Ny sykkel?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Ny sykkel?

Legg inn av Indian »

På siden min har jeg lastet opp noen bilder av en 1975 modell R90S. For meg er denne sykkelentypen den beste som finnes. 67 voksne hester, 0-100 på under 5 sekunder og en toppfart på over 200 km/timen er mer enn nok for de aller fleste. Verdens første superbike.
Teo Terwel i Nederland har restaurert sykkelen. Alt du ser er nytt, hjul, forgasser, instrumenter.....prisen er 11.200 euro. Som veteran koster det ingen avgifter annet enn moms på en del av beløpet.
Sykkelen har kjørt kun 45 kilometer.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Har tenkt til å kjøpe meg eller datteren min en 125cc. Her er det mye å velge å vrake i. Hun ønsker en custum, men det er også snakk om pris.
Har funnet ut etter noen timer surfing at Virago er det rimeligste alterntivet.
Da er det jeg trenger litt hjelp og info. Kjenner ikke til disse syklene. Er det sykler som holder og hva er eventuelt riktig å betale for en slik. Ser prisene varierer veldig på nettet.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Vet ikke åssen det er med pisen på disse syklene, men jeg vet at fireman har erfaring med en 125cc Virago.

Tipper han kommer på banen med et greit svar til deg etterhvert.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

rogg skrev:Håy..
Har tenkt til å kjøpe meg eller datteren min en 125cc. Her er det mye å velge å vrake i. Hun ønsker en custum, men det er også snakk om pris.
Har funnet ut etter noen timer surfing at Virago er det rimeligste alterntivet.
Da er det jeg trenger litt hjelp og info. Kjenner ikke til disse syklene. Er det sykler som holder og hva er eventuelt riktig å betale for en slik. Ser prisene varierer veldig på nettet.
Hei.
Jeg kjører en Virago 125ccm, og har egentlig veldig få klager, bortsett fra den litt svake motoren.
Jeg kjøpte min for 26 000 kroner i 2003, det er en 98 modell, og den hadde da kjørt 4000 mil, ny ligger den på i overkant av 40 000 så vidt jeg vet.
Siden jeg egentlig har veldig lite å sammenlikne med og ikke veldig mye kunnskaper, kan jeg ikke si mye om kjøreegenskaper osv.
Det er lett å skaffe reservedeler til sykkelen, hvertfall hvis ikke verkstedet "roter bort" bestillinga di.
Min personlige mening, er at det er en god sykkel å kjøre, men litt slitsom sittestilling i starten, det er jo tross alt en custom. Den ser også veldig stor ut, har faktisk fått flere spørsmål om det er en 250ccm.
Så ett lite referat fra min far til slutt: "Jeg føler meg mye tryggere med den sykkelen du har, enn hvis du hadde kjørt rundt i en NSR eller en anna "villmannssykkel""

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Det lover godt for Viragoen dette. Ønsker å få en sykkel som jeg slipper å ligge å skru på. Ergelig for sessongen er alt for kort til det. Har veivet rundt i den store internetten og ser at dette er et av de rimeligste alternativene på slik sykkel. Har sendt forespørsler på noe , men har ikke fått noe svar enda.
Noen sykkler er gått over 30.000km. men regner med de tåler såpass. Prisen på syklene ligger fra 15.000 - 30.000.-kr.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

God sykkeljakt rogg :wink:.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

GSXR skrev:God sykkeljakt rogg :wink:.
Håy..
Takk for det. Går tregt med tilbakemld. på hendvendelsene, men de kommer vel.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Har ingen erfaring med virago 125, men har hatt virago 700, og har vært godt fornøyd med den. Selv om det var av gamle modellen, med starter problemer. Utover det er det en god begynner sykkel, letthåndterlig og snill.

Lykke til med valget, uansett hvilken sykkel det blir.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Har også i min leting sett litt på Daelim Daystar, må si jeg vet lite eller ingen ting om denne sykkelen. Er det noen her i forumet som har sett en i det virkelige, eller hørt om denne.....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Lillebroren til en kompis av meg har en sånn. Han er i allefall fornøyd med den, såvidt jeg vet.

Jeg skal spørre ham litt mer om den.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Hva er den beste sykkelen ???

Et kjøp der ikke ens egne teorier/ideer er fasit.

Dine egne meninger og behov er nok avgjørende, men lell..

Dersom du vil ha en sykkel og kjører mye i jobb + fritid hva er den beste sykkelen.

Driftsikkerhet, servicenivå, delepriser, holbarhet, komfor..osv..


HVA ER BEST............... :?: :?: :?:

Ser ofte MC budene kjører en eller annen form for VT/VF......

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Tror den beste sykkelen er den man trives best på. Da har den lite feil (slipper å skrue mye), god komfort og når det gjelder delepriser er det vel først og fremst slitedeler man må se pris på. Kan vel ikke kjøpe seg sykkel der en regner med å ligge i garasjen å skifte deler annen hver uke.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Komfort? :)

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

rogg skrev:Håy..
Har også i min leting sett litt på Daelim Daystar, må si jeg vet lite eller ingen ting om denne sykkelen. Er det noen her i forumet som har sett en i det virkelige, eller hørt om denne.....
Jeg har en Daelim Daystar. Betalte 25 000 kroner for en 02 modell. Ny koster den 34 000kr. Jeg er fornøyd med min hittil. Det eneste jeg har hatt problemer med er forhandleren... Men siden den er så billig fra før av ville jeg nesten kjøpt ny, men da må man innkjøre og alt det greiene der. Jeg er uansett fornøyd med den. Den veier ganske mye (160 kg) så man må ha litt beinmuskler.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Synes Dealim er en stilig sykkel, har ikke bestemt meg. Går tregt med tilbakemelding nå. Tror ferie kan være en årsak. Får se hva det ender ut med. Etter hva det prisene tilsier er nok Dealim eller Virago de jeg ender på.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar