NMCU gjør mye bra...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Jeg har til gode å ha sett en eneste flyer/brosjyre/utprintet ark i sort/hvitt hos forhandlere. Hva i alle dager liksom??
Slikt materiell burde jo være selvskreven på disken i mc relaterte butikker!
Dette er nok forhandlerne prioriteringer. De ligger framme hos oss, men vi får ikke betalt for det. Jeg synes det er viktig at det ligger framme, men det er det nok ikke alle forhandlere som prioriterer.


Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Hva med å få et gratis medlemsskap første året "på kjøpet" når man handler ny sykkel? Dette burde vel være en medlemsøkning nmcu burde være med å sponse litt av? Hvis halvparten fortsetter som betalende medlem etter første året så blir vel det et lett regnestykke, både økonomisk og med tanke på gjennomslagskraften dem får?

Jeg synes rett og slett dem virker litt passive når det kommer til markedsføringen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

La oss si at nmcu sponser med 100,- kroner pr. Medlem, så kan forhandler dekke resten. 250 spenn kan vel fint "bakes" inn i totalprisen for så og gi beskjed om at dere sponser dette på vegne av kunde.

Slik foregår jo over alt andre steder.

Noen steder får man en nøkkelring, mens andre steder tar dem bilder og legger ned tid til å printe ut dette samt evt. Sende til kunde. Drit i alt det tøyset der og heller gi dem et medlemsskap mener jeg. Det går til en god sak. Nøkkelringer og bilde av seg selv har vel de fleste nå i disse dager.

Men først og fremst bør dem få orden på den nettsiden sin. Den ser ut som noe som ble laget for 20 år siden.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av JK95 »

Enig med deg, Bjerknez, synes du kommer med gode ideer, om enn noe "vanskelig" i disse tider hvor ikkeno skal være gratis og alle skal tjene penger i dag, uten å se på framtidig inntjening. Derimot kan du jo kanskje sende en epost med dine meninger og ideer til NMCU, er jo de som burde få tilbakemelding ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Mulig jeg er litt tverr nå, men en såpass oppegående organisasjon bør rett og slett forstå seg på grunnleggende markedsføring. Det blir litt som å åpne en hamburgersjappe midt i en storby for og glemme og henge op menyen eller sette ut et skilt i gaten. Hvis man må fortelle noen dette så blir det litt for dumt.

Når man lever av motorsyklister så mener jeg det er et ganske opplagt greie å aliere seg med mc forhandlere rundt om. Jeg tipper det sitter langt inne for mc forhandlere og være uenig i en avtale som begge kan dra nytte av.

xj6
Innlegg: 96
Registrert: 27 jun 2013, 19:06
Motorsykkelen din: -

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av xj6 »

Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:37, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av JK95 »

Jeg kjenner mange "under 30" i Trondheim by som kjører, kan vedde på at under 2% av dem er medlemmer, flertallet fordi de ikke kjenner til det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Også en ting til:
Hvis man lever av betalende medlemmer.... Hva burde man finne rimelig tydelig på førstesiden dems?

Så klart en knapp hvor det står "Meld deg inn nå!" Etterfulgt av en simpel prosess med kortbetaling.

Man må nærmest lete seg frem til innmeldingssiden. Helt håpløst.

Assi
Innlegg: 20
Registrert: 11 aug 2015, 23:13
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F 2016

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Assi »

NMCU er jo nevnt i teoribøkene, så hvis man har tatt MC-teorien så burde man ha hørt om de. Meldte meg nettopp inn, forresten. Skikkelig retro-nettside! :D

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av JK95 »

Sendte dem en epost, imponert over entusiasmen... Samtidig har jeg litt forståelse for svaret jeg fikk, virket bare så teit...

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Royal »

Jeg tenker på å sende de en mail når jeg kommer hjem.

Fra det jeg har forstått, så er NMCU driftet og styrt på den måten at alt som kommer inn skal brukes på å beskytte motorsyklister i norge.
Det forklarer et websidedesign som er tatt rett ut i fra 1994 og relativt lite reklamer. Det å kjøpe, designe og drifte en helt ny websideløsning er ikke billig, det å kjøpe reklameplass og markedsføring er ikke billig. Men det har seg slik at i veldig mange tilfeller så må man bruke penger for å tjene penger.

Det finnes en god del reklame-aggregat man kan bruke (typ Google adsense) som viser reklame til folk som har nettleserhistorikken sin full av MC. Disse reklamene følger deg over nettet til f.eks VG.no og facebook. Det er en relativt enkel måte å kunne spre NMCU sitt "merkenavn"

Det å lene seg på "word of the mouth" alene er bare så og så effektivt i lengden.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av hakhap »

Rimelig sikker på att NMCU tar imot hjelp å designe nye nettsider fra medlemmer som kan gi dette men de færreste har anledning å gjøre det gratis.

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener det blir feil tankegang. Alle pengene jeg får inn skal brukes til å redde liv, men man må også sørge for å invistere pengene slik at man også kan sikre inntekt i fremtiden.

Å lage en nettside i dag koster ikke mange kronene. Wordpress er helt gratis og desigmalene er også gratis. De mer avanserte koster noen hundrelapper. Jobben må dem dog betale noen slanter for, men når små lokale rørlegger bedrifter får det til så bør også dem gjøre det.

Flere her har sagt at kontigenten er billig og at prisen i seg selv dekker bladet man får etc. Kanskje på tide å skru opp prisen da slik at inntektene faktisk dekker utgiftene?

Dette er markedsføring på grunnskolenivå i mine øyne.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Jeg mener det blir feil tankegang. Alle pengene jeg får inn skal brukes til å redde liv, men man må også sørge for å invistere pengene slik at man også kan sikre inntekt i fremtiden.

Å lage en nettside i dag koster ikke mange kronene. Wordpress er helt gratis og desigmalene er også gratis. De mer avanserte koster noen hundrelapper. Jobben må dem dog betale noen slanter for, men når små lokale rørlegger bedrifter får det til så bør også dem gjøre det.

Flere her har sagt at kontigenten er billig og at prisen i seg selv dekker bladet man får etc. Kanskje på tide å skru opp prisen da slik at inntektene faktisk dekker utgiftene?

Dette er markedsføring på grunnskolenivå i mine øyne.
Det står deg fritt å fremføre dette til din lokale avdeling hvis du er medlem, og rekommendere dem løsninger eller bidra i prosjekt/prosess hvor de finner ut hva de trenger og hva som bli best.

Nå er jeg enig i at nettsidene / appen er daterte og de trenger å oppdateres men jeg har ikke anledning å bidra til det pt. ellers ville jeg gjort det.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU gjør mye bra...

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Jeg mener det blir feil tankegang. Alle pengene jeg får inn skal brukes til å redde liv, men man må også sørge for å invistere pengene slik at man også kan sikre inntekt i fremtiden.

Å lage en nettside i dag koster ikke mange kronene. Wordpress er helt gratis og desigmalene er også gratis. De mer avanserte koster noen hundrelapper. Jobben må dem dog betale noen slanter for, men når små lokale rørlegger bedrifter får det til så bør også dem gjøre det.

Flere her har sagt at kontigenten er billig og at prisen i seg selv dekker bladet man får etc. Kanskje på tide å skru opp prisen da slik at inntektene faktisk dekker utgiftene?

Dette er markedsføring på grunnskolenivå i mine øyne.
Det står deg fritt å fremføre dette til din lokale avdeling hvis du er medlem, og rekommendere dem løsninger eller bidra i prosjekt/prosess hvor de finner ut hva de trenger og hva som bli best.

Nå er jeg enig i at nettsidene / appen er daterte og de trenger å oppdateres men jeg har ikke anledning å bidra til det pt. ellers ville jeg gjort det.
Men som det blir sagt. Ingen jobber gratis i dag. Det er markedet som styrer. Skal man lage ny nettside må man betale for dette hvis ikke kunnskap finnes allerede innenfor organisasjonen. Selve løsningene er stort sett gratis, men dem må betale noen tusenlapper for at noen skal sette opp en slik løsning. Deretter er det "copy/paste" (mer eller mindre) til de forskjellige avdelingene. Så finner dem ikke kunnskap innad så må dem betale som alle andre. Har dem ikke penger, så må dem skaffe penger eller endre budsjettet. Hvordan gjøres dette? Ved hjelp av flere medlemmer, markedsføring og eller økt kontigent.

Det er faktisk så enkelt...

EDIT:
Jeg tipper det var MINST like dyrt å lage den siden dem har i dag den gangen det skjedde. Så dem har jo tenkt riktig før. Så hvorfor ikke fortsette med det?

Svar