Buell - noen som har prøvd?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Buell - noen som har prøvd?

Legg inn av B. Sveigdalen »

Etter at jeg hadde en samtale med en Buell-eier på Super Rally (Ref. annen tråd) ble jeg litt nysgjerrig på disse syklene. Vanlige Harleyer er ikke helt min stil, men Buellen er det ikke så rent lite racing preg over. Ihvertfall ser det slik ut. Men er det noen her på forumet som har kjørt noe slik, og vet hvordan dette går og oppfører seg i forhold til f.eks en japansk R-sykkel? Og hvordan er det med priser og driftsikkerhet?

Jeg satt på Buellen og startet den, og det ristet og duret bra i den. Men en turteller hvor rødmerket begynner på 6000, er ikke helt slik jeg er vant til, og sier vel en del om karakteren på motoren. Men hvis kjøreegenskapene er bra, går den sikkert fort nok, og man kan ha det moro likevel.

En del fiffige detaljer, som f.eks bremseskiva foran.
GSX-R 750

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Legg inn av 916 »

Har ikke kjørt desverre, men vurderte lenge en XB9R (tror jeg den heter) som er en utgave av den på bilde, men med kåpe. Leste en god del tester i den forbindelse. Det den gjennomgående fikk kritikk for var motoren. Masse dreiemoment, men du kommer fort opp på rødstreken, hvilket er frustrerende når svingene kommer som på en snor. Andre V-tvinner har samme dreiemoment, men også mye å gi på topp (aprilia og ducati f.eks). En innovativ artig sykkel er det, med oljetank i svingarmen og bensintank i rammen. I tillegg nærmest vedlikeholdsfri. Hydrauliske ventilløftere og drivrem med livstidsgaranti (fom 2006).
Hvis du er så heldig å få prøvekjørt hadde det vært artig å høre hva du synes.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Men har du sjekka testene våres da? VI har nemlig testa begge to *GRØSS*, he he:


BUELL X1 Lightning

BUELL XB9R Firebolt
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Skal man dømme ut fra disse, er jo dette noe å vurdere.. :)

Hadde ihvertfall vært morsomt å prøvekjørt en Lightning, det er jeg bare nødt til å få til i løpet av sesongen.
GSX-R 750

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ja buellen er tøff den. Jeg vurderte også den for en stund siden.

Bilde

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Denne er minst like pen.....
Bilde
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hva har den med buell å gjøre?
Bilde

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Som Indian skriver... den er like "pen" :lol:

Vet ikke hva dere synes, men Buell er sikker sinnsyk gøy å kjøre, men ser ikke ut! Jeg for min del vil helst sitte på en sykkel som er estetisk fin...
... men ikke alle har samme smak, jeg er helt klar over det! :D

Så her må vi nok si som de gamle romerne: Over smak kan man IKKE krangle ...

Nyt det fine være folkens!!

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

GSXR

Legg inn av GSXR »

Frem til dags dato har jeg holdt meg til Hondas CBR og Suzuki's strålende GSX-R, men må si jeg er utrolig nysgjerrig når det gjelder Buell'n.
Feit sykkel med en enormt herlig lyd.
Har dessverre ikke hatt den glede av å prøvekjøre den selv, men det er vel kanskje et must 8) .
Det eneste jeg savner på Bull'n er en tanke mere hk, men hva vet vel jeg, kansje den kommer med 150 hk også?
Kunne jeg fått en Buell Lightning XB9S med like lite vedlikehold som en japansk sykkel og med rundt samme hesteantall ville jeg nok gått for den :wink: .

"Indian" come on, get a grip..... :roll:

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Vet ikke hvor mye hk de tar ut på buell, men det er vel rubdt 100 på bakhjulet på 1200. så finnes det jo stegvis trimming til de også.
Bilde

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Den X1 Lightningen som vi prøvekjørte var fabrikks trimmet. Tro meg, det var nok krefter i den.

Bremsene: HJÆÆÆÆLP! :shock: De er de beste jeg har prøvd... :twisted:

Og Indian: Nei, den er ikke på langt nær så fin som Buellen. Har jo ikke engang felgmonterte bremseskiver. Men det er vel kanskje øyet som ser :wink:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar