Tyverisikring, MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Tyverisikring, MC

Legg inn av kyrregutt »

B. Sveigdalen skrev:...

Så jeg lurer på om noen av dere har anbefalinger til enkle tyverisikringer.

...
Jeg setter min lit til både skivelås og alarm. Defa MC Security har vippeføler og bryter for setet, og det kan monteres en "token ring" for å sikre sidevesker etc. Går alarmen piper det fra sirena, som har eget batteri, samt at det blinker i blinklysene. Sykkelen blir umulig å starte på grunn av startsperra. Alarmen aktiveres automatisk etter 20 sekunder når du tar nøkkelen ut av tenningen (sonde på nøkkelknippet og føler rundt tenningslåsen), og den har transport- og servicestilling slik at ikke alarmen går på ferger, verksted etc.

Med FG-godkjent alarm blkir det kr 0 i egenandel ved tyveri - pluss at nattesøvnen blir betraktelig bedre.
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Men nå må du si hvor mye sånn en alarm koster .... hvis den er like dyrt som egenandel (tror min er på 4000,-) så klarer jeg meg fint uten. Jeg tror fortsatt at skivelås er den mest effektive måten å sikre en sykkel på, i alle fall når du tenker investering kontra sikkerhet dette gi.

Forresten, dette med å glemme skivelåsen er fortere gjort enn man skulle tro.... :roll:

Sola skinner, så kom dere ut !! (etter jobb :cry: )

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Dortmunder skrev:Forresten, dette med å glemme skivelåsen er fortere gjort enn man skulle tro.... :roll:
Dortmunder
Og da er det greit å ha en "Disclock Reminder" altså en slags spiralsak som går fra låsen til styret. De likner veldig på dem man har til dødmannsknappen på båter og på speedwaysykler.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar