honda... noen som har tanker om en slik en.. litt kul da.? s

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
shadow
Innlegg: 9
Registrert: 25 mai 2006, 15:49
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: trondheim

honda... noen som har tanker om en slik en.. litt kul da.? s

Legg inn av shadow »

spør igjen hær æ.. noen som har noen tanker om en sånn.. litt kul da... http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=7554599
shadow

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Hei Shadow!

Velkommen til forumet.
Denne sykkelen, en VF750C "Magna" er en artig liten sykkel. Den er meget sprek (88Hk) og veldig lettkjørt. Jeg har prøvekjørt en lignende og likte det meste. Det som kunne vært bedre er som vanlig med customsykler stivere dempere foran samt annet styre og bedre bremser.

Styret på Magna'n er ikke så verst, mye bedre enn de typiske "bukkehorn" styrene ihvertfall. Men den kunne med fordel hatt et styre med enda bedre kontroll, og ser veldig bra ut med et "drag-bar" lignende styre.

At den kun er gått 12000 km (dersom dette er riktig? ... tilsvarer jo kun 1200 km årlig!) er jo veldig bra, dersom den ikke har stått for lenge av gangen da?

Ellers har jeg en svakhet for den andre generasjonen av Shadow 1100 (1987 - 1995) som er en meget god customsykkel, tror ikke jeg har kjørt andre custom sykler som går an å kjøre såpass "friskt" med i standard verson. Den har litt av de samme svakhetene, dvs myk front og litt uggen kontroll med det originale styret. Men det finnes bedre fjæringer og andre styrer som endrer sykkelens karakter enormt.

Skulle jeg anbefale deg noe i samme sjanger kommer man vel heller ikke forbi Honda 750 Black Widow, den i matt mørk sølvfarge ser enormt stilig ut, men er en god del "slappere" enn Magna'n.

lykke til,... og prøv alt du kan komme over av sykler, alt for mange kjøper første jernet kun på utseende!

shadow
Innlegg: 9
Registrert: 25 mai 2006, 15:49
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: trondheim

Legg inn av shadow »

takker for et topp svar... :D
shadow

Svar