Dagens bilde

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
greina
Innlegg: 99
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Sted: Ullensaker

Re: Dagens bilde

Legg inn av greina »

En kort stopp for å strekke på bena ved Heddal stavkirke på lørdag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Dagens bilde

Legg inn av hakhap »

Fra lørdagens rundtur i Telemark

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av rolf-arne »

Utsikta fra min rasteplass i dag, trodde det var en fredelig plass, men det ligg en stor flyplass litt vest om her, Roma ligg et sted bak ryggen minBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av rolf-arne »

Må bli et kveldens bilde også, is gikk ned på høykant eller på tvers eller ka som helst...ned forsvant det, Italiensk is er særskilt god... nå venter det andre kalde, kveldsmaten..Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av rolf-arne »

Nja gårsdagens, men i disse tider så må svetten fordampes...Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Dagens bilde

Legg inn av biker7 »

Kom plutselig til å sjekke "Banner-bildet" øverst her på Mc-siden, og jaggu var det noe kjent med det gitt :knegg ;)

Så da får dagens bilde bli "Donor-bildet" :) :

20200619_221435..jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av rolf-arne »

Dagens bilder er av et stykke vei jeg lurte megselv inn på. Her car asfalten blankpolert, måtte sett sjøbrin for å stå støtt.

Ja det var etter at jeg fikk sleng, så betong kanten , kobla fri og kom inn på betongen og feste, men da var det for seint, ut i steinan bar det med meg og gikk over ende.

Hanske, jakke og hjelm kom til sin rett.... glad jeg ikke letta antrekket i dag...

Allikevel står jeg igjen med litt karosseriskade, såra stolthet, skrubbsår på under armen. Og lettelse... rant litt bensin ut,, var en tosk som ikke hadde skrudd lokket helt igjen.... en lærepenge tatt til seg.Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Dagens bilde

Legg inn av Relax »

rolf-arne skrev: 03 sep 2021, 13:27 Dagens bilder er av et stykke vei jeg lurte megselv inn på. Her car asfalten blankpolert, måtte sett sjøbrin for å stå støtt.

Ja det var etter at jeg fikk sleng, så betong kanten , kobla fri og kom inn på betongen og feste, men da var det for seint, ut i steinan bar det med meg og gikk over ende.

Hanske, jakke og hjelm kom til sin rett.... glad jeg ikke letta antrekket i dag...

Allikevel står jeg igjen med litt karosseriskade, såra stolthet, skrubbsår på under armen. Og lettelse... rant litt bensin ut,, var en tosk som ikke hadde skrudd lokket helt igjen.... en lærepenge tatt til seg.Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
OJ!!!

Bra det ikke gikk verre!!!
Forstår det som du og biken er kjørbare!?
"Do the right thing"

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Dagens bilde

Legg inn av Audi Mannen »

Ja en ting er sikkert.... veiene sør på kontinentet er glatte og ikke slik som vi er vant til her hjemme hvor piggdekk og nok regn gjør sitt for å lage ru overflate. Kjør forsiktig Rolf-Arne.... du skal hjem igjen også.
Jeg har hatt 4 hjuls sladd i rundkjøring nede i Spania på tørr asfalt i 40km/t på skikkelig brei dekk.... ikke til å spøke med. Og kommer det fukt/regn er det som på glatta her hjemme.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Dagens bilde

Legg inn av Gammelsmurfen »

Huff, kjedelig når sånt skjer - men så lenge man er nær sagt uskadd selv så får man være fornøyd med det.
Varmen gjør at bitumen/olje pipler på overflata, så er er det vått så blir det sleipt.
Men her ser det ut til å være en del fin sand på den som antagelig har polert asfalten så den blir slett og blank/glatt.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av rolf-arne »

Gammelsmurfen skrev:Huff, kjedelig når sånt skjer - men så lenge man er nær sagt uskadd selv så får man være fornøyd med det.
Varmen gjør at bitumen/olje pipler på overflata, så er er det vått så blir det sleipt.
Men her ser det ut til å være en del fin sand på den som antagelig har polert asfalten så den blir slett og blank/glatt.
Du har nok rett i polering, det var sånn flere plasser, og hadde fått noen slipp før , så man tok det med ro...heldigvis.. men begge er kjørbar...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av rolf-arne »

Morras tur

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Dagens bilde

Legg inn av Gammelsmurfen »

rolf-arne skrev: 12 sep 2021, 12:13 Morras tur

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Spørs om du ikke glemte å trykke på "plasser bilde i teksten"-knappen Rolf-Arne ?

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Dagens bilde

Legg inn av Sattphalat »

-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 05:48, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens bilde

Legg inn av kjellv »

Velvillig mannskap på ferga over Moldefjorden lot oss få stå under tak :)
På vei til Ulsteinvik med NAF MC for å delta i et arrangement på Leikongbanen i morgen tidlig.Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Svar