Bar end weights

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Bar end weights

Legg inn av Misha »

Hva er egentlig hensikten med dem? Leste noe på en amerikansk side om at de hjalp til med stabiliteten av styret, høres litt pussigt ut, det er da ikke rare vekta? :?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Bar end weights

Legg inn av bm »

Misha skrev:Hva er egentlig hensikten med dem? Leste noe på en amerikansk side om at de hjalp til med stabiliteten av styret, høres litt pussigt ut, det er da ikke rare vekta? :?
Også fundert litt på dette, trodde det var for å få vekk vibrasjoner i styret slik at ev. speilene ikke bare viser "grøt" ... Eller :?: :?:

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Legg inn av 916 »

De er der for å dempe de høyfrekvente vibrasjonene som gjør at du blir "vissen" i hendene. Om de fungerer er en helt annen sak.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Vibrasjoner? Jaja, da virker de vel, for det har jeg ikke merka så mye til. Det hender fingrene på høyrehanda "sovner" men det har vel med at jeg holder for hardt rundt gassen, spesielt ved mye køkjøring...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Misha skrev:Vibrasjoner? Jaja, da virker de vel, for det har jeg ikke merka så mye til. Det hender fingrene på høyrehanda "sovner" men det har vel med at jeg holder for hardt rundt gassen, spesielt ved mye køkjøring...
Håy..
Fingrene hos meg og sovner....har lurt på og kjøpe en slik sak som festes på gassen, der man bruker handbaken til å gasse med.
Tror nok det hjelper. Sikkert noen her i forumet som har prøvet dette og kan si hvordan det funket.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Legg inn av 916 »

Har en sånn, den hjelper. Mest fordi du kan rette ut fingrene en gang i blant. Når man kjører en sykkel hvor det meste av kroppsvekten holdes med armene (ihvertfall i lave hastigheter) er det umulig uten denne lille "dingsen"(husker ikke hva den heter).

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Det er en "Throttle Rocker" dere snakker om, du finner den på vår nettbutikk. Se her: https://www.cruiserclub.no/index.php?va ... 1&expand=1

Svar