Krom og delekjøp

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Er det ikke 200,- som er toll grensa? (moms)
Eller er de litt runde i kantene? :wink:
Bilde

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

200 kr er grensa for momsfritt.
Det hender de gjør feil, jeg fikk en oljepumpe til £120 fra England rett i postkassa en gang. Så ikke noe grunn til å klage, selv om det var feil. :)

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

200,- er grensa for momsfritt, når det er snakk om salg.

1000,- er grensa for momsfritt hvis det er en "gave".
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Oki. Ja da vet jeg det. Handler en del cd og dvd fra engeland, og da er det lurt å holde seg under 200,- :lol:
Bilde

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Det är ingen moms på "Varuprov", oavsett värde - kan vara värt att veta. :wink:

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Jeg importerer musikkinstrumenter fra USA, England og Tyskland og betaler stort sett aldri moms under 1000.- Tollvesenet er MEGET lite konsekvent og alt som sendes express går som regel rett inn uten moms.
Vareprøver og gifts, ....bob...bob....Ser ut som om tollvesenet har funnet ut hvordan man kan snyte staten og jeg opplever sjelden at det går bra. Få heller selger til å sette ned verdien på tollpapirene. Ulempen er at forsikringen og må settes ned...men med EMS ( Express ) har man sporing.

Få aldri noe sendt i oppkrav. Guttungen min driver å bygger bil og importerte nye blinklys fra Danmark......selvfølgelig til langt under halv pris. Alt gikk greit helt til han fant ut at posten tar 180.- i gebyr for oppkrav fra utlandet. Heia Norge :roll:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Bare omkostningene for å få lov til å betale moms på delene koster. Derfor prøver jeg alt for å slippe momsen.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg importerte et nytt styre til Shadowen min, og det funka meget bra. Det var langt under halvpris.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev:Jeg importerte et nytt styre til Shadowen min, og det funka meget bra. Det var langt under halvpris.
40.000? :)

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Poste restante i Strömstad eller någon annanstans precis utanför gränsen är också ett alternativ för de som bor lägligt till.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg får delene mine sendt to Strömstad. Jeg får delte opp fakturaene til lit under 3000 kroner, får dem stemplet av tollen i Svinesund og får den Tyske momsen tilbake.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Joppe skrev:Få aldri noe sendt i oppkrav. Guttungen min driver å bygger bil og importerte nye blinklys fra Danmark......selvfølgelig til langt under halv pris. Alt gikk greit helt til han fant ut at posten tar 180.- i gebyr for oppkrav fra utlandet. Heia Norge :roll:
Godsnakk med fyren bak disken, få han til å fikse en giro, og bytte om de to første numrene på giroen til 70. Da tar posten 0 gebyr for giro innbetaling. Må ha litt flaks med kundebehandleren, men går iblant.

Svar