Gode Tips og Triks for turen.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
GSXR

Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av GSXR »

Kom med gode påfunn som gjør MC-turen til en enda bedre opplevelse.
Et godt tips er å ha en liten flaske zalo i bagasjen, kjempefint å bruke på visiret om man plages av dugg. Også veldig fint om man trenger å vaske rent visiret for innsekter.
Om man ikke ønsker å stoppe for å rengjøre visiret, lager man seg ei "lomme" som festes til kåpa, nedi legger du en svampbit som er dynket i zalovann. Tut og kjør 8) .

GSXR

Legg inn av GSXR »

Stropper er en finfin ting å ta med seg om man drar på en lengre tur, man vet aldri når man må ta ferje, å da er stroppene gode og ha for hånden.
Det er ofte ikke mye utstyr å hjelpe seg med på ferjene foruten de festene som er i dekksgulvet.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av rerell »

GSXR skrev: Om man ikke ønsker å stoppe for å rengjøre visiret, lager man seg ei "lomme" som festes til kåpa, nedi legger du en svampbit som er dynket i zalovann. Tut og kjør 8) .
Kör inte du R-hoj? :wink:
Jag har aldrig upplevt det som ett problem, men annars finns ju tear-offs.

GSXR

Re: Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av GSXR »

rerell skrev:
GSXR skrev: Om man ikke ønsker å stoppe for å rengjøre visiret, lager man seg ei "lomme" som festes til kåpa, nedi legger du en svampbit som er dynket i zalovann. Tut og kjør 8) .
Kör inte du R-hoj? :wink:
Jag har aldrig upplevt det som ett problem, men annars finns ju tear-offs.
Starter man sesongen tidlig nok og avslutter den sent nok på året, så er dugg uansett et problem, hjelper ikke stort om man kjører R-sykkel da :wink:.
Ville bare komme med et forslag som ihvertfall hjelper for meg.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av rerell »

GSXR skrev:
rerell skrev:
GSXR skrev: Om man ikke ønsker å stoppe for å rengjøre visiret, lager man seg ei "lomme" som festes til kåpa, nedi legger du en svampbit som er dynket i zalovann. Tut og kjør 8) .
Kör inte du R-hoj? :wink:
Jag har aldrig upplevt det som ett problem, men annars finns ju tear-offs.
Starter man sesongen tidlig nok og avslutter den sent nok på året, så er dugg uansett et problem, hjelper ikke stort om man kjører R-sykkel da :wink:.
Ville bare komme med et forslag som ihvertfall hjelper for meg.
Mitt svar gällde det om rengöring, och fickor på kåpan med tvättsvamp i lät ganska touuuuuuuuring. Men för all del, det är inget fel i det. Så var det ju ett RESEtips. :)
Många säger att FogCity gör underverk mot dugg förresten.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Takker så mye for tipset Rerell :D Ønsker gjerne flere :D

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Visir? :roll:
Bilde

GSXR

Legg inn av GSXR »

NoName skrev:Visir? :roll:
Ooops, må visst ta med solbriller også ja :).

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av kyrregutt »

GSXR skrev:Starter man sesongen tidlig nok og avslutter den sent nok på året, så er dugg uansett et problem, hjelper ikke stort om man kjører R-sykkel da :wink:.
Ville bare komme med et forslag som ihvertfall hjelper for meg.
Spiller det noen rolle hva slags sykkel man kjører når det gjelder dugg på visiret?

Jeg har en Caberg Justissimo som aldri dugger. I dag regnet det på vei til jobb, og ikke antydning til dugg selv med helt lukket visir. Kjøpte forøvrig hjelmen fra Cruiser Club - og etter 470 mil i Europa i sommer er jeg ikke i tvil: Det var et knallkjøp!

Den innebygde solbrillen var til stor hjelp for en ellers sår nese der solbrillene vanligvis sitter. Tunneller og kveldskjøring uten problemer. Luftingen på toppen var utrolig deilig når temperaturen utenfor var på 35 grader i solsteika. Rett og slett en bra hjelm!

Det jeg venter på er at noen skal finne opp noe som fjerner fluelik - i fart!
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Gjest

Re: Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av Gjest »

rerell skrev:Många säger att FogCity gör underverk mot dugg förresten.
Hei rerell

Jeg har selv brukt FogCity på en hjelm, og det er ingen tvil om at det hjelper bra mot dugg!

Det jeg ikke likte var at man ser litt "blurry" gjennom det, det er tross alt 2 ekstra lag med plast som gjør at sikten forringes en del i forhold til et enkelt rent visir.

Opplevde også at når man kjører lenge i regnvær på motorvei så kommer det alltid en del partikler på innsiden av visiret. Når man da rengjør på innsiden må man være ekstremt forsiktig så man ikke riper opp FogCity. Alle med helhjelm vet hvor enkelt det er å rengjøre et visir på innsiden på en besinstasjon, med kalde numne fingre og det eneste tilgjengelige vaskemiddelet er vaskesvampen i bøtta ved pumpene ment for bilruter!

Vel, spørsmålet var vel egentlig om FogCity hjelper mot dugg,..... JA! :)

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Gode Tips og Triks for turen.

Legg inn av fireman »

kyrregutt skrev:Det jeg venter på er at noen skal finne opp noe som fjerner fluelik - i fart!
Hei Kyrre
Gøy å høre at du er fornøyd med Justissimo'n! Har de samme erfaringene med hjelmen selv også, var på en tur fra Nordtrøndelag til kristiansand i sommer, og kjørte da over 50 mil i pøs regn. Over Rørosfjellet var det nede i ca +2 grader men det var aldri tegn til dugging i hjelmen!

Fjerne fluelik i farta ja?,..
Kom faktisk over et lite produkt her om dagen nettopp for dette. En liten kjekk sprayflaske man fyller opp selv med sitt "vidundermiddel", påmontert flasken er det en liten myk svamp og en nal slik at man faktisk kan bruke den i farta (PS! ... antagelig ikke å anbefale sånn trafikk-sikkerhetsmessig hehehe..) Flasken er så liten at den lett kan legges i en lomme, festes med borrelås bak vindskjermen etc etc.

Mulig vi legger den ut i nettbutikken om det er interesse for noe sånt?
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Nettopp tilbake etter en uke med mc i Sverige. Var på jakt i mange bensinstasjoner for å finne små sprayflasker med vinusrens/doggfjerner men det var ikke å oppdrive. Ingen flasker mindre en 20cm høyde.
Det går vel å lage en liten nal til å feste på hansken f.eks på pekefingeren.

En ide å få dem i nettbutikken, fingernal og små dusjflasker
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

rogg skrev:En ide å få dem i nettbutikken, fingernal og små dusjflasker
Siden du har vært på utkikk etter slikt kan jeg tilby deg å "teste" den vi har tenkt å evaluere for salg på nettbutikken.

Vi er nøye med å teste ut funksjon og nytte før vi legger ut slike produkter på nettbutikken. Ingenting er jo bedre enn å få en "nøytral" person til slik testing. Dersom du vil kan du kanskje levere din ærlige evaluering her på forumet etter test?

Bare mail meg så sender jeg deg en slik flaske.

roy@cruiser.no
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Nettopp tilbake etter en uke med mc i Sverige. Var på jakt i mange bensinstasjoner for å finne små sprayflasker med vinusrens/doggfjerner men det var ikke å oppdrive. Ingen flasker mindre en 20cm høyde.
Det går vel å lage en liten nal til å feste på hansken f.eks på pekefingeren.

En ide å få dem i nettbutikken, fingernal og små dusjflasker
Om du er på jakt etter hansker med nal, så får du faktisk kjøpt dem hos cruiserclub :D . Har dem selv og er utrolig godt fornøyd :wink: . Det er en nal på både venstre og høyre hanske (På langfingeren).

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Unskyld? Nå er klokken langt på natt for meg, og jeg har Môtley Crue gående i bakgrunden... Men hva er en " NAL"??? Er det noe dere med "helhjelm" bruker....Ehh... hehe??
Bilde

Svar