Hvor kjøper dere deler til syklene deres?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Hvor kjøper dere deler til syklene deres?

Legg inn av B. Sveigdalen »

I dag har jeg satt opp en liste med smådeler til sykkelen som jeg vil kjøpe inn og bytte i løpet av vinteren. Dette er mye småplukk; girpedal/overføring, fothviler, noen blanke skruer til kåpa, bremseklosser, osv. Er det noe spesielt sted dere anbefaler, eller er det bare å kaste seg på tråden til nærmeste Suzuki-forhandler? Jeg har ikke kjøpt deler til tohjuling på noen år, men jeg husker at prisen på deler varierte veldig sist.
GSX-R 750

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Har en liste med linker hvis du skulle være interisert.. Du finner de her.

Jeg er i den oppfattning at deler til jappser er dyrt. Det er noen andre her på forumet som kan bekrefte det.. :D
Bilde

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Takker!

Det var faktisk litt å velge i her, da. Et par av firmaene kjenner jeg igjen fra sist, så det spørs om jeg får prøve de igjen. Jeg har inntrykket av at det er dyrt selv også, kanskje spesielt slike litt ukurante deler og småplukk som jeg er ute etter.
GSX-R 750

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ja ikke sant. Er det en del man trenger, så kan du banne på at den er dyr. Lykke til med handlinga :D
Bilde

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

UH! :shock: Dyrt var bare forbokstaven. Litt ettersom hvor jeg ser, kommer en bakre bremseskive på 3200-3600,- Foran kunne de skaffe uoriginale, bak var det kun originalt å få tak i. Jeg nekter å tro at det kan koste så mye å produsere den, så noen må stikke av med en voldsom profitt på slike deler.

Skiva er slitt 2 mm under minstemål, så den har trolig vært utslitt en god stund, uten at noen av de forrige eierene har brydd seg. Forståelig nok, men under en oppbremsing skal den jo være med, og jeg liker å vite at spesielt bremser og dekk er i orden. Så man får vel bare punge ut og være blid. :? Mulig et huggeri kan ha en skive som er over minstemål også.

Forresten, jeg kjøpte nylig et komplett sett med 4 Black Diamond slissede skiver til bilen min, og det kom på 3400,-..
GSX-R 750

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehe... Jeg tror jeg ga 600,- for min bakskive. Nå skal det dåg sies at jeg bruker en puttreputtre kjøre sakte skive, og ikke en ærærærærrrrærr skive, som du må ha på ærr sykkelen din :wink:
Bilde

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Får vi modifisert en putre-skive til å passe på ærr'n, tro? :lol:

Glemte å si det i det forrige innlegget, men dersom noen vet om noe billigere (brukt, uoriginal, etc) så si gjerne fra.
GSX-R 750

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

B. Sveigdalen skrev:Får vi modifisert en putre-skive til å passe på ærr'n, tro? :lol:

Glemte å si det i det forrige innlegget, men dersom noen vet om noe billigere (brukt, uoriginal, etc) så si gjerne fra.
Prøv www.ebaye.com

Har handlet en del derifra, nytt og brukt. Kun posetive erfaringer med tanke på pris og kvalitet. (ikke bare sykkel).
Betaler med PayPal. Aldri problemer, har noe glippet er pengene retunert uten diskusjon. Bruker PayPal også ved handel fra andre steder, østen osv..

Frakten overgår ofte prisen på varen, men det tåles når sluttsummen blir mye billigere en her hjemme...

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Du mener vel www.ebay.com :wink:
Bilde

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

NoName skrev:Du mener vel www.ebay.com :wink:
:wav:

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Siden jeg startet dette temaet, kan jeg nevne at enden på visa ble en EBC bremseskive til rundt 1100,- Jeg kjøpte min via AB Motor, sammen med andre deler, men EBC er et kurant merke som selges flere steder.

Så jeg fant det som Motorspeed på Lillehammer påsto at ikke fantes. Nesten så jeg mistenker at han ikke akkurat har lagt sjela si i å finne noe alternativ til sine åpenbart gullegerte originalskiver. :)
GSX-R 750

Svar