KUBIKK

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
rider
Innlegg: 9
Registrert: 16 okt 2006, 15:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Sotra

KUBIKK

Legg inn av rider »

Hei !

Er heldigvis ferdig med "kubikksyken " og synes at mellomklassen er mye artigere å kjøre.
Er ute etter "funfaktoren " og synes etter å ha prøvd det meste, så er det
ikke størrelsen det kommer an på.

Mvh
Rider

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Skal ikke motsi deg selv om jeg valgte en på litt over 1500 sjøl.
Det var pga at jeg kjører langturer, 2 på og baggasje og liker å ha litt ekstra drag av den grunn.

Jeg synes sykkelen er lett håndterlig uansett, men på kortere turer og single kjøring kunne jeg godt ha en mindre.


Og for ikke snakke om å snu i garasjen, flytte på gården osv, da er den tung:(
MEN, vil ikke bytte med noen :)))))))))))))))))

Jeg valge cruiser linjen også pga kjørestilen osv. Hvis jeg hadde en mer R sykkel ville jeg mista lappen i beste fall, kjørt meg ihjel i værste fall:))

Det viktige er ikke hva , eller hvor stor, man kjører, men at man er ute og triller :)))))
"Do the right thing"

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

For min del er ikke kubikk det viktigste, men det må være så pass at det går frammover. Kjører 750 med 45 HK. Men må si at en 1200 cc BMW lokker noe forferdelig. Ikke for kubikken's skyld, men for at jeg synes det er en rasende flott sykkel.
Vet den finnes i 850cc, men det er liksom 1200 som lokker. Ser mere maskulin ut.. :glasses7:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hei ...
må si meg enig med rogg. Kjører selv en XVS 650 classic og var på tur med en kamerat som kjører en BMW R100GS. Prøvde den litt og jeg må si at 1000 ccm merkes :D særlig i oppoverbakker, med bagasje og med en/ei bakpå. det er vel i disse tilfeller man savner litt ekstra ccm og hk. Men ellers synes jeg det er deilig bare å cruise 8)

Men neste sykkel jeg kommer til å kjøpe er nok en med flere ccm ...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

rider
Innlegg: 9
Registrert: 16 okt 2006, 15:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Sotra

kubikk

Legg inn av rider »

Hei folks !

Er selvfølgelig enig at hvis biken brukes mye til touring og spesielt med passajer og baggage, så er det ikke tvil om at kubikk og krefter er
godt å ha.
Men jeg bruker biken til 99 % småkjøring ( jobb og småturer ) og aldri med passajer eller baggage av betydning, så da synes jeg at en lett og småprek mellomklasse er mye mer hendig til slikt bruk.
Jeg synes faktisk også det er morommere å kjøre slike biker og, men det er jo min mening da.

Konklusjon : Hadde jeg vært en touring entusiast, så er jeg enig med dere andre, at kubikk har større betydning.

Mvh
Rider

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Går for fear factor ikke fun factor :lol:

Svar