørt.
Hehe! Du trenger ikke beklage. Du sier selv at smaken er forskjellig så vi er jo enige der.
Det jeg mener er ikke å svelge løgnen til Tyske ingeniører. Det jeg mener er at ikke flertallet av BMW motorsykler har feil og mangler , de fleste er faktisk bort i mot perfekte :P :p , dette viser salgstall og at svært mange kjøper samme sykkel igjen. Dette gjelder også mange merker i bilindustrien , man kan løpe en risiko for å få noe meget bra. Altså man kan jo selvfølgelig kjøpe en Toyota , men ønsker man egentlig det innerst inne ?Men misforstå meg rett , jeg sier ikke at ikke noe annet kommer opp mot BMW motorsykler , men at jeg liker egenskapene og teknikken svært godt. BMW kan også fint bevise at funksjonalitet ikke trenger og være "stygt". Men jeg mener at som i mange andre bransjer at design skjelden kombinerer funksjonalitet , men unntak finnes jo som alltid.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

@ Bringisen: ser ikke ut til at vi blir enige her uansett, men helt greit det, så lar det ligge der...

Skal istden prøve å skrive litt om sykklan min, "pluss/minus..." Siden æ er ganske lat, kopierer æ det æ har skrevet på bike.no, og fyller på og trekker fra litt her og der ;e

1978 Yamaha XS 650. Kjøpt April 2009 (restaurerings/cafèracer prosjekt)

Den hadd stått i ett parkeringshus under ei boligblokk i mindst 8 år. Det einaste positive med det er vel at det ha vårre rimelig stabil temperatur, og ikke frost. det va ett imponeranes lag med gammelt støv på den ;-) Plana var å orginalrestaurere den, men da æ fikk vaska den såg æ at det va mere rust på blant anna eksosanlegget enn æ like. Tanken er også full av rust, har ikke fått rensa ut verken den eller forgasseran enda. Av forskillige grunna har æ ikke fått gjort nå særlig med den i det heletatt. Tida får vise, mulig det bli polert aluminiumstank og engelsk Cafèracer-stil og...

Pluss:
Veel.. Siden æ ikke har kommet så langt at æ har kjørt den, ikke eingång prøvd å starta den, er det selvfølgelig begrensa hva æ kan bidra med, så det får bli på rykter og utseendet.
Motor: Rykter sier motoren er omtrent skuddsikker, de setter på 1000ccm sylindre og kjører sidevognscross med disse motorene og blokka tåler det!! Ellers virker den tight og fin når æ drar den rundt med kicken, så er optimist!
Utseende.
classicer.
Tror den har stort potensiale vist bare æ får tid til å gi den den behandlinga den fortjene.

Minus:
'70-talls kjøreegenskaper, men det har vel og sin sjarm?
Stifttenning.. Kan bli ett minus, men finns ombyggingssett.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av mekkern »

og at genratoren er ræva på de... :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:og at genratoren er ræva på de... :sk?
Javell??
Har du erfaring med disse sykklene??
Mere info mottas med takk.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av mekkern »

Ladespolene er dritdyre og tåler ikke mye..tenningssystemet sittter i toppen og blir fort upresist med tenningsforskyveren på ene siden og stiftene på den andre siden av toppen.starterene er heller ikke all verden.
er også mye mekanisk støy fra motorene-men det er slik det skal være med en slik konstruksjonen.

har mekket noe på en slik motor da kompisen min har et 621 bygg med sånn motor.stivramme og springer langgaffel.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Egen MC --> pluss/minus...

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:Ladespolene er dritdyre og tåler ikke mye..tenningssystemet sittter i toppen og blir fort upresist med tenningsforskyveren på ene siden og stiftene på den andre siden av toppen.starterene er heller ikke all verden.
er også mye mekanisk støy fra motorene-men det er slik det skal være med en slik konstruksjonen.
Finns vel moderne generatordeler å få kjøpt? eller??
Har åpna lokka på sidene av toppen og kikka på dette tenningssystemet, ser for meg at det kan bli litt "gremlins" inni der ja... Blir det mye trøbbel blir det å bygge om til elektronisk tenning.
Har vel og hørt at starteren er underdimensjonerte, men ser for mæ at vist alt annet er som det skal så blir det for det meste å starte med kicken.
mekkern skrev:har mekket noe på en slik motor da kompisen min har et 621 bygg med sånn motor.stivramme og springer langgaffel.
HUUUUF!! Helligbrøde!! :ills ](*,)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar