Parkeringsbestemmelser for motorsykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Indian skrev:
Ronny skrev:Her i Kristiansand har de fått beskjed om å være strengere mot motorsyklister :roll: Snakka med en parkeringsvakt i går...

Vi skal behandles på lik linje med biler, og på toppen av det hele så har de fjernet den største MC-parkeringa nå.
La oss vise dem og samle opp en gjeng der en lørdags formiddag. La vise dem vi er likeverdig som bilene og okkupere parkeringsplassene.
Dette er en sak vi burde få på dagsorden. Vi har stått sammen før og det viser seg at det nytter når man får fokus på tingene. En aksjon både i form av underskrifter og en "rampe-aksjon" der man kommer i media er det eneste som nytter, spesielt nå i disse før-valgtider!

Det er jo selvsagt at man burde få et visst antall dedikerte plasser for MC i alle byer og parkeringshus. En annen ting er jo de tåpelige betalingsautomatene der man får ut en vanlig parkeringsbillett, det burde jo selvsagt være parkometere for oss med sykler. En annen løsning kunne jo være at det er valgbart å få ut mc-parkeringsbilletter med en svakt selvklebende side slik at man kunne feste den på sykkelen et sted, hovedlykten f.eks. I tillegg måtte man da få ut en vanlig kvitteringsdel som "bevis" dersom noen skulle finne på å stjele den du har satt på sykkelen, noe jeg faktisk ikke tror ville bli noe problem!

Det at det i dag må brukes skjønn er ikke holdbart, for det er faktisk vanlige parkeringsregler som gjelder for oss motorsyklister. Parkerer man ikke etter reglene må man regne med at selv om man har "gått fri" tidligere så kan man regne med å bli bøtelagt en vakker dag. Dette er ikke holdbart hverken for oss eller de som skal håndheve reglene.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Her tror jeg det er lurt å få NMCU til å engasjere seg. Det er jo derfor vi har dem. Dette er tydelig et problem over hele norge.

I Drammen er det laget til ca 10-12 P.plasser på torvet, men problemet her er at de er så smal at det bare går å parkere mopeder der.
Plassene er også til tider oppfylt av mopeder, da Mc.Donalds ligger like ved. Og der inntar ungdommene middagen...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det burde være nok sykler i sentrum av kristiansand på motorsykkelens dag, kanskje det hadde gått å okkupere parkeringsplassene da.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Når er motorsykkelens dag i Kristiansand? For å få til en effektiv aksjon må en annen dag velges slik at plassene kan okkuperes en hel lørdags formiddag.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg har sendt mail til arrangøren og spurt når den skal være. Venter på svar fra dem...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Kforb
Innlegg: 24
Registrert: 23 jan 2005, 16:22
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kragerø

Legg inn av Kforb »

Lurer veldig på hvordan de gjør det her i Kragerø.. blir spennende å se hvordan p-etaten takler det...
Har ikke no problemer med å betale for meg jeg, men det kan oppstå problemer med å få lagt p-lappen "godt synlig" som det heter, uten at det er overhengende fare for at den bare "forsvinner"

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Kforb skrev:Lurer veldig på hvordan de gjør det her i Kragerø.. blir spennende å se hvordan p-etaten takler det...
Hold oss oppdatert da ;)
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Er det noen som har en bekreftelse på dato for gjennomføring av motorsykkelens dag i kristiansand?

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg har ikke fått noe svar på mailen min... :roll:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

Ronny skrev:Jeg har ikke fått noe svar på mailen min... :roll:
De berømte 3 slår til. Ting Tar Tid :wink: .

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Nå ser jeg at det er motorsykkelens dag nasjonalt den 21.5, men har ikke hørt om det skal arrangeres noe i Kristiansand, men det er vel som regninger, man får dem ikke før de er forfalt.
Det virker ikke som om det er noen stor interesse for at det skal bli kjent blandt motorsyklister som ikke er knyttet til klubbmiljøene. Jeg håper det blir annonsert bedre andre steder enn i kristiansand.
Ha en fin dag lørdag 21.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Brukar det inte vara Hemoriders som håller i MC-dagen i Krs? Deras hemsida är inte uppdaterad på en stund, så det är svårt att se om det är något planlagt för i år. Det kanske inte blir något i Krs?

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Trodde det var NMCU som holder MC-dagen. I alle fall var det NMCU som holdt MC-dagen i Buskerud. Det var den 5. Mai.
Kunne ikke finne noe på NMCU's side under kretsen Vest Agder heller. Det må vel være noen som vet noe....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg trodde det var Hemoriders, men hvem vet. Hørte av noen at de trodde det var til helgen, men da blir det vått...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Nå sto det en anonse i avisen. Det er lørdag 21 klokken 11 til 14. håper det er mange som stiller opp,, selv med meget kort varsel. Men det ser mørkt ut med været da :cry:
Men en ekte motorsyklist fryser aldri, han blir bare blå og så dør han!

Svar