Dødsommer

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Dødsommer

Legg inn av bonden »

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/19/469308.html

Dette er dårlig reklame folkens - jeg blir små irritert på vinklingen :x

Sitat Ellefseter:"vi ser mange «rustne» sykler og like «rustne» sjåfører på veiene".

Jeg har vært ute å kjørt i dag - virker som det er en GOD del rustne billister......
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Dødsommer

Legg inn av bm »

bonden skrev:
Jeg har vært ute å kjørt i dag - virker som det er en GOD del rustne billister......
Blitt noen mil i dag også, ufyseligt vær. Byttet mellom bil og sykkel. Kan skrive under på det med RUSTNE bilister, har bare i dag sett 5-6 episoder der ulykke kunne vært resultatet bare pga. idiotiskap eller mangel på oversikt/kontroll over kjøringen. Ikke for å henge disse ut, men de fleste var eldre sjåfører.
Heldigvis gikk det bra i alle tilfellene, dette takketvære flaks og reaksjon fra de øvrige trafikantene....
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Men mye skyldes vel også den sene starten av Mc sesongen i år.
Men jeg er enig om dette med rustne bilister, men hvis du har de i bakhodet så hjelper det jo ikke at mange sykkelister kjører med for små sikkerhetsmarginer ... :(
De gangene jeg har kjørt mellom Kr.sand og Arendal var det mange MC som kjørte forbi både meg og biler, og ikke alltid på strekninger jeg ville har gjort det samme ---kanskje jeg er for pysete :oops:
Husk at vi skal kjøre på en måte at vi skal regne med feil fra bilister!

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Dortmunder skrev: De gangene jeg har kjørt mellom Kr.sand og Arendal var det mange MC som kjørte forbi både meg og biler, og ikke alltid på strekninger jeg ville har gjort det samme ---kanskje jeg er for pysete :oops:
Husk at vi skal kjøre på en måte at vi skal regne med feil fra bilister!

Dortmunder
Jeg ville ikke kalle det pysete. Jeg kaller det overlevelsesinstinkt. 8)

Og hvorfor skal man på død og liv kjøre forbi da? Lusekjørere er en ting, men flyter trafikken normalt, er det bortkastet. Man havner bare i ræva på neste bil uansett, så hva er poenget?.
Jeg liker å kjøre og nyter heller turen enn å ha det travelt. Lager meg en luke til forankjørende på mellom 2 og 3 sekunder uavhengig av hastighet, så jeg har tid til å lese trafikken.
Og se på damer.... :wink:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Frankie
Innlegg: 8
Registrert: 28 mar 2006, 15:37
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Frankie »

Hei igjen folkens.

Jeg driver med lappen nå og håper og være ferdig siste dag denne mnd.

Jeg vet ikke hvordan alle andre gjør men jeg tror jeg skal følge rådet til min kjørelærer på våren. Det første han gjør er og teste NØDBREMS og UNNAMANNØVER samt at KONTRA sitter på våren. Jeg tror alt for mange av MC folket på våren vil se om sykkel går like bra i år som i fjor og da skjer nok en del uhell. Men det er mange bilførere som burde våkne litt i trafikken. Merker på meg selv etter at jeg har sittet på en sykkel er mer oppmerksom på de på to hjul når jeg er ute på 4.

Et annet tips. Bli med på banekjøring på vinteren for da holder man seg litt oppdatert på 2 hjul.

Vi snakkes!!!!!

Frank
Alt med motor er gøy!!!! CBR 600F

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Må si meg enig med Frankie. Det går en stund før man finner den gode følelsen etter en lang og snørik vinter.

En annen ting er trening på mc. Mange har en jobb som ikke er i trafikken..(kontor f.eks.). Så har vi noen dager med regn...(Kjører bare når solen skinner), Så er det møter, grillkvelder hos familie, båtturer, tur på hytta...osv osv. Enklere å ta bilen...får med litt...
Mens sykkelen står. Det blir lite kjøretrening, og når endelig dagen er der, solen skinner, alt ligger til rette for en nydelig tur...skjer ulykken.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Rusten??
Jeg sitter hele vinteren på sykkelen i garasjen og ser på opptak fra motogp, har aldri vært i bedre form på våren jeg :lol:

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

De siste dagene har det vært behov for en del mekking på bilen, med behov for prøvkjøring/feilsøking. Men i dag ble det en tur på jernet i Bergen sentrum. Prøver å tilpasse meg trafikken og observer hva som skjer rundt meg. Tror ikke at jeg har sett så mange tullinger i trafikken på en så kort tur før. Mobiltelfon brukere som er i en annen verden.... Skifte av kjørefelt uten å se seg for (untatt en da som blinket til venster og så til høyre..). Kjøring på rødt lys, blokkere kryss med stor trafikk.. hive bilen ut i kollektivfelt uten å ha rett til åkjøre der ELLER SJEKKE OM DET ER KLAR BANE..

Blir nervøs av mindre jeg...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Ja, man kan lure på hvordan det går bra ute i tett bytrafikk. Jeg som jobber ute i og på veien ser dette hver dag. Nå skal jeg ikke påstå at jeg er perfekt i trafikken, men må si jeg har lært mye av de andre rotekoppene i og på veiene.
En ting som jeg har lært, er å ta seg god tid for å få overblikk, men er absolutt ingen sinker i trafikkbilde.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar