NMCU gjør mye bra...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Det er planlagt publisering av ny nettside for NMCU innen kort tid også. Dette har vært en lang prossess og mye lenger enn først forventet. Det er kun meg som har holdt på med siden samens med min kontaktperson i NMCU. Det er mange floker som skal løses og mindre problemer som skulle dukke opp må løses litt etter hvert etter publisering.

Det har ikke vært mulighet for importering/eksportering av forskjellige grunner så alt har blitt skrevet på nytt (klipp og lim stort sett) og det arkivet er enormt!

Noen tredjepartsløsninger må det bli i starten da implementering og testing samt jobben rundt dette tar veldig mye tid og ikke minst veldig mye mailer frem og tilbake. Hovedsaken er i førsteomgang og publisere siden med innhold. Så får vi heller komme tilbake til en evt. inplementering av medlemsregister, betalingsløsninger etc. etter hvert.

Dette er jo noe jeg har gjort på dugnad uten noen form for betaling (bortsett fra et NMCU medlemsskap og noen kaffekopper når vi har hatt møte :) ) og da går det ikke kjapt når alt annet må prioriteres først.

Samarbeidet har så langt vært eksemplarisk. Jeg har kun forholdt meg til EN person gjennom hele prossessen og vi har hatt en god dialog hele veien. Det blir trolig jeg som får oppgaven med generelt vedlikehold/support av siden fremover etter publisering.

Uansett... den nye siden blir jo noe helt annet. Langt mer moderne og på sikt vil det nok muligens bli inplementert flere løsninger. En ting av gangen :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Jompa »

Kjempebra ☺
Gleder meg til å se resultatet
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Grendel »

Dette er et flott og viktig arbeid!
Dey blir spennende å se!

Det er viktig å støtte NMCU!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
JohnsenCarspa
Innlegg: 18
Registrert: 16 sep 2017, 08:43
Motorsykkelen din: Ducati?
Sted: Sarpsborg

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av JohnsenCarspa »

Flott :)

Toven

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Toven »

Så bra!

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Fsva »

Kult! :)

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Greenone »

Glimrende tiltak :)
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Stian87 »

Veldig bra!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 05 okt 2017, 03:30 Det er planlagt publisering av ny nettside for NMCU innen kort tid også. Dette har vært en lang prossess og mye lenger enn først forventet. Det er kun meg som har holdt på med siden samens med min kontaktperson i NMCU. Det er mange floker som skal løses og mindre problemer som skulle dukke opp må løses litt etter hvert etter publisering.

Det har ikke vært mulighet for importering/eksportering av forskjellige grunner så alt har blitt skrevet på nytt (klipp og lim stort sett) og det arkivet er enormt!

Noen tredjepartsløsninger må det bli i starten da implementering og testing samt jobben rundt dette tar veldig mye tid og ikke minst veldig mye mailer frem og tilbake. Hovedsaken er i førsteomgang og publisere siden med innhold. Så får vi heller komme tilbake til en evt. inplementering av medlemsregister, betalingsløsninger etc. etter hvert.

Dette er jo noe jeg har gjort på dugnad uten noen form for betaling (bortsett fra et NMCU medlemsskap og noen kaffekopper når vi har hatt møte :) ) og da går det ikke kjapt når alt annet må prioriteres først.

Samarbeidet har så langt vært eksemplarisk. Jeg har kun forholdt meg til EN person gjennom hele prossessen og vi har hatt en god dialog hele veien. Det blir trolig jeg som får oppgaven med generelt vedlikehold/support av siden fremover etter publisering.

Uansett... den nye siden blir jo noe helt annet. Langt mer moderne og på sikt vil det nok muligens bli inplementert flere løsninger. En ting av gangen :)
Gode nyheter! For den eksisterende nettsiden til NMCU har jeg ristet på hodet av flere ganger :D

Hva slags cms jobber du med? Joomla, Drupal, WordPress?

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Skogstrollet »

Ser frem imot de nye sidene :)

Og skal si at jeg ikke har noe å innvende mot å betale litt mere for medlemskap i NMCU. Synes det er litt rart at det ikke er flere medlemmer...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Nomade skrev: 06 okt 2017, 16:55
Bjerknez skrev: 05 okt 2017, 03:30 Det er planlagt publisering av ny nettside for NMCU innen kort tid også. Dette har vært en lang prossess og mye lenger enn først forventet. Det er kun meg som har holdt på med siden samens med min kontaktperson i NMCU. Det er mange floker som skal løses og mindre problemer som skulle dukke opp må løses litt etter hvert etter publisering.

Det har ikke vært mulighet for importering/eksportering av forskjellige grunner så alt har blitt skrevet på nytt (klipp og lim stort sett) og det arkivet er enormt!

Noen tredjepartsløsninger må det bli i starten da implementering og testing samt jobben rundt dette tar veldig mye tid og ikke minst veldig mye mailer frem og tilbake. Hovedsaken er i førsteomgang og publisere siden med innhold. Så får vi heller komme tilbake til en evt. inplementering av medlemsregister, betalingsløsninger etc. etter hvert.

Dette er jo noe jeg har gjort på dugnad uten noen form for betaling (bortsett fra et NMCU medlemsskap og noen kaffekopper når vi har hatt møte :) ) og da går det ikke kjapt når alt annet må prioriteres først.

Samarbeidet har så langt vært eksemplarisk. Jeg har kun forholdt meg til EN person gjennom hele prossessen og vi har hatt en god dialog hele veien. Det blir trolig jeg som får oppgaven med generelt vedlikehold/support av siden fremover etter publisering.

Uansett... den nye siden blir jo noe helt annet. Langt mer moderne og på sikt vil det nok muligens bli inplementert flere løsninger. En ting av gangen :)
Gode nyheter! For den eksisterende nettsiden til NMCU har jeg ristet på hodet av flere ganger :D

Hva slags cms jobber du med? Joomla, Drupal, WordPress?
Wordpress :thumleft

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Grendel »

Jeg håper de nye sidene bringer flere gode medlemmer til NMCU.

Når regner du med å bli ferdig, @Bjerknez?

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Grendel skrev: 08 okt 2017, 18:37 Jeg håper de nye sidene bringer flere gode medlemmer til NMCU.

Når regner du med å bli ferdig, @Bjerknez?

8-)
Detstår ikke bare på meg dette. Det er mye som skal ordnes før publisering. Men grovjobben er gjort. Det skal sies at m8n kontaktperson i NMCU har gjort den største jobben som er å publisere flesteparten av nyhetene på nytt via klipp og lim.

Noe tid kan jeg derfor ikke komme med. Det er heller ikke noe jeg hadde ønsket å svare på hvis jeg visste det. Det får bli opp til NMCU når dem føler siden er moden nok til å publiseres. :thumleft

Det kan gå dager og uker mellom hver gang jeg føler jeg har tid nok til å holde på med siden. Men en ting er sikkert. Det er mye jobb igjen som skal gjøres etter publisering, men det meste skjer nok i bakgrunnen. Det går mest på optimalisering av SEO, litt renskriving, flytting på ting samt endre på småfeil som brukere gjør oss oppmerksom på. Det er først når siden faktisk begynner å brukes i real life man innser hva man mangler og hva som burde endres etc.

Men som nevnt, en ting av gangen. ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av AJ »

NMCU vil gjerne ha dine synspunkter.
Ta undersøkelsen her:
https://nmcu.org/vi-vil-hore-din-mening/8331/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 29 jun 2018, 22:16 NMCU vil gjerne ha dine synspunkter.
Ta undersøkelsen her:
https://nmcu.org/vi-vil-hore-din-mening/8331/
Utført, og delt på sosiale media :thumleft

Svar