Leveringstid på deler.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Leveringstid på deler.

Legg inn av Indian »

Jeg synes at norske forhandlere er for trege å levere deler. Jeg opplever det ofte at det er både raskere og billigere å bestille dem fra Tyskland. En telefon dit er nok og delene kommer etter 4 -5 dager.
Min leverandør i Tyskland krever ikke fohåndsbetaling av meg, de sender delene med regning.
For japanske sykkler kan delene bestilles fra Danmark men de krever forskudds betaling.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Gjest

Re: Leveringstid på deler.

Legg inn av Gjest »

Indian skrev:Jeg synes at norske forhandlere er for trege å levere deler. Jeg opplever det ofte at det er både raskere og billigere å bestille dem fra Tyskland. En telefon dit er nok og delene kommer etter 4 -5 dager.
Min leverandør i Tyskland krever ikke fohåndsbetaling av meg, de sender delene med regning.
For japanske sykkler kan delene bestilles fra Danmark men de krever forskudds betaling.
Jeg har opplevd at norske leverandører bruker mellom 3-6 måneder på å levere f.eks. nytt styre til Shadowen min. Altfor dårlig, spør du meg.

Droppet selvsagt bestillingenene på begge plassene, og kjøpte fra Danmark istedet for...

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

I 1996 bestilte jeg 2 stk gasswire og gass håndtak til en Honda CX. I god tid før sesongen bestilte jeg delene i oktober. Jeg fikk beskjed at delene kunne hentes om 14 dager. Jeg møtte opp etter ca 3 uker og delene ikke hadde kommet og de lovet meg at de skulle ringe meg så snart de kom.
I februar ringte jeg dem og da sa de at delene måtte bestilles fra Japan og at de skulle kom i mars. I mai da sola kom frem hadde delene fortsatt ikke kommet og nå visste det seg at de hadde glemte å bestille delene for meg.
Jeg tok en telefon til Danmark og de hadde dem på lager og en uke senere fikk jeg en pakke i posten med en giro med beskjed å betale den når jeg fikk annledning til det.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar