Parkeringsbestemmelser for motorsykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
GSXR

Parkeringsbestemmelser for motorsykkel

Legg inn av GSXR »

For dere som er interesserte, har vi nå fått lagt ut en artikkel som omhandler parkeringsbestemmelsene for motorsykkel i de fem største byene. Artikkelen finner dere her.

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Fem byer...???

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

hmm, relativt tynt syntes jeg. liker dårlig at det skal avgjøres på skjønn. Men må jo si at det var bra noen tok seg bryet med å sjekke likhetene fra by til by.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Thor Arne skrev:hmm, relativt tynt syntes jeg. liker dårlig at det skal avgjøres på skjønn.
Er vel ikke opp til deg og meg å bestemme hvor det er tillatt og parkere sykkelen sin.
Det at P-etatene i sine respektive byer benytter seg av "skjønn"
kommer jo oss motorsyklister til gode.
Hva med å være taknemmelig for det da :wink: .
Uten det har vi vært nødt til å følge de samme reglene som for bil.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Delayla skrev:Fem byer...???
Litt for snar, beklager, godt med et skarpt blikk.
Takker og bukker :oops: .

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Joda, jeg er takknemlig for at de utviser skjønn, og at jeg da får lov til å parkere på steder som det normalt ikke er lov, men det store problemet er når jeg har stått på samme plassen i 3 måneder, uten så mye som et ekstra blikk fra lapplisa, kommer plutselig boten. Så det vil jo si at du aldri kan være sikker på om du virkelig kan stå der.
Da setter jeg heller pris på om de lager flere parkeringsplasser til mc, gratis helst, men vi må jo belage oss på å betale for oss, som alle andre, men da står man ihvertfall trygt, og er selv ansvarlig for utløpt tid og evt. bot, ikke lapplisas midlertidige dårlige humør.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Thor Arne skrev:det vil jo si at du aldri kan være sikker på om du virkelig kan stå der.
Det er jo en sjanse man må ta, er du med på leken, får du smake steken :wink: .

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Sant nok :)

GSXR

Legg inn av GSXR »

Thor Arne skrev:Sant nok :)
Vi får vel satse på at dem er snill mot oss :wink: .

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Her i Kristiansand har de fått beskjed om å være strengere mot motorsyklister :roll: Snakka med en parkeringsvakt i går...

Vi skal behandles på lik linje med biler, og på toppen av det hele så har de fjernet den største MC-parkeringa nå.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev:Her i Kristiansand har de fått beskjed om å være strengere mot motorsyklister :roll: Snakka med en parkeringsvakt i går...

Vi skal behandles på lik linje med biler, og på toppen av det hele så har de fjernet den største MC-parkeringa nå.
Vad var motiveringen?

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det ser ut som om vi er for snille, vi er vel mange nok til å lage kaos hvis vi bare står sammen.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Fredrikstad Kommune pleier ikke å skrive parkerings gebyr så lenge du ikke sperrer for andre. Gamle George fra politiet går rundt og skriver gebyr så det lønner seg å parkere der politiet ikke har myndighet til å skrive bøter.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rerell skrev:Vad var motiveringen?
Aner ikke, men vekk skal den :?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Ronny skrev:Her i Kristiansand har de fått beskjed om å være strengere mot motorsyklister :roll: Snakka med en parkeringsvakt i går...

Vi skal behandles på lik linje med biler, og på toppen av det hele så har de fjernet den største MC-parkeringa nå.
La oss vise dem og samle opp en gjeng der en lørdags formiddag. La vise dem vi er likeverdig som bilene og okkupere parkeringsplassene.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar