Bike to bike intercom

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
GSXR

Legg inn av GSXR »

Så sant som det er sagt.
Med barn bakpå synes jeg det er en nødvendighet å kunne kommunisere seg imellom.

truls
Innlegg: 9
Registrert: 18 mar 2005, 16:14
Motorsykkelen din: GS
Sted: Moss

bike til bike + passasjer

Legg inn av truls »

Gå på siden til collett electronics. Jeg har brukt denne typen i flere år. Billig i forhold til andre.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: bike til bike + passasjer

Legg inn av rogg »

truls skrev:Gå på siden til collett electronics. Jeg har brukt denne typen i flere år. Billig i forhold til andre.
Håy..
Har du en link til denne siden...?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Re: bike til bike + passasjer

Legg inn av Ronny »

truls skrev:Gå på siden til collett electronics. Jeg har brukt denne typen i flere år. Billig i forhold til andre.
Men åssen er kvaliteten på varen?

Kan du dele litt med dine erfaringer?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

truls
Innlegg: 9
Registrert: 18 mar 2005, 16:14
Motorsykkelen din: GS
Sted: Moss

Legg inn av truls »

Har kjørt 100k (tusen) med den. Den er laget i millitær kval. Batteripakka er i lomma di slik at du kan bevege deg rundt når du stopper og ikke bør tenke at du er kopla fast til sykklen. Alle som har vært igjennom billig anlegg og hengt fast, ødlagt koplinger vil sette pris på ikke være tilkoplet fast til sykkel. Det som gjør at den er best er at Når du snakker er det en stang inni i gummislangen som du snakker inn i som settes i svingninger. Stanga går til mikmembran inni i selve boksen på siden av hjelmen. Fungerer i HØYE hastigheter. Jeg mener at hvis du har en kamerat du kjører sammen med mye er dette veldig bra anlegg. Les testene på Collett eller søk litt rundt og finn andre tester, den er overlegen andre anlegg. Autocom er kansje enda bedre men dyr?

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »


D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

GSXR skrev: Høres avslappende ut dette :wink:.
Hva når du ikke kjører alene, men har en passasjer bakpå, kunne det ikke da vært fint å slå av en prat :?:
Jo, når jeg først har noen bakpå så. Men jeg hater å ha folk bakpå egentlig, og jeg hater enda mere å sitte bakpå. Beste jeg vet er å sitte helt alene på sykkelen og høre den jevne duringa fra motoren.

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

truls skrev:Har kjørt 100k (tusen) med den. Den er laget i millitær kval. Batteripakka er i lomma di slik at du kan bevege deg rundt når du stopper og ikke bør tenke at du er kopla fast til sykklen. Alle som har vært igjennom billig anlegg og hengt fast, ødlagt koplinger vil sette pris på ikke være tilkoplet fast til sykkel. Det som gjør at den er best er at Når du snakker er det en stang inni i gummislangen som du snakker inn i som settes i svingninger. Stanga går til mikmembran inni i selve boksen på siden av hjelmen. Fungerer i HØYE hastigheter. Jeg mener at hvis du har en kamerat du kjører sammen med mye er dette veldig bra anlegg. Les testene på Collett eller søk litt rundt og finn andre tester, den er overlegen andre anlegg. Autocom er kansje enda bedre men dyr?
Jeg ville vært litt skeptisk til at det henger en dings på utsiden av hjelmen. Hva med vindstøy fra den?

Det var ikke spesielt lækkert, heller.
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

truls
Innlegg: 9
Registrert: 18 mar 2005, 16:14
Motorsykkelen din: GS
Sted: Moss

Legg inn av truls »

Du merker ikke at den er der noen gang, og fungerer så bra. Kjørt mange dager på autobahni 200+ uten prob. Med den prisen som er nå er det røverkjøp!, Jeg og et par venner er helt avhengige, det blir liksom en annen tur når man kan sitte og diskutere veivalg og ting man ser osv. veldig hyggelig for passasjer, alle kan snakke med alle. Jeg tenkte at jeg skulle prøve å selge dem her ,men så var frekvensen litt tvilsom. den er beregnet til trådløse telefoner. ikke farlig å bruke de ,men det er annerledes og stå for salg ovenfor televerket.

truls
Innlegg: 9
Registrert: 18 mar 2005, 16:14
Motorsykkelen din: GS
Sted: Moss

Legg inn av truls »

Glemte å si at jeg synes siden din er fantastisk flott. satt et timer forrige dag og koste meg. dette kan du . morro å lese mc turene dine i alpene. Har en kjørt en del pass der jeg også.
Driver også å filmer mens jeg kjører og har vurdert bulletkamera. hvilket var det har kjøpt. har du prøvd litt?

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

truls skrev:Glemte å si at jeg synes siden din er fantastisk flott. satt et timer forrige dag og koste meg. dette kan du . morro å lese mc turene dine i alpene. Har en kjørt en del pass der jeg også.
Driver også å filmer mens jeg kjører og har vurdert bulletkamera. hvilket var det har kjøpt. har du prøvd litt?
Takk for omtalen av siden min :wink:

Jeg kjøpte bulletcam-pakken fra http://www.onbike.tv

Du kan også kikke på: http://www.bulletcam.com

Jeg har dessverre ikke fått testet ennå. Jeg har filmet litt inne, og det settet jeg kjøpte (Bullet Camera Sony Ex-View 480 TV Lines) gir utrolig bra bilder. I mørke forhold også. Alt jeg kjøpte kostet ca. 5500,- pluss mva.

1 HRX480 High-res low light bullet camera (¤1769.22 NOK)
2 LENS Optional bullet camera lens (¤273.24 NOK)
5 GLASS Protective glass for bullet camera (¤170.78 NOK)
1 DUALCAM Dual-Cam Kit (¤614.79 NOK)
1 EXTENSION LANC Extension Cable 35 cm (1 ft.) (¤54.65 NOK)
Option 200 CM (¤47.82 NOK)¤47.82 NOK
1 XTREME480KIT Ex-View 480 Video Kit (¤2247.38 NOK)
Shipping and Handling: ¤306.65 NOK
Total: ¤5484.50 NOK

Noen anbefalinger basert på erfaringer så langt:

- Kjøp alt med en gang. Jeg glemte å bestille LANC-bryteren, og må kjøpe den separat (ekstra i frakt)
- Du må ha et DV-kamera som har LANC og video analog inn

Mer kommer når jeg har tatt ut biken og testet :lol:

LANC er en standard for fjernstyrt start og stopp av kamera. Du sparer batteri, siden du da kan slå av kamera når du ikke skal filme. Du sparer også mye redigeringstid. Det er ikke like kult å sitte i en time og se på bilkø.

Dual-Cam Kit er en bryter som gjør at du enkelt kan bytte mellom to kamera - hvis du kjøper to, da. Det var et must for meg å kjøpe to; ett som peker forover, og ett som jeg kan peke mot meg, mot bakhjulet, mot bakken, i lufta, rett bakover, you name it. Det gir mye mer fleksibilitet i filmingen - spesielt med bryteren på styret.

Lykke til :D
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Noen filmer

Legg inn av kyrregutt »

Hepp

Det er en stund siden jeg kjøpte bullett-cams, og jeg har ennå ikke testet det på biken. Jeg skal til Nice i slutten av august, da skal det filmes.

Hvis noen lurer på kvaliteten på kameraene, kan de klikke på følgende linker:

Her tester jeg utstyret for første gang:
http://www.kyrre.net/kyrre/img/video/rally_kristin1.wmv

Her er utstyret montert i en Volvo Original (opptaket er fra Rally Sørland 2005)
http://www.kyrre.net/kyrre/img/video/ra ... board1.wmv

Her kjører jeg en tur på landet
http://www.kyrre.net/kyrre/img/video/st170_drive2.wmv

Og her kjører jeg litt rundt på natten
http://www.kyrre.net/kyrre/img/video/st ... tdrive.wmv

I løpet av juli skal jeg montere alt på SV'n min. Da kommer jeg til å legge ut noen minutter med test-filming. Æ glær mæ!
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Svar