Honda vt500c shadow

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
rider
Innlegg: 9
Registrert: 16 okt 2006, 15:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Sotra

Honda vt500c shadow

Legg inn av rider »

Hei

Er det noen som anbefaler denne , da jeg har et skam strøkent eksemplar på hånden til en relativt billig penge ?
Har hatt en GS400 og cb450 nighthawk før,men lurer på om denne kan bli litt liten i størrelse for en 1,79 cm mann ????
Har ikke muligheter til å prøve da biken er på Østlandet og jeg på Sotra.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Er det krise kan du besøke naboøyen og teste min sykkel...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

Honda og V-twin kan absolutt anbefales :)

Om 500 cc og den fysiske størrelsen er stor nok til deg ,er en annen ting..
Kommer kanskje an på hvor mye du kjører, hvor lange turer og om du også skal ha ei bakpå osv...
"Do the right thing"

rider
Innlegg: 9
Registrert: 16 okt 2006, 15:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Sotra

Honda vt500c shadow

Legg inn av rider »

Relax skrev:Honda og V-twin kan absolutt anbefales :)

Om 500 cc og den fysiske størrelsen er stor nok til deg ,er en annen ting..
Kommer kanskje an på hvor mye du kjører, hvor lange turer og om du også skal ha ei bakpå osv...

Det blir for det meste mye små turer, uten passasjer , samt at jeg synes
500cc utgaven er en penere utgave enn 700cc.
1100 blir for stort , da jeg ikke lider av kubikksyken, som jeg gjorde tidligere i mc karrieren. :D

rider
Innlegg: 9
Registrert: 16 okt 2006, 15:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Sotra

Honda vt500c shadow

Legg inn av rider »

bm skrev:Er det krise kan du besøke naboøyen og teste min sykkel...

Takker for tilbudet,kanskje det kunne være en ide.Men har så og si bestemt meg for å prøve, da det er et uvanlig nydelig eksemplar
jeg er kommet over.
Er det langt ute på Askøy ?

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Honda vt500c shadow

Legg inn av Relax »

rider skrev:
Relax skrev:Honda og V-twin kan absolutt anbefales :)

Om 500 cc og den fysiske størrelsen er stor nok til deg ,er en annen ting..
Kommer kanskje an på hvor mye du kjører, hvor lange turer og om du også skal ha ei bakpå osv...

Det blir for det meste mye små turer, uten passasjer , samt at jeg synes
500cc utgaven er en penere utgave enn 700cc.
1100 blir for stort , da jeg ikke lider av kubikksyken, som jeg gjorde tidligere i mc karrieren. :D
Glimrende ... ser ut som det flasker seg for deg... er ikke mye å lure på dette :)))
"Do the right thing"

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Honda vt500c shadow

Legg inn av bm »

rider skrev:
bm skrev:Er det krise kan du besøke naboøyen og teste min sykkel...

Takker for tilbudet,kanskje det kunne være en ide.Men har så og si bestemt meg for å prøve, da det er et uvanlig nydelig eksemplar
jeg er kommet over.
Er det langt ute på Askøy ?

Nope, Juvik...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Relax skrev:Honda og V-twin kan absolutt anbefales :)

Om 500 cc og den fysiske størrelsen er stor nok til deg ,er en annen ting..
Kommer kanskje an på hvor mye du kjører, hvor lange turer og om du også skal ha ei bakpå osv...
Kansje ikke fysisk stor, men med sin V-Tvin er det nok av moment og krefter til normalt bruk, dersom du ikke har stjelt både sykkel, bensin og dekk... :lol: :lol: :lol:
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

rider
Innlegg: 9
Registrert: 16 okt 2006, 15:32
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Sotra

Honda vt500c shadow

Legg inn av rider »

bm skrev:
Relax skrev:Honda og V-twin kan absolutt anbefales :)

Om 500 cc og den fysiske størrelsen er stor nok til deg ,er en annen ting..
Kommer kanskje an på hvor mye du kjører, hvor lange turer og om du også skal ha ei bakpå osv...
Kansje ikke fysisk stor, men med sin V-Tvin er det nok av moment og krefter til normalt bruk, dersom du ikke har stjelt både sykkel, bensin og dekk... :lol: :lol: :lol:
Hadde en Yamaha FZX 750,som jeg solgte i fjor. det ble alt for mye grisekjøring. ( 100 ville hk )

Jeg er dessverre ikke voksnere enn at man fristes til å bruke det man har iblant.
Derfor synes jeg mellomvekterene er morsommere å kjøre, da man kan bruke litt mer av det man har, uten at det koster sertifikat og helse.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Jeg kjører en Honda Shadow 750, og er veldig godt fornøyd med den. Sykkelen har volum siden det er en ACE C2, altså stor i størelsen.

Minuset synes jeg er at det blir liten motor når det er to på og lastet for treff, men absolutt ikke noe stort problem. Og så er det ikke noe touring maskin. Jeg blir fort øm i ræva. 10 - 15 mil så er det strekk på beina.

Snakket med en kjøreskole som bruker shadow i opplæring, de fikk ikke fullrost den nokk. Dette var vel og merke en 125cc, men like fult hadde den imponert dem. Sykkelen hadde rullet over 100.000 km uten feil eller stopp. Og disse kjøreskolesyklene får jaggu kjørt seg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Legg inn av Relax »

rogg skrev:Håy...

Jeg kjører en Honda Shadow 750, og er veldig godt fornøyd med den. Sykkelen har volum siden det er en ACE C2, altså stor i størelsen.

Minuset synes jeg er at det blir liten motor når det er to på og lastet for treff, men absolutt ikke noe stort problem. Og så er det ikke noe touring maskin. Jeg blir fort øm i ræva. 10 - 15 mil så er det strekk på beina.

Snakket med en kjøreskole som bruker shadow i opplæring, de fikk ikke fullrost den nokk. Dette var vel og merke en 125cc, men like fult hadde den imponert dem. Sykkelen hadde rullet over 100.000 km uten feil eller stopp. Og disse kjøreskolesyklene får jaggu kjørt seg.

Japansk er trygt , og kanskje særlig Honda.
Cruisere har jo også lavt turtall og kan på mange måter sammenlignes med biler vedrørende holdbarhet, kilometerstand osv.
For mange eier er jo slike sykler en baby og vedlikeholdes og pusses på alle måter.

En R sykkel som har gått på 6-7-8 000 omdreininger kan kanskje være noe annet.
"Do the right thing"

Brukeravatar
zak1963
Innlegg: 11
Registrert: 03 aug 2006, 14:22

VT500C

Legg inn av zak1963 »

Hadde en VT500C for endel år siden, jeg er 176 høy og syns ikke den ble for liten. Veldig fint med overdrive. Stillegående motor i forhold til CX som jeg også har kjørt.
Går vel omtrent på lukta av bensin mener jeg å huske...
Jeg likte ihvertfall sykkelen godt med den lange gaffelen og lave sittehøyde.
Ringe en honda dealer og sjekket svakheter ville jeg gjort uansett.

Svar