Er det noe rart at jeg foretrekker jernet..

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Er det noe rart at jeg foretrekker jernet..

Legg inn av bm »

http://www.bt.no/trafikk/article307062.ece

Turen hjem i dag tok 3-4 min lenger enn vanligt, på jernet. Mange tullinger i køen som plutsleligt bryter ut av køen uten kontroll... Hadde vurdert å kjør 4 hjul hjem i dag, men valgte jernet, sparte meg for 75 min. i kø. så de få min. ekstra på jernet sparte jeg over en time, dette er kos selv om det regnet som fy....

En fryd å kjøre på to hjul etter 12 timer i et vrak av en leiebil som jobben har skaffet, er vark i rygg/nakke i en uke etter denne økten. Det som undrer meg litt er at alle sier at du ike bør kjøre sykkel når rygg/nakke svikter, men for min del er det medisin......................................
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Ok, da er det bare en ting å si .... flytt heller til Sørlandet, det regner ikke så mye og køene er (litt) kortere :lol:

Hilsen fra solstripa

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Spacecab
Innlegg: 15
Registrert: 13 okt 2006, 15:30
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av Spacecab »

Helt enig, jeg kjøpte i utgangspunktet sykkel for å spare tid til og fra jobb, sparer 1 time hver dag. (Normal dager, litt ekstra kø og jeg sparer mye mer :lol:) Sykkelgleden fra tidligere år dukket opp så sykkelen får nesten ikke stå i ro på fritiden heller :lol:

Bare ett lite skår i gleden, JEG HATER Å KJØRE MELLOM BILKØENE. :twisted: Heldigvis er det godt med kolektivfelt på vei til og fra jobb.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Er det noe rart at jeg foretrekker jernet..

Legg inn av Misha »

bm skrev:
Turen hjem i dag tok 3-4 min lenger enn vanligt, på jernet. Mange tullinger i køen som plutsleligt bryter ut av køen uten kontroll... Hadde vurdert å kjør 4 hjul hjem i dag, men valgte jernet, sparte meg for 75 min. i kø. så de få min. ekstra på jernet sparte jeg over en time, dette er kos selv om det regnet som fy...
Ja i går var jeg glad jeg bruker mc til jobb, i dag hadde de vett nok til å dirigere trafikken manuelt så trafikken fløt lettere.

Håper bare vinteren holder seg borte en stund enda, det blir nedtur å måtte sitte i blikkboksen igjen. :(
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Her i Svelvik er ikke køkjøring noe problem, for køer finnes ikke.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Er det noe rart at jeg foretrekker jernet..

Legg inn av Relax »

bm skrev:http://www.bt.no/trafikk/article307062.ece

Turen hjem i dag tok 3-4 min lenger enn vanligt, på jernet. Mange tullinger i køen som plutsleligt bryter ut av køen uten kontroll... Hadde vurdert å kjør 4 hjul hjem i dag, men valgte jernet, sparte meg for 75 min. i kø. så de få min. ekstra på jernet sparte jeg over en time, dette er kos selv om det regnet som fy....

En fryd å kjøre på to hjul etter 12 timer i et vrak av en leiebil som jobben har skaffet, er vark i rygg/nakke i en uke etter denne økten. Det som undrer meg litt er at alle sier at du ike bør kjøre sykkel når rygg/nakke svikter, men for min del er det medisin......................................
Det er jo dette det dreier eg om bl.a....¨
Kult !!
"Do the right thing"

Svar