Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av Snikendeugle »

lamoi skrev:
Snikendeugle skrev:
lamoi skrev:Kjørt et år, 16000 km. En liten velt, vinterkjøring. En større krasj for tre uker siden, påkjørt bakfra i 80 km/h. Sykkelen (KTM Duke 690 R, 2013 mod) ble kondemnert, jeg fikk et skrubbsår. Bruk kjøreutstyr! Blir en KTM 690 Enduro R som erstatter for Duke når oppgjøret med forsikringsselskapet er ferdig :-)

Sent from my D6503 using Tapatalk
Ahh crap, det er kjipt...!!! Bra det gikk bra med fører!

Har du fortsatt den seat cowlen for Duke'n som du kanskje vil bli kvitt? :P hehe
Den har jeg, hvor mye tilbyr du? :)
Sender PM :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Lego
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2011, 12:07
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av Lego »

Hatt lappen i 4 år og grapset én R1.

Kom alt for fort inn i en (venstre-)sving (etter forbikjøring), frøs og hogg i bremsene som resulterte i låst forhjul. Gikk ned og ut i autovernet.

Sykkelen traff en av stolpene med forhjulet og slengte meg avgårde. Gikk som en filledukke mellom de neste stolpene, men pga av at jeg roterte rundt min egen akse så vrengte jeg meg heldigvis ikke rundt noen av dem.
Reiste meg opp, så sykkelen og tenkte "faen, dette kommer til å bli dyrt". :D

Gul og blå langs hele siden og brist i et ribbein. Helt greit når jeg egentlig skulle vært død... :-# :x

Sykkelen ble kondemnert.
Kjørte en kompis sin sykkel hjem, med han bakpå (get back on the horse!).
Henta ny sykkel i Trondheim 4 dager senere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av DrGreve »

Kjørt siden 1974 (lovlig)
En utkjøring i sving. Førerfeil, stor fart.
En lowside under en traktorhenger. Førerfeil og dårlig forbrems. Bakbrems var bedre og årsaken til at jeg sklei under og ikke kjørte rett på :)
En velt i rundkjøring, påkjørt av bil.
En velt i sving, slipp på forhjul, førerfeil.
På bane? Noen ganger :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Sv: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av detvarvondtdet »

MLeikarnes skrev: Gikk også i asfalten (med snø på) oppe på Lesjaskog i vinter, ingen skade skjedde der heller.

Sent from my Galaxy S3

I lissersvingen rett etter kirken? Maaaange som har hatt uhell/ulykker der. Husker en Waagan bil dro av i den svingen for noen år siden.. Hadde boden min full av hermetiske pærer med bulk i siden etter den :)

Hadde selv mitt største uhell på moped på Lesjaskog. Dro rett ut i skogen på en gammel trimmet Tempo.

Brukeravatar
Legendary
Innlegg: 58
Registrert: 13 sep 2012, 22:02
Motorsykkelen din: Honda Hornet - '03

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av Legendary »

Hatt lappen i to år, ikke engang bikka tusen kjørte kilometer.

Heldigvis 0 kræsj & 0 velt med egen sykkel, men 2 velt med kjøreskolesykkel! :redface

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av MLeikarnes »

detvarvondtdet skrev:
MLeikarnes skrev: Gikk også i asfalten (med snø på) oppe på Lesjaskog i vinter, ingen skade skjedde der heller.

Sent from my Galaxy S3

I lissersvingen rett etter kirken? Maaaange som har hatt uhell/ulykker der. Husker en Waagan bil dro av i den svingen for noen år siden.. Hadde boden min full av hermetiske pærer med bulk i siden etter den :)

Hadde selv mitt største uhell på moped på Lesjaskog. Dro rett ut i skogen på en gammel trimmet Tempo.
Forbi autovernet rett ved saga der... traff noe fokksnø da det blåste noe helt forferdelig så det var kommet en fonn over veien på ett sted der.

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av Intruder »

Har vel hatt noen småsaker---men hva interesserer neppe den øvrige menighet.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av SuperMorten »

Jeg la fra meg V-stromen i siden på min egen bil foran garasjen hjemme.. That's it (skulle hatt en bank i bordet-smiley her)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av Robin79 »

Ble rygga ned av en bil da jeg sto i ro ett godt stykke bak, og langt nok ut til siden til at han såg meg i speilet. Vet han såg meg for vi hadde øyekontakt opp til flere ganger før han bestemte seg for å komme med bilen gikk i revers. Hadde min sønn på da 9 år bakpå, fikk en eller annen supermann kraft idet bilen traff sykkelen på frem-hjulet og klatret oppover sykkelen, for jeg spratt av og i hoppet huta jeg fatt i guttungen og løfta han av i mitt eget hopp. Vi kom begge uskadd fra hendelsen, men sykkelen var vrak. Fikk 10k mer igjen på forsikringen enn jeg ga for sykkelen, så litt hell i uhellet hadde jeg :)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av Tobben84 »

Hatt lappen i 10 år, kjørt aktivt siste 4 sesonger med ca 6-7000 hver sesong. 0 uøykker og 0 velt, men havna i grusfella på bane i fjor, da var det med nød og neppe:) kjører med paranoia for alle firhjulede kjøretøy, det er eneste måten å kjøre helskinnet på.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av PCP »

SuperMorten skrev:Jeg la fra meg V-stromen i siden på min egen bil foran garasjen hjemme.. That's it (skulle hatt en bank i bordet-smiley her)
Off, den er lei. :P :p
Men jeg valgte selv også å spare støtten, og heller lene sykkelen oppetter veggen her forleden. Leksen jeg lærte var at det ikke er nødvendig å ta sykkelen rett på midtstøtta hvis man går av kjempesliten. (foten glapp av støtten midtveis i "løftet" og svineriet faller selvsagt vekk fra meg istedenfor mot) Lykkelig for at veggen var der, så jeg slapp unna med noen riper i speildeksel, samt et par i egoet grunnet naboer som så på. :redface

Ellers tok jeg lettlappen i 85 og hadde da allerede unnagjort ulykke ca 2 år før. Kjørte CB100 i baken på en bil som rygget ut fra en parkeringsplass. Sykkelen ble totalvrak og jeg fløy over bilen og fikk div blåmerker, noen skrubbsår, samt brist i foten og krykker. Bilisten fikk skylden, men svak forbrems og alt for høy fart etter forholdene var i høyeste grad medvirkende, når jeg ser tilbake på det.

Så hadde jeg en "low side", for høy fart, (eller kanskje ett gruskorn) med en annen CB100 i 86. Farten var rundt 60kmt, og etter denne hendelsen sluttet jeg å kjøre med bare olabukser. Fikk ingen store skader, men noen skrubbsår jeg godt kunne vært foruten.

De første årene etter tunglappen i 87 holdt jeg meg på hjulene, men så kom en god del år med en XT350, og den var jeg i bakken med utallige ganger. Men fikk aldri noe skader, og var heller aldri andre involvert. Gikk vel ned et par ganger på veien om vinteren, ellers var det type trial-kjøring i skogen i lav fart, eller i skiløyper med rotten snø, etc. Det samme gjorde jeg med CB100 og GT100, men vil ikke kalle dette ulykker. Har aldri veltet med "årntlig" tung-sykkel, og håper ikke jeg skal det heller. :[-(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av AJ »

SuperMorten skrev:Jeg la fra meg V-stromen i siden på min egen bil foran garasjen hjemme.. That's it (skulle hatt en bank i bordet-smiley her)
Har en som ligner veldig her:
:overtro


:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av lefty293 »

Hei!
Jeg har kondemnert elg med konas tidligere ZZR600. Jeg husker selv ikke noe av det jeg nå skal berette dere.

Det var i mai 2006 at jeg var ute på en kveldstur sammen med en kompis. Jeg kjører først men ser ikke dyret som står ved noe buskas i veikanten. Idet vi nærmer oss, krysser elgen veien, jeg gjør et desperat forsøk på legge ned sykkelen og passere bak den. Det hele ender med at jeg treffer elgen med overkroppen og flyr over skogens konge og flyr/sklir ca 50 meter. Etterpå ligger undertegnede bevisstløs med kløvd/sprukket hjelm,mens sykkelen delvis passerer bak dyret og fortsetter over 200!! meter videre og blir stående i en jordvoll. Elgen ligger igjen i veigrøfta med brukket rygg! Det første jeg husker etter dette er når jeg våkner på St.Olavs med lam høyrearm,skulder,bryst og deler av ryggen. Jeg hadde revet ut nervene med rota på nakkevirvel 5,6,7 og 8.

Har etter dette kjørt enarms ca.70000 km med Z750 deretter Z1000SX. Z750'n måtte jeg legge ned en gang på en parkeringsplass pga av at det var et hull der støtta skulle ned. Ellers ingenting.
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av jhn »

Jeg ble kondemnert av en rein en gang, eller sykkelen ble kondemnert, jeg fikk bare en god omgang juling. Dette husker jeg meget godt.
Jeg husker også meget godt at jeg en annen gang ble kastet av veien av et sterkt vindkast, da endte det med brukket visdomstann, arm nakke og rygg, men atter at ambulansefolka kom med sine godsaker ble det natt som varte 10-12 dager. Men jeg hadde flaks og ble nesten helt god igjen .... men noen vil nok si at jeg aldri har vært helt god

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??

Legg inn av 2000Touring »

Hatt lapen i 17 år, kjørt aktivt hver eneste sesong siden den ble ervervet. Har ikke vær involvert i en eneste ulykke.
Men første året som MC-fører er som sagt det farligste, og stemmer for min del også.
I den første sesongen gikk sykkelen i bakken stillestående 3 ganger - kun førerens feil. Også la jeg meg så kraftig ned i en krapp sving at bakhjulet vippet opp fra bakken(sykkelen bikket over potta), traff bakken igjen og jeg kjørte videre(med en anelse mer adrenalin i kroppen)
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Svar