Oversikt - nysalg MC...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Haymaker »

AJ skrev:Italia må vel kunne sies å være MC-landet framfor noen andre i Europa.
Men spesielt entusiastiske for egne MC-produsenter er de åpenbart ikke... :-k .
I hvert fall ikke med tanke på alle produsentene og modellene de lager.

Uansett og okkesom; her er salgtallene for første halvår der nede. Ikke helt uventet topper BMW lista:

http://www.motoblog.it/post/324269/clas ... amaha-mt/3" onclick="window.open(this.href);return false;
Sant nok.
De virker ikke imponert over sykler produsert i hjemlandet. R Nine T ligger på 10. Plass.
Spenstig!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Intruder »

Kawagutten skrev:
Jompa skrev:Godt salg av sykler under 1000 cc kan vel tyde på at yngre mennesker har begynt å interressere seg for mc igjen ?
Nå vet ikke jeg hvor mange av modellene på lista som er mellomklasse.
Sjøl er jeg mest overraska over at en 300-kubikker er på 13. plass.
Eller folk i 50-60 åra som ikke vil ha vanlig mc.
Kjenner noen som begynte med 125ccm scooter og vil ha litt større for å pendle med og klarer seg litt bedre på motorveien.
...i min enfoldighet vil jeg vite hvilke "uvanlige" MCer du mener ??
..er bare litt nysgjerrig..eller tett i pappen...og sikkert jævla dum ?

:mc1 :mc5 :mc7 :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Jeg er blitt lovt nysalgstallene for MC tidlig i neste uke.
Skal bli interessant å se hvordan det ligger an etter årets fem første måneder.

For oss lokale her på Hadeland er det bare å slå fast at Moto Guzzi forhandler Hadeland MC og Fritid har mer enn nok å gjøre :-) .
Ny Griso levert til Storm i Stokke på tirsdag, en rød Stelvio 2015 mod. ble levert forrige uke og i dag, da jeg var innom et par turer, ble denne hvite Norge'en levert til Turid Jamtli Pedersen, utskremt ranaværing bosatt på Gjøvik gift med Ståle Pedersen, som selv er ihuga Stelvio fan:

Bilde

Det er for øvrig sønnen til Turid som hentet sin røde Stelvio for en snau uke siden.
Turids grå Norge 1200 fra 2008 ble byttet inn og vil helt sikkert være et godt kjøp for de som har lyst på en slik. Kjempesykkel det også :prf .

En ekte Guzzifamiglia, med andre ord ;-)

Må bare legge til at jeg synes finish og detaljarbeid på disse nye Guzzi'en er helt utrolig bra :yeyeye !
Virkelig flotte sykler!
Og veldig bra at Hadeland MC har flere i utstilling i butikken. Til og med en V7 ombygd til Scrambler. Et syn for guder!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av DrGreve »

Turid er en ekte bikerjente og gammel venninne av meg fra vår felles barndoms nabolag. Jeg kan nevne at broren Bjørn var en av de virkelige ildsjelene som klarte å realisere Arctic Circle Raceway :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

DrGreve skrev:Turid er en ekte bikerjente og gammel venninne av meg fra vår felles barndoms nabolag. Jeg kan nevne at broren Bjørn var en av de virkelige ildsjelene som klarte å realisere Arctic Circle Raceway :thumleft
Se der, ja!
Veldig hyggelig bikerjente, dette :thumleft .
Tror hun skal bli veldig godt fornøyd med sin nye Norge.

Ser fram til å møte henne og Ståle igjen på Norges-treffet :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Storm »

Gratulerer så mye Turid med en ny Guzzi. :vs
Reimar får vel snart samme frisyre (eller mangel på sådann) som meg? Etter så mye salg. Om alle kundene dems maser like mye som meg, så stakkars mann :lol

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Storm skrev:Gratulerer så mye Turid med en ny Guzzi. :vs
Reimar får vel snart samme frisyre (eller mangel på sådann) som meg? Etter så mye salg. Om alle kundene dems maser like mye som meg, så stakkars mann :lol
Tror han har behov for en god helgefri nå etter en lang arbeidsuke. Har visst vært flere lang kvelder med klargjøring og levering denne uka...
Men fyren er like blid!

For egen del må jeg si at det alltid er hyggelig å stikke innom denne forhandleren :thumleft .
Kan dessverre ikke si det det samme om KTM-forhandleren der jeg kjøpte KTM'en... :sk?
Høy skranke (bokstavelig talt) i butikken og en ikke akkurat like imøtekommende holdning gjør at man føler seg mest til bry når man stikker innom...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av cosmogs »

Grattis til Turid, og jeg ser frem til salgstallene AJ. :thumleft
Den var rett og slett veldig fin den Guzzi Norge, tror helt enkelt jeg må over på Guzzi for å sjekke den ut.
Velklingende navn også, spennede MC. :D
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Flanker »

Norge er en sykkel jeg også synes ser dritbra ut, og skulle gjerne testet dette italienske touringlokomotivet. Tro om det eksisterer en forhandler på Østlandet som har den inne som demosykkel?

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Sopranoo »

Jeg leste enplass, fra noen mc side for en drøy måned siden, at Yamaha hade økt salget med 130% i årets første 3mnd i Norge... Kan dette stemme...
Vet også at Yamaha vinterbro har solgt slutt så å si allt. Alt som var å få tak på nå var Nye R1 å R3...

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av cosmogs »

Sopranoo skrev:Jeg leste enplass, fra noen mc side for en drøy måned siden, at Yamaha hade økt salget med 130% i årets første 3mnd i Norge... Kan dette stemme...
Vet også at Yamaha vinterbro har solgt slutt så å si allt. Alt som var å få tak på nå var Nye R1 å R3...
Kan nok stemme bra det. Så også tallene fra 1. kvartal i år, og avgiftsendringen har definitivt gjort positivt utfall på salget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Fjeldern »

Sopranoo skrev:Jeg leste enplass, fra noen mc side for en drøy måned siden, at Yamaha hade økt salget med 130% i årets første 3mnd i Norge... Kan dette stemme...
Vet også at Yamaha vinterbro har solgt slutt så å si allt. Alt som var å få tak på nå var Nye R1 å R3...
Ikke minst har Yamaha billige og ganske spennende modeller. De siste årene har vel Yamaha sitt salg økt drastisk i hele Europa mener jegå ha lest et sted? Mt-07 er vel den mest solgte nakensykelen tror jeg at jeg leste? Og nå har dem jo Mt-09 Tracer som selger veldig godt også!

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Sopranoo »

Ja! Tror det stemmer godt. Tracern virker å ha røket med ganske godt iår! Men ikke sett en eneste på veien enda, merkeligt nok.
Mt09, tracer å Mt07 er jo alle forholdsvis billige sykkler. Tror man kan si at dem går under segmentet ''Mye sykkel for pengene''.
Jeg vil også påstå å si at Kvaliteten hos Yamaha er høy, om ikke meget høy. Kanskje ikke den flotteste finishen, eller de ''beste'' delene. Men det kan da skru sammen ting.
Har ingen tidligere erfarenhet fra sykkel. Men båtmotorer er dem rett å slett overlegne på. Både når det kommer til prestanda å kvalitet.
Gjorde misstaket en gang, å kjøpe en påhengsmotor fra annet merke... Aldrig igjen.
Kanskje litt offtopic dette her.
Men tror dem har truffet forholdsvis mitt i blink på kompinasjonen Kvalitet, prestanda å Pris. Derav høye salgstall...

Avgiftskutt er morro! Jeg personlig mener at alle avgifter forbundet med bil,mc å motorer generellt er helt tull. Feil vei å gå alle dager i uken.....

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av kjellv »

Sopranoo skrev:Ja! Tror det stemmer godt. Tracern virker å ha røket med ganske godt iår! Men ikke sett en eneste på veien enda, merkeligt nok.
Mt09, tracer å Mt07 er jo alle forholdsvis billige sykkler. Tror man kan si at dem går under segmentet ''Mye sykkel for pengene''.
Jeg vil også påstå å si at Kvaliteten hos Yamaha er høy, om ikke meget høy. Kanskje ikke den flotteste finishen, eller de ''beste'' delene. Men det kan da skru sammen ting.
Har ingen tidligere erfarenhet fra sykkel. Men båtmotorer er dem rett å slett overlegne på. Både når det kommer til prestanda å kvalitet.
Gjorde misstaket en gang, å kjøpe en påhengsmotor fra annet merke... Aldrig igjen.
Kanskje litt offtopic dette her.
Men tror dem har truffet forholdsvis mitt i blink på kompinasjonen Kvalitet, prestanda å Pris. Derav høye salgstall...

Avgiftskutt er morro! Jeg personlig mener at alle avgifter forbundet med bil,mc å motorer generellt er helt tull. Feil vei å gå alle dager i uken.....
:thumleft Ikke uten grunn at Yamaha outboardmotorer har vært markedsleder 28 år på rad!

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Fjeldern »

Sopranoo skrev:Ja! Tror det stemmer godt. Tracern virker å ha røket med ganske godt iår! Men ikke sett en eneste på veien enda, merkeligt nok.
Mt09, tracer å Mt07 er jo alle forholdsvis billige sykkler. Tror man kan si at dem går under segmentet ''Mye sykkel for pengene''.
Jeg vil også påstå å si at Kvaliteten hos Yamaha er høy, om ikke meget høy. Kanskje ikke den flotteste finishen, eller de ''beste'' delene. Men det kan da skru sammen ting.
Har ingen tidligere erfarenhet fra sykkel. Men båtmotorer er dem rett å slett overlegne på. Både når det kommer til prestanda å kvalitet.
Gjorde misstaket en gang, å kjøpe en påhengsmotor fra annet merke... Aldrig igjen.
Kanskje litt offtopic dette her.
Men tror dem har truffet forholdsvis mitt i blink på kompinasjonen Kvalitet, prestanda å Pris. Derav høye salgstall...

Avgiftskutt er morro! Jeg personlig mener at alle avgifter forbundet med bil,mc å motorer generellt er helt tull. Feil vei å gå alle dager i uken.....
Så en tracer 1. mai. Fikk til og med prøvesitte på den. Tror det er en bra sykkel den der! Satser på det er muligheter til å få prøvekjørt en da jeg har lappen på fulleffekt, så kan det fort hende at jeg blir siklende på en sånn senere i år :D

Svar