Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ole m. »

tomsnes skrev:Slår et slag for det italienske, og foreslår Benelli 750 Sei.
Kom i 1972, og var verdens første sekssylindrede mc til gatebruk. Tok mc-verden med storm. Honda og Kawa kom først flere år etter.
Benelli 750 Sei.png
Men motoren er en blåkopi av Honda CB 500, som har fått to sylindre til...

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Bringisen »

Banditmannen skrev:
Bringisen skrev:Med mest populær tenkte jeg på salgstatistikk og satsing på modelltypen :-)
Honda Super Cub passerte 60 milioner solgte i 2008(fra 1958)
Hvor mange GSer har BMW solgt?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor mange GSer som er solgt vet jeg ikke på stående fot , jeg bare refererer til hva jeg leser i MC avisa, Motorrad og Bike. Mulig den Honda moppen har solgt flere enheter, jeg tipper det går endel TGV mopper i Taiwan og Kina også. Men jeg regner med vi misforstår hverandre rett her ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Banditmannen »

Bringisen skrev:
Banditmannen skrev:
Bringisen skrev:Med mest populær tenkte jeg på salgstatistikk og satsing på modelltypen :-)
Honda Super Cub passerte 60 milioner solgte i 2008(fra 1958)
Hvor mange GSer har BMW solgt?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor mange GSer som er solgt vet jeg ikke på stående fot , jeg bare refererer til hva jeg leser i MC avisa, Motorrad og Bike. Mulig den Honda moppen har solgt flere enheter, jeg tipper det går endel TGV mopper i Taiwan og Kina også. Men jeg regner med vi misforstår hverandre rett her ;-)
Joda, tror vi misforstår hverandre rett! :P :p
Bare litt PMS-kverulering fra min side! ;-)
ZZR-Tom skrev:Cub er moppe og teller ikkje ;)
Nja, hadde den bare kommet som 50 kunne jeg vært enig med deg, men i tillegg til 50 kubikk, kom den også som 70, 90, 100 og 110 kubikk. ;-)

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Mompen »

Foreslår min egen, type Honda CBR1100XX.

Fantastisk sportsstourer som var i produksjon i hele 11 (!!) år, gode kjøreegenskaper, sittestilling, og nok krefter til å holde følge med det meste! Fungerer godt på lange transportetapper og kortere moroturer :D
Brombrom

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av DrGreve »

Den, etter min mening en av de mest estetisk vakre motorsykklene som er produsert, må være Honda V45 Sabre 1984 Kanadautgaven.
Bildet er velvillig tyvlånt fra http://www.honda-v4.com/" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg anbefaler på det sterkeste for de som liker eller har en Honda V4-sykkel.

Bilde
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Busa Trond »

ZZR-Tom skrev:ZZR1100 var bra og ZZR1400 er best :P :p
Men det er nok ingen MC som eir meir berykta en Hayabusa. Mangen MC folk må gjerne google for å sjå ka en Ducati 916 er, men alle veit ka Hayabusa er, til og med folk uten peiling på MC.
Tror jeg må henge meg på ZZR-Tom på denne at Hayabusa er en av dem store som alle har hørt om. Den har jo hengt med i over 13år snart. Blitt en kult sykkel som mange prater og lyver litt om, er et yndet ombygginsobjekt, motoren har blit brukt til mange gøyalle prosjekter, gjerne med turbo osv.. Den har jo også vært/er en sykkel som takler mange typer kjøring. Test Mc-avisa. Tror Hayabusa får min stemme denne gangen :thumleft
Er også enig at gen2 ZZR1400 er noe av det beste og mest komplette jeg har kjørt noen gang og vell så det, men Hayabusan er ikke så veldig langt bak på opplevd kvalitet og ytelse der heller.
suzuki-hayabusa-04.jpg
suzuki-hayabusa-05.jpg
suzuki-hayabusa-01.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Jompa »

Lansert i 1965.
3 motorer.
3 forskjellige rammer (minst)
Ett design.
Tidløst ikon eller seiglivet nostalgi ? Bedøm sjøl.
HD Electra Glide har vært produsert i snart 48 år, tidenes MC ?


1965
1965.jpg
1975
10402_0_2_3_flh%201200%20electra%20glide_Al%20Montalbano%20Santa%20Maria%20CA.jpg
1985
1975.jpg
1995
1985.jpg
2005
1995.jpg
2013
2013.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
Kawasaki skrev:
simpson skrev:[Men seriøst, den står i guiness record book son verdens raskeste sykkel. Kan tippe i 84 eller der om kring.
Et raskt google-søk kom opp med dette:

"The V65 Magna appeared from 1986 to 1989 in the Guinness Book of World Records as the fastest production motorcycle with a "design speed" of 173 to 176 miles per hour (278 to 283 km/h). During this period the production motorcycle with the fastest tested speed was the 151–158 miles per hour (243–254 km/h) Kawasaki GPZ900R."

Noe som skurrer der,syns du ikke?
Joda, greit nok at noe skurrer.Men like fullt står den i Guiness fra 86-89 som den raskeste og det er ingen andre customer som har gjort uansett hva som er rett eller galt. Og den kommer til å stå der for evig tid.
Så Honda innførte "designed" speed kontra Kawa som holdt seg til edruelige "tested" speed. Høres rimelig bad ut..what a joke!

Vaagen
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2012, 10:42
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 V-Strom 2004
Sted: Rjukan

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Vaagen »

Støtter forslaget om at Honda Cub må med - og Vespa 175. Disse er gode representanter for den viktige posisjonen motorsykkelen hadde som fremkomstmiddel i mange år - og fortsatt har i mange land. De japanske multisylindrede syklene hadde kanskje ikke eksistert om ikke Cub'en hadde bidratt til å dra i gang industrien etter krigen - og at et ikon som Vespa må med synes jeg er selvsagt :-)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg seier det bere, Hayabusa. Tenk på navnet. den var så rå når den kom at til og med suzuki vart skjelven i buksene og fekk avtale med alle dei andre japsane om å begrense toppfarten til 299kmt. Den har byggd seg opp at nevn på rekord tid og fremdeles lever opptil navnet. Det er uten tvil det mest berykta,frykta og kjente sykkel navn som noken gang har eksistert. Den er rett og slett legenden av legendene.....desverre for oss som har valgt ZZR :-(

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Tom skrev:Eg seier det bere, Hayabusa. Tenk på navnet. den var så rå når den kom at til og med suzuki vart skjelven i buksene og fekk avtale med alle dei andre japsane om å begrense toppfarten til 299kmt. Den har byggd seg opp at nevn på rekord tid og fremdeles lever opptil navnet. Det er uten tvil det mest berykta,frykta og kjente sykkel navn som noken gang har eksistert. Den er rett og slett legenden av legendene.....desverre for oss som har valgt ZZR :-(
Ps:kawa har pr dags dato titelen Kongen på haguen, men det er ikkje lenge før Suzuki sparker godt tilbake og tar tilbake tronen.

ZZR-Erling

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Tom skrev:Eg seier det bere, Hayabusa. Tenk på navnet. den var så rå når den kom at til og med suzuki vart skjelven i buksene og fekk avtale med alle dei andre japsane om å begrense toppfarten til 299kmt. Den har byggd seg opp at nevn på rekord tid og fremdeles lever opptil navnet. Det er uten tvil det mest berykta,frykta og kjente sykkel navn som noken gang har eksistert. Den er rett og slett legenden av legendene.....desverre for oss som har valgt ZZR :-(
Ps:kawa har pr dags dato titelen Kongen på haguen, men det er ikkje lenge før Suzuki sparker godt tilbake og tar tilbake tronen.
De smeller til med ABS på 2013 modellen! :knegg Jeg synes prisen må gå til en bike som betydde noe nytt og som ble brukanes lenge. Jeg vil ikke foreslå noen, for jeg kan ikke historien, men Hayabusa er ikke en kandidat i så henseende. Må jeg si noen, sier jeg Z900.

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Fidel »

Dess mer jeg tenker på det, jo sikrere er jeg på at 1928-modellen Moto Guzzi GT 500, senere kalt "Norge", må være tidenes sykkel. Med den demonstrerte man at motorsykler faktisk kunne være solide, komfortable langturmaskiner, slik AJ nevner tidligere i denne tråde. Og så er den veldig vakker å se på, men jeg får ikke lagt inn bilde fra iPaden min. Du kan i alle fall se den her:

http://cybermotorcycle.com/gallery/moto ... ge_500.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av Intruder »

Hva med Nimbus som Dumb way roundgutta kjørte "verden rundt" med for et par års tid siden.??
--GAMLE maskiner som surret og gikk---med en del mekking selvsagt.. :[-X

Gidder noen legge ut bilde...??
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilken er tidenes MC? Hvilke blir de utvalgte...?

Legg inn av jhn »

Fidel skrev:Dess mer jeg tenker på det, jo sikrere er jeg på at 1928-modellen Moto Guzzi GT 500, senere kalt "Norge", må være tidenes sykkel. Med den demonstrerte man at motorsykler faktisk kunne være solide, komfortable langturmaskiner, slik AJ nevner tidligere i denne tråde. Og så er den veldig vakker å se på, men jeg får ikke lagt inn bilde fra iPaden min. Du kan i alle fall se den her:

http://cybermotorcycle.com/gallery/moto ... ge_500.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
6 år tidligere kjørte min bestefar fra Esbjerg til Nordkapp på en slik:
Harley Davidson 1920 20F.jpg
... så Guzzi var ikke først med å dra på eventyr
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar