Overvåkning av nettsamfunn.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av mekkern »

Vi vet jo alle at øvrigheta titter på hva som blir skrevet på nettet-også her hos oss.

vet jo dette i forbindelse med fks at vi skulle møtes på Smia i Svelvik/berger og da hadde de "plutslig" laserkontroll rett borti gata på søndagen.

Det jeg savner er litt engasjement fra disse samme "overvåkerne", ikke bare ensidig uthenting av informasjon men gi litt tilbake også.-mange avdisse er jo på veiene hele døgnet og har en mulighet til å informere både bilister og motorsyklister om både generelle farer/trafikkfeller og uønsket adferd.

Diskusjoner rundt emner der de er de rette til å svare er også ønskelig-de kan sitte på info vi ikke vet om.

Dette kunne muligens gitt litt mindre "dem mot oss" trend slik det er i dag....er nok ikke så mange som ser udelt positivt på fks trafikkovervåkningen slik den drives i dag. ;e
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av ArcticTiger »

Dette var meget positive og konstruktive tanker mekkern!
Men jeg er desverre redd vi ikke kommer til å høre noe særlig fra Storebror her inne, da det ikke vil gi klingende mynt i Statskassen.
Det er jo det som er det viktigste for de. Vi ser det på alle områder i samfunnet, feks klimadiskusjonen, trafikksikkerhet osv, det koker ned til skattlegging alt sammen. Desverre.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av MaxTron »

Tror nok det du foreslår her er rein utopi dessverre mekkeren, og tror at ArcticTiger har så alt for rett.

Syns spesielt UP (vist det er det de heter fortsatt) avslører sine hensikter klart og tydelig.
I over 90% av de tilfellene æ har kjørt gjennom fartskontroll, og da snakker æ både bil og sykkel, og både de gangan æ har blitt stoppa og ikke, så har de vært plassert på fine, oversiktlige rettstrekk der det er naturlig å kjøre forbi. Gjerne også, hvis mulig, rett etter en lengre veistrekning der det IKKE er mulig å kjøre forbi. Og helst på fredager mellom klokken 15 og 18.

Det signalet det gir mæ er ganske klart og tydelig: Her skal vi ta vanlige arbeidsfolk (ukependlere) som kjøre 10-15 over når de skal kjøre forbi irritasjonsmomentet som ligger 10 under. Arbeidsfolk er de vi vil ta, fordi de er sikkre betalere!! Vist de hadde stilt seg der det faktisk er farlig å kjøre fort hadde de sikkert ikke tatt flere enn 5% av de de tar når de står som de nå pleier. Alle skjønner at det blir ittj nå PÆNG av det!!

Får også mer og mer inntrykk av at mye av det samme er motivet i andre saker: Vist en dopskalle stjeler sykkelen din, kan du ikke regne med all verdens hjelp fra "Onkel", her er det 0 i inntjening, og en viss risiko, så da er det bedre å henlegge...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av mekkern »

Riktig...
Her ligger kjærnen-er det slik vi "føler"?? at dette bare er for intektenes grunn eller ER det faktisk noe i grunnlaget for kontrollene?
Men når det er HELT stille fra myndighetenes side kan det jo tolkes slik når de ikke engang prøver å ha en diskusjon rundt dette... :dontknow

Dette føler jeg er direkte nedlatende holdninger fra myndighetenes side når de bare ignorerer landets innbyggere når de prøver å få seriøse svar og blir avspist med total ignorering.

Eller er det ingen som har baller(eller annet) nok til å diskutere/avklare i frykt for sin egne karriere??
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av FJZZR »

Jeg ville vel bli overrasket hvis Politi/UP begynner å skrive på mcsiden. Tror også de har en policy om at de ikke skal opptre på den måten.

Når det er sagt, så har jeg opplevd et par ganger og IKKE bli bøtlagt under forbikjøringer hvor jeg kunne fått en smekk. Og har også hørt om flere som har blitt behandlet realt og mer enn det i sånne sammenhenger. Politifolk er forskjellige de som alle oss andre.

Den (ene) bota jeg har fått, den fortjente jeg :-)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av ArcticTiger »

Helt opplagt at det ville vært positivt med deltagelse her på MCsiden!
Og tenk hvis UP hadde tatt turen til Smia og fått seg kaffe og vafler den søndagen, istedet for å lure i buskene med skatte-lasern? Jeg er sikker på at den preventive effeten hadde vært enorm.

I min ungdom på -70tallet vanket jeg i flere år ute på Osloungdommens Motorsenter i Hvervenbukta. Der var det flere fra motorsykkel-politiet som var faste gjester sammen med oss gutta og jenter. Vi opplevde det som ubetinget positivt.
Motorsenteret ble forøvrik bygd på -60-tallet etter initiativ fra bla personer innen politiet.

Men dette var jo i tida før skatteleggingen ble hovedfokus.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av MaxTron »

For å si det sånn: Det er de som gir signaler, og det er publikum som ser signaleffekten, og den blir mer og mer tydelige, og akselerer sakte men sikkert i helt feil retning. Ivertfall vist hensikten IKKE er å oppnå mindre og mindre troverdighet og seriøsitet, og mer og mer forakt.

Har faktisk prøvd å snakke med politifolk om dette ett par ganger. Får da kun to reaksjoner: De vil IKKE snakke om det, kanskje de har vett til å skjemmes, men må følge instruks? De andre gir inntrykk av at de ikke skjønner hva æ snakker om i det heletatt. Hjernevaska??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av ArcticTiger »

Det kan virke noe overfladisk av meg å snakke om at det er bare skattelegging, men det er slik jeg ser det.

Et grellt eksempel er også et intervju på NRK med politimester Fyhn i Tromsø etter den fatale dødsulykken på E8 der oppe for noen uker siden.
Det ble spurt om bla.a årsaken til ulykken, om det var høy hastighet? Nei, det var ingen indikasjoner på det sa politimesteren.
Etterpå kom spørsmålet om hvilke tiltak som kunne/måtte settes inn for å minske risikoen for lignende ulykker. En stor del av svaret var det gamle omkvedet: Mer bevilgning til politiet og mer kontroll.

Jeg spør meg selv: Hvordan kunne mer politi og (farts)kontroll avverget denne ulykken, når farten var normal???

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av d.strand »

ArcticTiger skrev:Jeg spør meg selv: Hvordan kunne mer politi og (farts)kontroll avverget denne ulykken, når farten var normal???
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! :=D>
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av MaxTron »

Ja det er jo for å slippe å komme inn på det som faktisk kunne hjulpet: å bygge bedre og sikrere veier!!

Men DET KOSTER jo penger, og DET ville jo være være å banne i den sosialdemokratiske kirka.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av mekkern »

ArcticTiger skrev: Jeg spør meg selv: Hvordan kunne mer politi og (farts)kontroll avverget denne ulykken, når farten var normal???
Og her er vi inne på diskusjoner som jeg mener myndighetene skulle vært med på å besvare-hvilke tanker/meninger har de om de avhjelpende løsninger de presenterer og konsekvenser disse har.

Samme med fotobokser som skal hindre møteulykker... :dontknow
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Haeggis »

MaxTron skrev:Syns spesielt UP (vist det er det de heter fortsatt)
De skal skifte navn i mai.
IP blir den nye forkortelsen.
InnkrevingsPolitiet.
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:
ArcticTiger skrev: Jeg spør meg selv: Hvordan kunne mer politi og (farts)kontroll avverget denne ulykken, når farten var normal???
Og her er vi inne på diskusjoner som jeg mener myndighetene skulle vært med på å besvare-hvilke tanker/meninger har de om de avhjelpende løsninger de presenterer og konsekvenser disse har.

Samme med fotobokser som skal hindre møteulykker... :dontknow
Akkurat!! Hadde vært helt topp vist en myndighetsperson hadde hatt baller nok til å komme inn på forumet og kommet med noen konkrete og oppklarende kommentarer. Hadde vært MER enn velkomment!!! :thumleft :\m/:

Men vist det skulle dukke opp en bare for å komme med politisk tåkelegging kan han spare seg bryert :P :p *mas
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av jhn »

Det her e vel å banne i kirka, men den offisielle grunnen til å ha fartskontroller e jo å luke bort fartssyndere, da må det jo være smartest å stå der det e flest av de.
Noen mister lappen mens andre kanskje blir skremt fra å kjøre for fort
Resultatet blir færre forbikjøringer og noen færre ulykker.
Ellers så synes æ det blir litt..skal vi si..tåpelig å klage på fartsbøter, når man får lappen skriver man under på at man har lært og forstått og akter å følge de lover og regler som finnes. Vi vet ka vi risikere så det bare godta den staffen vi får

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av mekkern »

Tror nok det er litt for mye politikk inne i bildet og ikke sunn fornuft-dette i følge bekjente innen politiet/UP.

problemet som jeg ser det er at de er politisk styrt og må uttale seg i henhold til den politiske dagsorden og ikke som yrkesutøvere med logisk tankegang,som skal håndheve lover og regler på en måte som faktisk tjener publikum/folket-fornuftig og logisk.

Det værste er vel departementene som styrer dem, som lever i et vakum utenfor samfunnet kun styrt av visse fikse ideer. ](*,)
jhn skrev:Det her e vel å banne i kirka, men den offisielle grunnen til å ha fartskontroller e jo å luke bort fartssyndere, da må det jo være smartest å stå der det e flest av de.
Noen mister lappen mens andre kanskje blir skremt fra å kjøre for fort
Resultatet blir færre forbikjøringer og noen færre ulykker.
Ellers så synes æ det blir litt..skal vi si..tåpelig å klage på fartsbøter, når man får lappen skriver man under på at man har lært og forstått og akter å følge de lover og regler som finnes. Vi vet ka vi risikere så det bare godta den staffen vi får
er vel ikke klaging på å få bot dette?????
Hvor det kom fra vet jeg ikke...

Poenget er hvilket fokus de har for å få ned ulykkene.
De fleste alvorlige ulykker med MC i høy hastighet er en stor del med stjålet kjøretøy med fører uten førerkort kjent av politiet ofte i rus-hva fks fotobokser eller laserkontroll som gir politijakt i stor hastighet vil minske problem med dette synes usikkert fra min side...

En midtdeler eller utbedring av dårlige veier funker vel bedre for å hindre møteulykker enn en fotoboks på glatta på vinteren også..MÅ ikke foreta forbikjøring for å havne i feil kjørebane ser du..finnes flere årsaker.
er heller ikke garantert å kræsje selv om en foretar en forbikjøring på en fornuftig måte-selv om en har en 10-15 kmh for mye under utførelsen av denne.

Det er denne svart/hvitt tankegangen som er problemet mange ganger-selv om faktisk det har kommet innrømmelser via rettsvesnet at faktisk har veien vært sterkt medvikende til både ulykken og utfallet av denne.
Allikevel lukker myndighetene øynene for dette og velger slike "løsninger" som på E-8 for å kunne si at de har "gjort noe"
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar