Nyrebelter

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Nyrebelter

Legg inn av Dortmunder »

Hei,
nyrebelter har jo som kjent to funksjoner: for det ene for å hølde nyrene på plass (de stikker ellers pga. vibrasjonene) og for det andre å holde de varme. Jeg kjører med en bukse som dekker nyrene godt og ei jakke som er strammet rund livet. Er det allikevel nødvendig med nyrebelte? Hvordan er det å ha den under buksa (øvre delen vil jo går over beltet) :?:

Har dere noen erfaringer? Kjører dere kortere turer med belte? Er jeg bare dum og naiv å tro "at det går nok greit"?? :oops:

Ellers er her forberedelsene i gang med turen over Skagerak (med den nye ferja). Om to uker er Danmark ikke sikker lenger :P


Våren er i gang :P
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Håper du ikke har kjørt langt uten, da har du nok mistet begge nyrene allerede :lol:

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Thor Arne skrev:Håper du ikke har kjørt langt uten, da har du nok mistet begge nyrene allerede :lol:
Hva ??? Har jeg to ??? Da har jeg jo litt å gå på .... :wink:

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Er dette med nyrebelter noe som henger igjen fra gamle dagers ensylindrede ristesykler, eller er dette noe som faktisk har en misjon i dag også? Harley er jo en ting, men jeg har hatt biler som har ristet mer i meg enn R'n gjør. :lol:
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Jeg tror også det er noe som henger igjen fra gamle dager. Bare tenk på vestandaren på 60 og 70 tallet. Mange grusveier fulle av hull og vaskebrett.
De som driver med motorcross bruker vel N-belte .
Så, kjøring noen timer på "slette" asfaltveier i dag, er vel ikke det samme som den gang da jeg var liten gutt og holdt meg fast i baksetet i en boble over en grusvei som lignet mere på potetåker en vei.

Ja dere husker vel at det i gamle biler var slike stropper både forran og bak, oppe ved taket, for og holde seg fast i...
Sist redigert av rogg den 30 apr 2006, 00:24, redigert 1 gang totalt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Da jeg tok teorien til mc-lappen i fjor høst, ble kjøreutstyr diskutert frem og tilbake. Nyrebelte ble ikke nevnt med et ord. Så det er nok som rogg skriver.

Og jeg hadde ei boble et års tid. Varmeapparatet hadde to instillinger, kaldt og iskaldt, og den hadde et ekstra bensindrevet varmeapparat som brukte mer bensin enn bilen. :roll: Men den var helt konge på vinterføre 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det henger nok igjen fra tidligere tider, med dårlig fjæring og elendig veistandard. Men med dagens budsjett til vedlikehold av veiene er det vel store muligheter for at nyrebeltene kommer tilbake igjen :lol:
Største fordel med nyrebeltene, er at de har noen fine brede belter som holder inn magen :P

Svar