Slik kan det gå.....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Slik kan det gå.....

Legg inn av Indian »

I just had to post this that was posted by trolle in the r65.org.

See the Motorcycle?

A picture is worth a thousand words.
The Honda rider was traveling at such a "very high speed", his reaction time was not sufficient enough to avoid this accident. Swedish Police estimate a speed of ~250 KM/h (155mph) before the bike hit the slow moving car side-on at an intersection. At that speed, they predicted that the rider's reaction time (once the vehicle came into view) wasn't sufficient enough for him to even apply the brakes. The car had two passengers and the bike rider was found INSIDE the car with them. The Volkswagen actually flipped over from the force of impact and landed 10 feet from where the collision took place.

All three involved (two in car and rider) were killed instantly. This graphic demonstration was placed at the Stockholm Motorcycle Fair by the Swedish Police and Road Safety Department. The sign above the display also noted that the rider had only recently obtained his license.

At 250 KM (155 mph) the operator is traveling at 227 feet per second. With normal reaction time to SEE-DECIDE-REACT of 1.6 seconds the above operator would have traveled over 363 feet while making a decision on what actions to take. In this incident the Swedish police indicate that no actions were taken.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

:shock: Fy flate...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Auda..

Ser nesten ut som en VFR 750 R, eller RC30, som de også het. Skikkelig killer i sin tid, og tydeligvis ikke egnet redskap for en fyr som nettopp har fått kortet og skal teste hvor fort det går an å kjøre.
GSX-R 750

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Bra at politiet gjør en innsats og viser fram denne bilen. Jeg tror nok at det å se resultatet av et ulykke er bedre en den beste holdningskampanjen med plakater og bilder ...

Blir litt sinna når jeg tenker på at denne idioten har revet med seg to uskyldige med i døden ..... :evil:

Denne biker så ikke en gang gud, han passerte han i over 200 !


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

STERKT! :shock:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Veldig sterkt, men de har hatt en stri tørn med å få plassert inn sykkelen igjen etter ulykken, slik at den kan stilles ut.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Thor Arne skrev:Veldig sterkt, men de har hatt en stri tørn med å få plassert inn sykkelen igjen etter ulykken, slik at den kan stilles ut.
Ser du nøye, så ser du at de har kløyvet bilen for å skrape ut kjøtt og ben fra innsiden av bilen.... Så har de laget en utstillings objekt som skrekk og advarsel.
For mange år siden så jeg en ulykke som jeg trodde var påkjørsel av en elg. Det lå flesk her og der. Noe senere så jeg et vogntog og et ben under med støvel på.
Mannen var moteriktig kledd i Kawa grønn, det samme farge som sykkelen sin.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Sterke bilder. Ganske utrolig at hele sykkelen er kommet inni bilen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Singapore på 60-tallet. Hjelm var ikke påbudt. Ingen hjem å se......
Så hadde de en kampanje for å få folk til å bruke hjem frivillig. Det ble plassert ødelegte motorsykkler der ulykken skjedde og store fargebilder viste døde motorsykklister. Ofte kunne vi se inne i hodet på dem.
Jeg for min del kjøpte meg hjem. 8)
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Indian skrev:Singapore på 60-tallet. Hjelm var ikke påbudt. Ingen hjem å se......
Så hadde de en kampanje for å få folk til å bruke hjem frivillig. Det ble plassert ødelegte motorsykkler der ulykken skjedde og store fargebilder viste døde motorsykklister. Ofte kunne vi se inne i hodet på dem.
Jeg for min del kjøpte meg hjem. 8)
Fint for små barn å se sånt... :roll:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Når man så ser på hvor godt statens antirøyke kampanjer har virket tror jeg ikke nødvendigvis at å komme med sterkere og sterkere skrekk kampanjer virker i det heletatt.
Klart det er sterke bilder, og jeg håper inderlig at ikke noen kjente eller meg selv havner i slike situasjoner, men vi har da kommet så langt at vi ikke trenger å vrenge ut den verste gørra bare for at noen skal reagere. hvor vil det så ende? Skap heller holdninger allerede på barneskolen, og vi foreldre har nok en god jobb å gjøre, slik at de små kanskje klarer å høre på fornuft. Det er lettere å få et barn til å ta tran hvis man begynner tidlig og har rett innstilling til det, enn det er å få meg til å ta den djevelskapen, jeg som har hørt det smaker jævlig og oppfører meg deretter.
Men...

God helg likevel

Svar