MC salg

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

MC salg

Legg inn av bonden »

Hei folkens, nå har jeg prøvd å selge sykkelen min i mange måneder uten hell. Sykkelen er en BMW R100R fra 93 med listepris på 60.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en Harley igjen, men skulle gjerne at solgt BMW'en først.

Det som er prøvd er Autodb, Zett.no, Oppland markedet, TV2, annonse.no og Finn.no. Det er helt dødt, dette er visst gjengs for flere som prøver å selge har jeg hørt.

Så nå prøver jeg jungel telegrafen - En stk BMW R100R må vike plass for større sykkel......

Kan noen hjelpe meg ?
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Allt är en fråga om pris. Du ligger uppenbarligen för högt.

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Skulle ikke tro at en pris på 55 000 for en sykkel på 1000 ccm skulle være for høyt....
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Det jag menar är att marknaden styr priset. Den köpare som är villig att betala mest dikterar vad hojen är värd. Att du inte hittar en köpare som vill ge dig 55' betyder det antingen att du ligger för högt i pris, eller att din annons inte är tillräckligt exponerad. Eftersom du har annonserat ganska mycket borde man kunna dra slutsatsen att priset är för högt.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: MC salg

Legg inn av fireman »

bonden skrev: Det som er prøvd er Autodb, Zett.no, Oppland markedet, TV2, annonse.no og Finn.no. Det er helt dødt, dette er visst gjengs for flere som prøver å selge har jeg hørt.
Hmmm, det er nok noe i det rerell skriver,.. det er markedet som setter prisen. Enkelte merker og modeller er tydeligvis mer populære og lettsolgte enn andre, og bør tas med i betraktning når man anskaffer seg en ny sykkel!

Jeg har alltid gått etter sykler med mye ekstra utstyr, lav km, og som er bra holdt. De er da også mye lettere å omsette når det er tid for skifte igjen.

Jeg opplevde det motsatte av Bonden, nemlig at salget gikk veldig raskt. Satte min Pan European inne på Autodb i Juni, men solgte den privat etter 3 dager da den stod parkert utenfor butikken hos oss på Cruiser. Fikk også den prisen jeg ønsket! :)

Det samme opplevde jeg med forrige sykkel, en 1100 Shadow. Den ble solgt etter få dager, til prisen jeg ønsket for den. Nå skal det også nevnes at begge de forrige syklene hadde jeg importert selv, og solgte dem uten tap etter flere år i eget eie. Absolutt noe å vurdere, jobben med importpapirer og fortolling er uten tvil verdt det!

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Re: MC salg

Legg inn av bonden »

Jeg er klar over sammenhengen pris - marked, men en må også ta egne hensyn. Listeprisen er en peilepinn på hva en sykkel er verdsatt til i markedet. Ved en listepris på 60 000, bør min sykkel være verdt rundt 55 000 siden den har en snitt kjørelengde 4800 pr år.

Dersom prisen settes til 25 000 er jeg klar over at sykkelen blir solgt raskere. Dersom dette er tilfelle så kan sykkelen heller stå uten skilter i garasjen til markedet tar seg opp igjen, eller jeg kan fortsette å bruke den og gi opp salgs prosjektet.

Også sammenlignet med sykkelen ferdig importert fra Tyskland så prisen absolutt konkurranse dyktig.
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det er flere ting som kommer inn når det gjelder salg. Det er mange sykkler på nettet, så det er helt klart kjøpers marked. Så det når jeg leita etter 125cc til min datter. Mange sykkler hadde stått lenge og prisen gikk sakte ned.
Noen modeller er helt klart mere poppulær en andre. Jeg leita og etter en så ny sykkel som mulig til lav pris, og var skadefri.

Lykke til med salget...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg har snakket med mange som sier akkurat det samme som deg, bonden. Markedet ser ut til å være svært dårlig akkurat nå.

Det Fireman ikke sier her er at han i tillegg til å selge et bra "produkt" (les: sykkel) til en riktig pris, så var det lenge igjen av sesongen. Dette er jo totalt feil tidspunkt å selge sykkelen på.

Lykke til bonden.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar