Import av sykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Limited Edition
Innlegg: 3
Registrert: 10 mai 2006, 00:43
Motorsykkelen din: Din MC her

Import av sykkel

Legg inn av Limited Edition »

Har et par spørsmål, håper at noen av dere har kan hjelpe meg litt med de, eg skal kjøpe meg en Gsx-r 600 2001mod. (Det er min første sykkel så er veldig usikker.) som for øyeblikket har 121hk, men for importen sin del og forsikrings messig, vil eg få den ned i 34 hk.

Hvor mye koster det meg og kjøpe et orginal anlegg?
Noen som har erfæring hva en sånn sykkel koster og forsikre? ( er 20 år forresten) men er intresert i og høre vis andre har hatt denne sykkelen her, om hva dere betalte i forsikring.
Hvordan kan jeg sjekke om det er noe gale med sykkelen som f.eks stjålet eller andre ting, når den ikke har hvert reg. i Norge?
I said no to drugs, but they just wouldn't take no for an answer :p

V8
Innlegg: 54
Registrert: 05 des 2004, 13:58
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo

Imp

Legg inn av V8 »

Hvis sykkelen kommer i fra EU land er dette ikke noe problem, kommer sykkelen fra USA kommer det en del problemer for deg. Undersøk med ditt lokale biltilsyn føre du tar inn sykkelen fra USA, de kan fortelle deg hva du må gjøre. I USA er det Tollerene som undersøker om sykkelen har blitt stjålet, du må her passe på å få med den orginale Titelen på sykkelen(Amerikansk vognkort, dokument for eierskap.)Schumacher Norway kan jeg anbefale som befrakter de hjelper til med alle pappirer.De kan treffes på Tlf;22422510 (Bente). For å få sykkelen registrert ned til 34 Hk så er det bare hoved importøren som kan gjøre dette. Hvis du skal gjøre dette selv må du inn på et godkjent verksted med en godkjent dyno, og du må sette på de plombene som sykkelen har i fra hoved Importøren. Hvis sykkelen aldri har blitt nedregistrert her i Norge så tror jeg du har en lang vei å gå. "Just Ask" er et godt motto, så bare ring de rette myndigheter, de er der for å hjelpe.

Svar