Herlig ....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Herlig ....

Legg inn av bm »

På østlandet snør det som pokker...

Her vest er det tørt og fine kjørefohold. Er blitt 179 km. på trippteleren mere siden fredag....

Jonny
Innlegg: 35
Registrert: 06 jan 2006, 01:52
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Jonny »

Ja her er det herligt nå gleder meg til å få tatt lappen håper at jeg klarer å bli ferdig med alt til biltilsynet starter sesongen sin for oppkjøring. :lol:
2006 Honda Cbf 1000

2008 Suzuki Grand Vitara

x 2003 Ford Focus 1.6

x 1992 Honda Shadow US 1100

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Sjekket værmeldingen her vest for de neste dagene. Jernet er klargjort med verktøy veske akter + sidevesker. Jernet brukes på jobb de neste dagene. Blir nok litt kaldt, tror jeg trenger nye hannsker, mulig jeg ordener det i morgen tidlig...

Rengner med 30 mil i morgen...... Veiene er tørre og fine....

Jonny
Innlegg: 35
Registrert: 06 jan 2006, 01:52
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Jonny »

Ja været er herligt var på sotra i dag og slikket solen. Da jeg kom hjem fyrte jeg sykkelen igang og ladet batteriet den gikk som en klokke. Men jeg må vente med å kjøre den til jeg har fått lappen, for det er litt dyrt å bli stoppet av onkel uten den. Håper at været holder seg slik lenge nå og at vi ikke får mere snø denne sesongen.
2006 Honda Cbf 1000

2008 Suzuki Grand Vitara

x 2003 Ford Focus 1.6

x 1992 Honda Shadow US 1100

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Pelle skrev:Ja været er herligt var på sotra i dag og slikket solen. Da jeg kom hjem fyrte jeg sykkelen igang og ladet batteriet den gikk som en klokke. Men jeg må vente med å kjøre den til jeg har fått lappen, for det er litt dyrt å bli stoppet av onkel uten den. Håper at været holder seg slik lenge nå og at vi ikke får mere snø denne sesongen.
Ble ikke så mange mil i dag, tømte kun en tank, venter på deler til noen av jobbene uti distrikene.

Snakket foresten med din bedre halvdel i dag, det virker som om du får ha sykkelen for deg selv, ville vistnok ikke bli eksosrype :shock: :shock:

bm

Jonny
Innlegg: 35
Registrert: 06 jan 2006, 01:52
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Jonny »

bm skrev:
Ble ikke så mange mil i dag, tømte kun en tank, venter på deler til noen av jobbene uti distrikene.

Snakket foresten med din bedre halvdel i dag, det virker som om du får ha sykkelen for deg selv, ville vistnok ikke bli eksosrype :shock: :shock:

bm
Hørte om det møte hun lurte fælt på hvordan du hviste hvilken sykkel jeg hadde kjøpt. :lol: :lol: :lol:
2006 Honda Cbf 1000

2008 Suzuki Grand Vitara

x 2003 Ford Focus 1.6

x 1992 Honda Shadow US 1100

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Har brukt sykkelen til jobb siste halvannen uken, pluss litt rundt i helgen. 8) Men jeg våger meg ikke innover i landet, var på kvamskogen på lørdag (med bil) og det lå endel is-svuller i tunellene. :shock:

Fått deg nye hansker da, bm?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Misha skrev:Har brukt sykkelen til jobb siste halvannen uken, pluss litt rundt i helgen. 8) Men jeg våger meg ikke innover i landet, var på kvamskogen på lørdag (med bil) og det lå endel is-svuller i tunellene. :shock:

Fått deg nye hansker da, bm?
Ble ikke tid til nye hansker i dag. (noen som har gode forslag?). Selv om jeg så feil på termometeret i morges (trodde det stod 2 +, viste seg at det var 2-) gikk det meget greit. Ingen frostskader og klarte å holde kaffikoppen når jeg kom på kontoret.

Har ikke planer om turer i innlandet, har en jobb på Stord og en Romarheimsdalen som jeg hadde håpet å få tatt på jernet...


http://www2.nrk.no/nyheter/ver/?kart=25 ... &sprak=non


Sjekk denne .. Blir nok en del turer på jernet i de neste dagene...

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Kjøpte meg noen Halvarsson vanntette hansker sent i høst da det regnet som værst. Og nå når det er såpass kaldt, har jeg merket at de er varmere enn skinnhanskene for de slipper ikke så mye vind igjennom. Jeg kjører dog med varmeholker, men forskjellen er der allikevell.

Og så får man jo votter til mc-bruk, men det har jeg ikke prøvd...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Misha skrev:Kjøpte meg noen Halvarsson vanntette hansker sent i høst da det regnet som værst. Og nå når det er såpass kaldt, har jeg merket at de er varmere enn skinnhanskene for de slipper ikke så mye vind igjennom. Jeg kjører dog med varmeholker, men forskjellen er der allikevell.

Og så får man jo votter til mc-bruk, men det har jeg ikke prøvd...
Hvor kjøpt - pris :?: :?:

Ble kun 15 mil i dag, noe kaldt på fingrene. Tenker det blir 4 hjul i morgen...


Redigert:

Kansje jeg tar jernet i morgen, sjekket værmeldingen... 4 + til 10 +...

http://www.bt.no/vaer/

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Twin motor i sandviken, rundt 500 pæng. Det var der jeg kjøpte varmeholkene også.

Du har det da ikke så verst, bm, kjøre rundt på biken halve dagen, og få betalt for det i tilegg... 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Misha skrev:Twin motor i sandviken, rundt 500 pæng. Det var der jeg kjøpte varmeholkene også.

Du har det da ikke så verst, bm, kjøre rundt på biken halve dagen, og få betalt for det i tilegg... 8)
Betalt og betalt, kunne vært verre. Sparer bompenger og brobilett.... Bare det er en tank bensin. I dag ble det ca 25 mil.
Hansker lånte jeg av en kollega, merke BMW, meget varme, nesten for varme, men virket noe "glatte" i innerforet.

Tok skrittet og bestilte fra nye hansker + hjelm fra MCsiden/Cruiser i dag. Venter spent på varene....

Føreforholdene helt topp, tørre veier og ca 10 grader.
I morgen blir det bil, skal kansje til Granvin og er litt usikker på
føreforholdene innover fjorden.....


Til info..http://www.aftenposten.no/vaer/article1233037.ece

Ikke rart jeg måtte "lette" på antrekket i ettermiddag...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Må si sessongen startet tidlig for dere i vest. Her på østlandet ligger det enda en 60-70 cm snø, og veiene iser til.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Ble en dag uten jernet, mye glatte veier, mange ulykker. Opplevde selv å komme ut på holka, men det gikk bra (bil). Endte opp med 105 min. i kø mot normalt 20 min. I køen kom det 5-6 mc'er og noen mopeder. Så ut til å ha gått bra med disse da jeg ikke kunne se noen av de i grøfta...

Misunnet disse.. som kom seg frem i trafikken..

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det nærmer seg tiden her på østlandet også. Solen skinner og smelter unna mye snø nå. Snødybden har i de siste dagene sunket med over 30cm. Solen varmer godt, og vi er straks ferdig meg Februar.
Mars og April er like rund hjørnet, så det nærmer seg vår.

I mellomtiden får jeg ta en tur på MC-messen på Lillestrøm. Der får jeg sikkert satt fantasien i gang.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar