Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Legg inn av Ronny »

Kunne tenke meg å ha litt mere kraft i hendelen, synes hendelen vandrer for mye og at den ikke er "kontant" nok.

Noen som vet hvor jeg kan bestille dette, eventuellt om det er mulig å få dette til selv.

Kan man bare tre stålspiralen rundt slangen eller?!?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Legg inn av pelsen »

Ronny skrev:Kan man bare tre stålspiralen rundt slangen eller?!?
Da er det nok like bra å surre rundt litt tape :D

Stålomspunnen slange finnes i ferdige lengder med korrekte banjoer, eller som byggesett hvor man kjøper slange og de fittingsene man trenger. Byggesettløsningen er visstnok ikke godkjent til vei, men det bryr jeg meg lite om.

GH-Fittings har Goodridge, masse fint der

http://www.fittings.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehe... Artig navn på en nettside.. :wink:
Bilde

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Takk skal du ha pelsen. Har sendt dem en mail og bedt dem ringe meg, så får vi se ;)
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Du kan prøve Jans Hydraulikk i Ølensvåg på tlf 53766050. Han kjører motorcross og leverer alt av slanger og koblinger ....eller fittings 8) ...on og offshore. Kanskje han kan fikse det?

Finnmarkingen
Innlegg: 7
Registrert: 09 apr 2005, 16:48

Legg inn av Finnmarkingen »

Hva med http://motospeed.se/fs.asp

Dem har mye flott utstyr :D


Sgl

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Re: Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Legg inn av Ronny »

pelsen skrev:Da er det nok like bra å surre rundt litt tape :D

Stålomspunnen slange finnes i ferdige lengder med korrekte banjoer, eller som byggesett hvor man kjøper slange og de fittingsene man trenger. Byggesettløsningen er visstnok ikke godkjent til vei, men det bryr jeg meg lite om.

GH-Fittings har Goodridge, masse fint der

http://www.fittings.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sendte dem en mail, og har ikke hørt en dritt fra dem siden...

Prøver noen andre, skal informere dere om "prosjektet" etterhvert.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:Kunne tenke meg å ha litt mere kraft i hendelen, synes hendelen vandrer for mye og at den ikke er "kontant" nok.

Noen som vet hvor jeg kan bestille dette, eventuellt om det er mulig å få dette til selv.

Kan man bare tre stålspiralen rundt slangen eller?!?
Håy..
Må bare spøre...klemmer du forbremsen helt inn...? Er det det du vil prøve og få en ordning på?
Hjelper det da og ta stål og tape rundt bremseslangen?
Jeg har nemelig det samme på min shadow, tror forøvrig dette er vanlig på disse syklene.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Re: Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Legg inn av Ronny »

rogg skrev:Håy..
Må bare spøre...klemmer du forbremsen helt inn...? Er det det du vil prøve og få en ordning på?
Hjelper det da og ta stål og tape rundt bremseslangen?
Jeg har nemelig det samme på min shadow, tror forøvrig dette er vanlig på disse syklene.
Joda det er helt vanlig, men jeg vil ikke ha det sånn.

Med stålomspunnen bremseslange blir det mye bedre følelse på forbremsen. Du trenger heller ikke klemme så utrolig hardt for å få full bremseeffekt.

Hvis man kjører litt "aktivt" av og til, sånn som jeg, så er det utrolig viktig at bremsene er gode.

Dersom man bare har vanlige gummislanger, så utvider gummien seg hver gang man bremser hardt, fordi trykket blir ganske stort. Derfor blir bremsehendelen tung å betjene, og man får ikke så kontant og god følelse med forbremsen.

vet ikke åssen ellers jeg skal forklare det, men håper det var forståelig. Uansett så er meget vel anvendte penger, man får mye bedre bremseegenskaper for noen få hundrelapper. Og gode bremser er viktigst!
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Takk for gode svar. Dette høres interresant ut. Hvis dette er alt som skal til for å få gode bremser forran, skal jaggu ta meg jeg også gjøre det. I verste fall bytte bremseslanger. Hold oss orientert om dette Ronny....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Jeg byttet til stålomspunnen bremseslange på min virago i fjor, med god effekt. jeg fikk disse hos yamahaforhandleren i kristiansand. Hvis jeg forsto han rett, kom disse i forskjellige lengder (jeg måtte måle mine) og de kostet ikke skjorta heller. Så jeg tror ikke du trenger løpe så langt for å finne noe som hjelper deg Ronny.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Thor Arne skrev:Jeg byttet til stålomspunnen bremseslange på min virago i fjor, med god effekt. jeg fikk disse hos yamahaforhandleren i kristiansand. Hvis jeg forsto han rett, kom disse i forskjellige lengder (jeg måtte måle mine) og de kostet ikke skjorta heller. Så jeg tror ikke du trenger løpe så langt for å finne noe som hjelper deg Ronny.
Håy..
De kom i forskjellige lengder sier du Thor Arne, er de ferdige eller lager de slanger etter mål?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Når det først er snakk om slike slanger så vil jeg annbefale de som har blank plast utenpå. Da sparer man lakken på sykklen hvid det skulle ligge å gnisse..
Bilde

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

rogg skrev:
Thor Arne skrev:Jeg byttet til stålomspunnen bremseslange på min virago i fjor, med god effekt. jeg fikk disse hos yamahaforhandleren i kristiansand. Hvis jeg forsto han rett, kom disse i forskjellige lengder (jeg måtte måle mine) og de kostet ikke skjorta heller. Så jeg tror ikke du trenger løpe så langt for å finne noe som hjelper deg Ronny.
Håy..
De kom i forskjellige lengder sier du Thor Arne, er de ferdige eller lager de slanger etter mål?
Kan godt hende noen lager dem etter mål, men jeg tror de kom i ca 10 cm forskjell i lengden, ferdige med koblinger. Disse er med plast utenpå, slik at de ikke riper lakken, som nevnt.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Legg inn av ejs »

Best.nr Type Pris
14-11-030 Bremseslange, stål, 30 cm 172,50
14-11-040 Bremseslange, stål, 40 cm 221,00
14-11-050 Bremseslange, stål, 50 cm 240,50
14-11-060 Bremseslange, stål, 60 cm 264,50
14-11-070 Bremseslange, stål, 70 cm 288,00
14-11-080 Bremseslange, stål, 80 cm 307,00
14-11-090 Bremseslange, stål, 90cm 331,50
14-11-110 Bremseslange, stål, 110cm 353,50
14-11-120 Bremseslange, stål, 120cm 373,50
14-12-000 Kobberskive til bremseslanger med 10 mm banjo 3,00
Over trukket med sort plast.
Dette er prisene til stålslangene som MCartikler selger.
(ta og bestill dem gjennom RIDE butikken i Kristiansand)

Har montert disse på 2 av mine motorsykler.

(Trollrally er stort og bråkete.Var der i 2003 .Hadde telt nærme scenen,og ølteltet.
Billig øl og god grillmat.Reiser nok dit i år.

Suzuki GS1000L (1100 wiseco )

Svar