Fotobokser

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Fotobokser

Legg inn av Joppe »

Heisan
Man undrer seg.....Hvordan kan mc'er få bot når de passerer fotobokser? Tar ikke den bilde forfra?

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

ikke så mye å lure på, i Norge tar ikke fotobokser mc.
Lovgivningen vår sier noe om å identifisere fører for å gi bot, og pr idag er ikke det praktisk mulig.
Slik er det ikke overalt, i England tar de bilder bakfra og deler ut bøter til alle som kjører for fort.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Dette er blitt litt diskutert her:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1252
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Rundt Drammen har de malt over begge glassene. I Østfold ser det ut som noen av disse boksene er skudd på. Jeg støtter slike aksjoner.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:Rundt Drammen har de malt over begge glassene. I Østfold ser det ut som noen av disse boksene er skudd på. Jeg støtter slike aksjoner.
Selv synes jeg slike apestreker er utrolig barnslig :roll: .

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

GSXR skrev:
Indian skrev:Rundt Drammen har de malt over begge glassene. I Østfold ser det ut som noen av disse boksene er skudd på. Jeg støtter slike aksjoner.
Selv synes jeg slike apestreker er utrolig barnslig :roll: .
Det hjelper vel ikke i det lange løp, og så koster det oss skattebetalere 1000 kr/time ++ å ha en eller annen overbetalt tekniker til å skifte ut utstyret... :evil:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

V8
Innlegg: 54
Registrert: 05 des 2004, 13:58
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo

Legg inn av V8 »

Slikke aksjoner hjelper.I andre land har slikke aksjoner fått myndigheter til å gi opp.Vi er noen NISSER her i landet.Svensken sa jo at vi er den siste Sovjetiske stat, og det stemmer.Her skal alle andre bestemme hva jeg dere får lov til og ikke.Det er nok ikke lenge for man må søke kommunen for å få lov til og kjøre seg en tur.Jeg har vært en del i Russland i det siste, og der er alt mye lettere en her i gamle landet. Kina er det nye USA, når vi er der nede så føler du virkelig at friheten er bedre en hjemme.De har en ny giv der nede. Anbefaler på det høyeste en tur ned dit for å sjekke det ut.Betenkelig hva vi driver med her hjemme...

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Nå kommer eller er allerede på plass boxer som måler snitthastigheten mellom 2 boxer, føler meg overvåket VELDIGT MYE med denne digitale teknologien. Syntes at dette er å gå over streken,,,,,

Kan ikke bety noe for oss på to hjul, men kjører en del på 4 hjul og blir registrert :x :x

GSXR

Legg inn av GSXR »

V8 skrev:Slikke aksjoner hjelper.I andre land har slikke aksjoner fått myndigheter til å gi opp.Vi er noen NISSER her i landet.
NISSER er vel det riktige ordet om man ønsker å betale for pøblers hærverk, til syvende og sist så er det jo borgerne som betaler for gilde :evil: .
De som synes dette er greit kan jo grave dypt i lommene sine å betale for "unnskyld språket" faenskapen.
Har slettes ikke sansen for slike former for protester. Man kan da umulig ta slike barnslige og ytterst usaklige påfunn for seriøst.

Men som sagt, dette er min mening :wink:.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

V8 skrev:Slikke aksjoner hjelper.I andre land har slikke aksjoner fått myndigheter til å gi opp.Vi er noen NISSER her i landet.Svensken sa jo at vi er den siste Sovjetiske stat, og det stemmer.Her skal alle andre bestemme hva jeg dere får lov til og ikke.Det er nok ikke lenge for man må søke kommunen for å få lov til og kjøre seg en tur.Jeg har vært en del i Russland i det siste, og der er alt mye lettere en her i gamle landet. Kina er det nye USA, når vi er der nede så føler du virkelig at friheten er bedre en hjemme.De har en ny giv der nede. Anbefaler på det høyeste en tur ned dit for å sjekke det ut.Betenkelig hva vi driver med her hjemme...
Bare en liten tanke: Hvorfor flytter du ikke fra landet da, hvis vi har det så fælt og blir så overvåket?!?

Du kan jo flytte til f.eks. Kina, hvis det er så mye bedre...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

V8 skrev:.Det er nok ikke lenge for man må søke kommunen for å få lov til og kjøre seg en tur.
Håy..

Det må du allerede i dag.....men da med snøscoter.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev: Bare en liten tanke: Hvorfor flytter du ikke fra landet da, hvis vi har det så fælt og blir så overvåket?!?

Du kan jo flytte til f.eks. Kina, hvis det er så mye bedre...
Äh, give the man a break. Om man inte får klaga eller försöka förändra på saker man inte gillar så skulle samhället aldrig utvecklas. Lite civil olydnad kan faktiskt vara sunt.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Så det er faktisk sånn at klaging er det som får samfunnet utvikle seg? Det er faktisk det du sier rerell...
rerell skrev:Om man inte får klaga eller försöka förändra på saker man inte gillar så skulle samhället aldrig utvecklas.
Kan vel ikke akkurat si at jeg ser det på den samme måten :wink:

Men for all del, det er lov å være uenig. Det er faktisk derfor vi har et såkalt demokrati. Majoriteten bestemmer, og her har majoriteten bestemt at ikke FRP eller noen andre anti-overvåkende skal sitte på toppen (er FRP anti- fotoboxer? Er ikke helt sikker jeg...)

Dessuten så synes jeg det er meget betenkelig at det er mulig å være så ignorant over alle rapportene fra Amnesty om tortur, overgrep, politiske arrestasjoner og maktmisbruk i Kina. Kina er faktisk utrolig LANGT fra et fritt land. Og dette landet skal arrangere OL :roll: .Gjør et søk på nettet og se selv...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev:Så det er faktisk sånn at klaging er det som får samfunnet utvikle seg? Det er faktisk det du sier rerell...
rerell skrev:Om man inte får klaga eller försöka förändra på saker man inte gillar så skulle samhället aldrig utvecklas.
Kan vel ikke akkurat si at jeg ser det på den samme måten :wink:

Men for all del, det er lov å være uenig. Det er faktisk derfor vi har et såkalt demokrati. Majoriteten bestemmer, og her har majoriteten bestemt at ikke FRP eller noen andre anti-overvåkende skal sitte på toppen (er FRP anti- fotoboxer? Er ikke helt sikker jeg...)

Dessuten så synes jeg det er meget betenkelig at det er mulig å være så ignorant over alle rapportene fra Amnesty om tortur, overgrep, politiske arrestasjoner og maktmisbruk i Kina. Kina er faktisk utrolig LANGT fra et fritt land. Og dette landet skal arrangere OL :roll: .Gjør et søk på nettet og se selv...
Ja, nu menade jag inte "klaging" i den bemärkelse att man sitter och "syter" hemma i soffan, men snarare att man visar missnöje med hur saker och ting fungerar. Det kan man göra på flera sätt - man kan rösta, man kan demonstrera eller aktionera, man kan skriva insändare till tidningar, man kan protestera genom cilvil olydnad, man kan strejka, osv.

Var det inte t.ex. en aktion som genomfördes av motorcyklister för flera år sedan ifm att motorcyklar skulle betala i bomstationerna? Om jag inte är helt felinformerad så gjorde då motorcyklisterna allt för att skapa extra irritation, för att visa sitt missnöje. Det är ett exempel på en aktion som har gett genomslag. I Sverige la man ner hela fotobox-grejen under många år, efter kraftiga reaktioner ("förstörda" boxar) då man försökte införa det första gången. Sedan några år tillbaka har man börja sätta upp boxar igen, och denna gång reageras det inte på samma sätt. Därmed får nu även svenska bilister leva med fotoboxar, om än inte i samma utsträckning som norrmännen.

När det gäller Kina så håller jag med dig.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Fan, da var vi visst enige allikevel. Og jeg som hadde håpet på en skikkelig intens debatt her, he he.

Jeg tok poenget i sted oxo, men tenkte jeg skulle prøve å "fyre" opp stemninga litt :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar