Diesel Mc

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Diesel Mc

Legg inn av Indian »

Denne er en Centaurus. Sykkelen er bygd på den indiske Enfield Diesel. Den tyske Centaurus tror jeg har en motor fra Lombardi.
Jeg er noe usikker om inderne bruker Lombardi motorer in Enfield men Lombardi motorer bygges in India. I så fall har tyskere kjøpte sykkel fra India og byttet merke på tanken.
Bilde
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Jeg har sett noen diesler i aksjon, og bra går de ikke.
En stilte på 1/4mil race på engelsktreff i Danmark, og det tok sin tid med masse svart røyk. Tror det var Enfield.
Lyden er ganske fæl, ikke mye lydisolering på en luftkjølt diesel.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Kawasaki har utviklet en diesel sykkel til det amerikanske forsvaret. Ryktene sier at de skal produsere dem for vanlig salg.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Interesant dette her. Utvikling av diselmotoren har jo ikke stått stille. Når en tenker på HD-entusiaster...så skal det jo dær bråke og riste mye...
Her får vi det uten å bygge den om...:)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Kunne ikke huske at jeg så noen disel-mc på messen i Gøteborg, men så var det menge mennesker der, og ikke like lett å se.
Var man først kommet inn i en stim, var det vanskelig å ta seg ut av den...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

I India produseres det en 50 cc diesel moped som kan kjøpes i Sverige.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Må ærlig innrømme at jeg ikke har noen tro på motorsykler og dieselmotorer. Synes dieselmotorer hører hjemme på traktorer, men som sagt, det er min mening.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Njaajoo... vet ikke helt. Det kan jo være ett interesangt alternetiv da.. Med dagen diesel teknologi så kan de lage små motorer som går godt vil jeg tro.. Se bare på bilene.. De blir bare kjappere og kjappere.. Det er ikke så mange år siden at dieselbilene var noen trege tunge beist som nesten ikke flyttet på seg...

Men traktor ja! Det er tøft! [for jeg har traktor] :wink:
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

GSXR skrev:Må ærlig innrømme at jeg ikke har noen tro på motorsykler og dieselmotorer. Synes dieselmotorer hører hjemme på traktorer, men som sagt, det er min mening.
Poenget med å poste om diesel motorer er ikke å tro om du personlig har tro på dem. Tenker vi oss tilbake 40 år siden.....diesel biler da og nå, ting forandrer seg.
Tiden forandrer seg, utvikling går fremover. Tenke deg plastikk på 70 tallet da den var ikke bra for leketøy men i dag er plastikk fullverdig materiell for viktige deler i biler.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Ja,ja...Nå fikk jeg lyst til å skrive min mening mht dieselmotorer på mc. Ikke mere fjas om det.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håyyy...
Tok en tur på hytta i helgen og forummet nesten flommer over av innlegg...

Diselmotor høres interesant ut for meg...Tenker i GÅR og i DAG og hva kommer ikke da i MORGEN.

Tenker da på den gamle Opelen jeg hadde med en sliten 2,1 disel og til i dag da jeg kjører Skoda 1,9 disel.. Et hav av forskjeller....

Så det kunne vært spennende å prøvd en disel-mc-
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Hørte at det nå for tiden nesten begynte å lønne seg å kjøpe diesel bil med en gang.

Før tok det liksom "noen år" før diesel bil investeringa lønte seg.

Kjører selv en 1,9 TDi. Og kan skrive under på det der med utviklinga.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

De dieselsyklene jeg har sett har hatt motorer som ikke har deltatt i noe teknisk utvikling siden 50-tallet.
Gassrespons og motorlyd ligner veldig på 8hk Sabb båtmotor. Fin båtmotor, men kanskje ikke de egenskapene man ønsker i en MC.

Det er ikke noe i veien for å ta med bilmotorteknologi over på mc, men det koster for mye å utvikle en slik motor i forhold til hva markedet vil betale.

Svar