Er motorsyklister flinke nok til å hilse?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Kforb
Innlegg: 24
Registrert: 23 jan 2005, 16:22
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kragerø

Legg inn av Kforb »

De eneste jeg har møtt som ikke har hilst, er noen få som ligger ganske hardt midt i en sving eller liknende.. hvorav det er forståeligat de ikke hilser.. ellers veldig bra!! :D

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Hadde meg en tur til Sverige søndag i uken som var. Det var jo et nydelig vær, så det var en masse mc og se ute på veien. Mange i følge så det virket som klubbene var ute på årets siste tur. Og alle hilste med armen høyt hevet. Virket som de var redde for og ikke bli lagt merke til, ja selv på motorveien veivet de med armen. Der er det som regel vanskelig å få respons.
Det var vel en sånn "siste hilsen, vi sees til våren" hilsen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Ja, huff. Satt inn sykkelen i garasjen for vinteren på fredag. Lørdag lava det ned. Nå er det helt hvitt rundt meg. Jaja, kommer en sessong neste år også.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

D_Demon skrev:Ja, huff. Satt inn sykkelen i garasjen for vinteren på fredag. Lørdag lava det ned. Nå er det helt hvitt rundt meg. Jaja, kommer en sessong neste år også.
Satt inn for vinteren?? Jeg kjøpte i dag 5/40 syntetisk olje for vinterbruk. Når de begyner å salte veien så sprøyter jeg en blanding av gammel motorolje og diesel over sykkelen. Så vasker jeg den vekk om våren.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
olsen
Innlegg: 20
Registrert: 12 okt 2005, 20:10
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)
Sted: Halden

Legg inn av olsen »

:D Hei! :D Jo, hilser det gjør jeg, på alle motoriserte 2-hjulinger :D ( jeg tenker: hadde jeg vært mopedist å blir hilsa på av en STOR mc, hadde jeg blitt litt fornøyd!)
Men det er jo ikke alle som hilser tilbake da :?
Av vikarierende årsaker?? 8)
Men en ting la jeg merke til i sommer: Jeg fikk en knall-gul refleksvest som jeg brukte ganske mye, ( spesiellt etter at en lokal ung mc'er ble kjørt ihjel av en billist "som ikke så ham")
Brukte den spesiellt da jeg kjørte med sort skinn-dress 8)
Da hilste joggu ALLE!! :D :D
Hilsen Olsen som ser at det snør ute! ÆSJ!

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Ganske smart med refleksvest, ja.

Men er liksom litt forfengelig på min custom da, føler at halve sjarmen og imaget blir borte. Kjører uten refleksvest... :roll:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:Ganske smart med refleksvest, ja.

Men er liksom litt forfengelig på min custom da, føler at halve sjarmen og imaget blir borte. Kjører uten refleksvest... :roll:
Håy..

Refleksvest ja, det hadde vært noe. Har leita og leita etter en vest som jeg kan bruke. Kunne godt tenkt meg en som det er glidelås på. Ser at enkelte vester er slik, men da med et firmanavn på.
Andre som man tar på som en T-skjorte er som regel små i størelsen.

Har dere noen slike Ronny, men glidelås og stoooore størelser?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rogg skrev:Håy..

Refleksvest ja, det hadde vært noe. Har leita og leita etter en vest som jeg kan bruke. Kunne godt tenkt meg en som det er glidelås på. Ser at enkelte vester er slik, men da med et firmanavn på.
Andre som man tar på som en T-skjorte er som regel små i størelsen.

Har dere noen slike Ronny, men glidelås og stoooore størelser?
Desverre, det er så og si null etterspørsel etter refleksvester.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

olsen skrev::D Hei! :D Jo, hilser det gjør jeg, på alle motoriserte 2-hjulinger :D ( jeg tenker: hadde jeg vært mopedist å blir hilsa på av en STOR mc, hadde jeg blitt litt fornøyd!)
Men det er jo ikke alle som hilser tilbake da :?
Av vikarierende årsaker?? 8)
Men en ting la jeg merke til i sommer: Jeg fikk en knall-gul refleksvest som jeg brukte ganske mye, ( spesiellt etter at en lokal ung mc'er ble kjørt ihjel av en billist "som ikke så ham")
Brukte den spesiellt da jeg kjørte med sort skinn-dress 8)
Da hilste joggu ALLE!! :D :D
Hilsen Olsen som ser at det snør ute! ÆSJ!
Håy..
Dette er noe jeg også har sett. At de med vest vises veldig bra i trafikken. Har tidligere i forumet lovet å annskaffe meg slik, men har ikke funnet den rette modellen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg har en STOOR vest, som jeg bare har 1 igjen av. Den har dog knapper. Du skal få den veldig billig hvis du vil ha den.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:Jeg har en STOOR vest, som jeg bare har 1 igjen av. Den har dog knapper. Du skal få den veldig billig hvis du vil ha den.
Håy..
Takk, tar den....regner med du har adressen min.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rogg skrev:
Ronny skrev:Jeg har en STOOR vest, som jeg bare har 1 igjen av. Den har dog knapper. Du skal få den veldig billig hvis du vil ha den.
Håy..
Takk, tar den....regner med du har adressen min.
Jeg fikser det for deg, vettu. Kan ikke du sende meg en mail på ronny@cruiser.no, så skal jeg få gjort det etter at jeg kommer tilbake fra Milano. Reiser om 1 dag, så jeg rekker det ikke før.

Skal få gitt deg en spesial pris, så det blir bra :wink:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
olsen
Innlegg: 20
Registrert: 12 okt 2005, 20:10
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)
Sted: Halden

Legg inn av olsen »

:D Hei igjen!! Jeg fikk min vest av en som jobber i Mesta. Litt reklame på den men ikke "sjenerende" :D
Den er laget av et firma som heter Seetex, Lysaker. (seetex.no) På produktsida viser de vester uten noen form for logo/firmanavn.
8) Kanskje "noen" tar kontakt med dem å ber dem lage en Mc-vest? 8)
Vennlig hilsen Olsen! :D

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

olsen skrev::D Hei igjen!! Jeg fikk min vest av en som jobber i Mesta. Litt reklame på den men ikke "sjenerende" :D
Den er laget av et firma som heter Seetex, Lysaker. (seetex.no) På produktsida viser de vester uten noen form for logo/firmanavn.
8) Kanskje "noen" tar kontakt med dem å ber dem lage en Mc-vest? 8)
Vennlig hilsen Olsen! :D
Kanskje "noen" gjør det. Men 2-3 vester i året er alt vi får forespørsler om. Kanskje det blir flere hvis vi lager en, ikke vet jeg.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Gullvingen
Innlegg: 27
Registrert: 23 nov 2005, 16:12
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av Gullvingen »

Norge er som Rubik's kube..
vend og vri - fortsatt firkantet...

Svar