Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller galskap?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller galskap?

Legg inn av Flanker »

Jeg og fruen skal på Rihanna konsert nå på torsdag, og er avhengige av å knote oss hjem til Vestfold etter konserten. Altså er tog utelukket, da det er lite sannsynlig at vi rekker siste. Slik jeg ser det har vi bare to vettuge alternativer: Enten bilen inn til Oslo, betale svindyrt for å parkere og enda noen hundrelapper for shuttlebuss t/r ut til Fornebu.

Et langt mer forlokkende alternativ er å ta motorsykkelen inn. Spurte på Facebook-siden deres om parkeringsmuligheter med MC, og fikk til svar at det var betydelig lettere enn med bil og burde la seg gjøre rett ved arenaen. Men jeg stoler ikke på dem, og vet at området er beryktet for å være et trafikalt og parkeringsmessig helvete. Så dere som er lokalkjente:

- Er det i nærheten av fornuft å kjøre MC til konserten?
- Finnes det gratis MC parkering nær Telenor Arena?
- Hvor varmt blir det der inne under en konsert?

Sistnevnte er jo også litt interessant, ettersom de ikke har garderobe. Å dø av heteslag høres ikke noe gøy ut, og fullt kjøreutstyr for 2 pers. går bare ikke inn i veskene på sykkelen. Noe blir man nødt til å ha på seg eller bære med seg.

Alle gode tips mottas med takk :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av JohnnyTh »

Ta med en sykkellås eller kjetting og lås fast jakke eller hjelmer. Det gjør jeg når jeg ikke har plass. Jeg fant lett plass til sykkelen når jeg var på bruce springseen konsert
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Snikendeugle »

Buss! : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Flanker »

JohnnyTh skrev:Ta med en sykkellås eller kjetting og lås fast jakke eller hjelmer. Det gjør jeg når jeg ikke har plass. Jeg fant lett plass til sykkelen når jeg var på bruce springseen konsert
Bra tips! Hvor fant du parkering, og ikke minst kostet den noe?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av JohnnyTh »

Flanker skrev:
JohnnyTh skrev:Ta med en sykkellås eller kjetting og lås fast jakke eller hjelmer. Det gjør jeg når jeg ikke har plass. Jeg fant lett plass til sykkelen når jeg var på bruce springseen konsert
Bra tips! Hvor fant du parkering, og ikke minst kostet den noe?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Var bak arenaen et sted. Kjørte litt rundt på måfå, kan ikke helt si hvor det var. Og betalte ingenting
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av ZZR-Erling »

Kan tenkes det går bra ved tråsykkelparkeringen utenfor her jeg jobber, hovedkontoret til Telenor som ligger rett over. Da er den ihvertfall overvåket så det holder og med vakter 50m unna.
Hadde jeg hatt lov, skulle jeg sluppet deg inn i parkeringsanlegget der min står i VIP-garasjen, men..

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Carpa »

Vil gjerne vite hvordan det gikk med parkeringen når du har vært der. Skal nemlig på The Wall 15. aug :D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av pelsen »

greit om sykkel står på en overvåket plass, ellers har jo tyvepakket en god kontroll på når eieren kan ventes å returnere til den tomme plassen :twisted

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av SuperMorten »

Når jeg skal på Telenor Arena, parkerer jeg i Oslo, på Frogner (Er liksom litt mindre kjeltringer på Frogner enn nede i sentrum). Gjerne i nærheten av Bygdøy Allé, for da er det bare å gå til nærmeste bussholdeplass og ta 31 bussen ut. I tillegg, dersom du parkerer der på kvelden (etter kl 17) er det gratis over alt. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av runevo »

Helt klart fornuft. :thumleft Med mc så kan man vel også kjøre i buss og taxi feltet ( litt usikker på dette men det fungerte fint når jeg var på The Wall sist) jeg parkerte rett ved arenaen ved en gang veg, her sto det mange motorsykler. bruker også kjetting til og låse fast jakke og hjelm :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Flanker »

Da er planen, med forbehold om været, å ta sykkelen til Telenor Arena. Bukse, hjelm og støvler x2 får plass i topp- og sidekoffertene når vi kommer frem. Jakkene låses fast i sykkelen med en wirelås, og sykkelen i seg selv sikres med en skivelås. Da kan vi gå normalt kledd på konsert, og forhåpentligvis mangler det ikke noe når vi kommer ut igjen...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av RuneMC »

Vær obs på at Fornebu er Europark-land sier jeg bare. :lol Litt tilfeldig når de aksjonerer mot MC'er virker det som.
Europark-gründeren har visstnok en av Fornebu's dyreste eiendommer - gjett hvem de tjener penger på til 760,- pr "billett".

Gratis parkering for MC i P-huset ved IT-Fornebu/Scandic hotellet, men litt langt å gå kanskje, medmindre du starter med en god burger på Sjøflyhavna kro. (Bommene i P-huset er av kort type så det er beregnet at MC kan kjøre forbi).

Ser at Aker Solutions ved siden av har en utendørs MC parkering (midt på bildet her: http://goo.gl/maps/KSLn7 ) men vet ikke hvorvidt bommen er beregnet på at MC kan kjøre forbi (sannsynligvis). Det blir noen meter kortere isåfall...

Vær obs på at i forhold til ifjor så er nå naboeiendommen til Telenor Arena under bygging (dvs tomta som er nærmere Lysaker) - så regner med at det blir stadig færre P-plasser til konsert-bruk.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av Flanker »

RuneMC skrev:Vær obs på at Fornebu er Europark-land sier jeg bare. :lol Litt tilfeldig når de aksjonerer mot MC'er virker det som.
Europark-gründeren har visstnok en av Fornebu's dyreste eiendommer - gjett hvem de tjener penger på til 760,- pr "billett".

Gratis parkering for MC i P-huset ved IT-Fornebu/Scandic hotellet, men litt langt å gå kanskje, medmindre du starter med en god burger på Sjøflyhavna kro. (Bommene i P-huset er av kort type så det er beregnet at MC kan kjøre forbi).

Ser at Aker Solutions ved siden av har en utendørs MC parkering (midt på bildet her: http://goo.gl/maps/KSLn7 ) men vet ikke hvorvidt bommen er beregnet på at MC kan kjøre forbi (sannsynligvis). Det blir noen meter kortere isåfall...

Vær obs på at i forhold til ifjor så er nå naboeiendommen til Telenor Arena under bygging (dvs tomta som er nærmere Lysaker) - så regner med at det blir stadig færre P-plasser til konsert-bruk.
På bildet ser den bommen smal nok. Takk for suverent tips! Da har vi et sted å parkere hvis vi mot formodning ikke får sneket oss plass ved selve arenaen...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av olepeder »

Flanker skrev:Da er planen, med forbehold om været, å ta sykkelen til Telenor Arena. Bukse, hjelm og støvler x2 får plass i topp- og sidekoffertene når vi kommer frem. Jakkene låses fast i sykkelen med en wirelås, og sykkelen i seg selv sikres med en skivelås. Da kan vi gå normalt kledd på konsert, og forhåpentligvis mangler det ikke noe når vi kommer ut igjen...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Hvor får man kjøpt wirelås, skulle hatt det til helga?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kjøre MC til konsert på Telenor Arena - Fornuft eller ga

Legg inn av JohnnyTh »

De fleste steder som selger tråsykkel utstyr, feks XXL
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar