Årets første?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Thor Arne skrev:Dette ser ikke lyst ut for statistikken. Bare ikke noen politikere eller forsikrings selskap får vann på mølla nå.
Det burde de absolutt ikke ha noen grunn til, les: http://www.mcsiden.com/index.php?artikkelid=454&back=1

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

Hmm, det var jo grei lesing...
Men det jeg lurer på er: hvordan kan alle forsikringsselskap øke prisene på samme tid?? Er ikke dette det som kalles prissamarbeid ?? Og det er jo ikke lov etter som jeg har forstått... :?
Prisene varierer ikke mye fra selskap til selskap..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Prissamarbeid er at to "konkurrenter" avtaler å holde samme pris på en vare.
Å justere sin egen pris i forhold til konkurrenten er ikke prissamarbeid.
Jeg antar at alle forsikringselskapene følger med på de andres priser.

Har forresten snappet opp et annet sted at den siste dødsulykken var en 15-åring uten hjelm som grisekjørte med en 125. Tragisk for de pårørende, men bør egentlig slike hendelser være med i ulykkestatistikken for motorsykler?

Ulykkestatistikken sier at det er farlig å kjøre motorsykkel, men når vi tar vekk alle de som har kjørt rett i døden med en sykkel som de ikke har kunnet kontrollere ser jo statistikken bedre ut for oss andre som kjenner den sykkelen som vi kjører med.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Du har jo et poeng der da...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

Det er tragisk.
Er det nooe rart at det blir ulykker: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103081

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Er det rart at enkelt har satt spørsmålstegn ved denne "nullvisjonen"?

Visjonen er vel og bra den, men hva med å sette ett tøft men realistisk mål?

Det virker for meg som om det er noen "forstå-seg-påere" som sitter der og skal gjøre alt så forbasket fancy:

" - Vi foreslår en visjon! Vi er nå visjonens tidsalder... Av visjoner kommer drømmer og håp..." osv osv, med annet høytsvevende babbel innimellom.

Hva med å stikke fingeren i jorda, og kalle en spade for en spade?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

NoName skrev:....ja og flere skal det desverre bli.... :cry:
Det er desverre ikke mye som skal til for å forulykke på sykkel, men da det er sagt så skal man ikke glemme at det faktisk ikke er særlig tilrettelagt for oss heller, da tenker jeg spesielt på sikkerheten langs veiene, her "politikere" er det mye å ta tak i. Greit nok at høy fart øker sjansen for å forulykke, det er noe vi alle vet, men nå har det seg slik at veiene i norge er altfor dårlig vedlikeholdt også. Det som virkelig irriterer meg mest er at det altfor ofte ligger oljesøl, stein og grus i veibanen, noe som er greit nok for en bilist, men som for en motorsyklist kan være livstruende.
At dette kan ligge i veibanen må man selvfølgelig ta høyde for når man er ute å kjører, men det er så altfor mye av det, og på plasser som så slettes ikke øker sjansene våre ytterligere, f.eks i svinger.
At det også ligger der dag etter dag uten å bli fjernet selv om man har varslet om det, det synes jeg er hårreisende :twisted: .

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

GSXR skrev:
NoName skrev:....ja og flere skal det desverre bli.... :cry:
Det som virkelig irriterer meg mest er at det altfor ofte ligger oljesøl, stein og grus i veibanen, noe som er greit nok for en bilist, men som for en motorsyklist kan være livstruende.
At dette kan ligge i veibanen må man selvfølgelig ta høyde for når man er ute å kjører, men det er så altfor mye av det, og på plasser som så slettes ikke øker sjansene våre ytterligere, f.eks i svinger.
At det også ligger der dag etter dag uten å bli fjernet selv om man har varslet om det, det synes jeg er hårreisende :twisted: .
Det minste som burde gjøres hadde vært å få skiltet der det er oljesøl i veien. Nullvisjonen er en vits, men uten fjerning av oljesøl, eller merking av slikt er det en direkte ansvarsfraskrivelse fra vei myndighetene.
Men det er kanskje på grunn av risikoen at vi fikk nedsatt veiavgift på mc :roll:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jeg tror også en del av disse problemene er bevilgning av penger til vedlikehold av veiene. Det er vel ikke til å stikke under en stol at det på enkelte veier er nedsatt fartsgrense for å få senket veistandaren. Det fører til mindre vedlikehold.

Gamle E18 forbi Sande sørover til Holmestrand er vel et godt eksempel på det.
Var en hovedvei med 80-sone, nå er det 60-sone og helt klart en nedprioritert vei på vedlikeholdssiden.
Dette er noe vi bare må ta hensyn til, og kjøre med hodet.

Veiene burde vel snart bli merket med forskjellige standaer, slik at vi vet hva som kan vente oss...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Enda en ny dødsulykke, denne gangen på hurumlandet...

http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article? ... 10004/1001
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Hva er det som skjer...? Så tidlig i sesongen, og så mange ulykker med døden som utfall....

http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article? ... 10251/1001
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar