Regn på visiret

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Regn på visiret

Legg inn av Rockeren »

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånn som du kan ta på visiret for at det skal bli vannavstøtende?Har hørt at det skal være et stoff som man kan ta på visiret..Da skal vannet bare renne av..
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det må være rain-x og det får du på de fleste bensinstasjoner.
Men du må påføre det regelmessig. Bruker det av og til, men det er ikke så bra at jeg husker å påføre det når jeg vasker visiret.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Rain-X funker med det koster også flesk. Litt bilvoks uten slipemidler gjør samme nytte. God gamle Simoniz hårdvoks i gul boks har jeg brukt på visir i mange år.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Har også prøvd Rain-X, og det funker en stund det. Men som sagt så må det påføres regelmessig for å virke.

Ellers har jeg også prøvd mange forskjellige ting, og synes at et av de beste er å bruke en voks på carnauba basis. Jeg har brukt Turtle's Platinum series og er godt fornøyd med resultatet.

Det største problemet er vel når det regner lite og man for det meste får opp litt vannsprut fra veidekket, i kraftig regn får man jo skyllet av visiret hele tiden!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Var en tur ute i dag, og det regnet. Prøvde med Turtle voks og det funket bra. Hvor lenge det holder vet jeg ikke. Men funket gjorde det. Når det blei mange dråper på visiret, bare vridde jeg hodet en gang til hver side og dråpene prellet av.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Har et stoff som ligner på Rain-X, bruker dette på bilen med meget godt resultat. På flasken står det at det ikke skal brukes på "plast" dersom det ikke er godkjent for dette stoffet. Har ikke turd å prøve dette på visiret ennu da jeg ikke vet om det overlever..............

Men er meget fristet til å prøve..

På bilen holder stoffet en til to mnd....

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bm skrev:Har et stoff som ligner på Rain-X, bruker dette på bilen med meget godt resultat. På flasken står det at det ikke skal brukes på "plast" dersom det ikke er godkjent for dette stoffet. Har ikke turd å prøve dette på visiret ennu da jeg ikke vet om det overlever..............

Men er meget fristet til å prøve..

På bilen holder stoffet en til to mnd....
Håy..
Har du ikke liggende et gammelt visir du kan prøve på....?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg har brukt Rain-X på visir siden 1986. Fungert stort sett men på Schubert sin hjem virker ikke det så bra. Vanlig hård voks uten slipemidler kan brukes og mye billigere. God gamle gul Simoniz har fått nytt liv og kan kjøpes. Med den kan du i samme slengen polere hjelm og visir.
Sist redigert av Indian den 16 jun 2005, 23:42, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
"God gamle gul Simoniz " Regner med man finner den på bensinst....eller må man innom en eller annen bilrekvesitabutikk alla Thorshov, Biltema osv?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg har sett den i bensinstasjoner. Mekonomen i Sarpsborg hadde den også
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Rain-X er testet på visiret --- 0 ---- resultat, etter dobbel behandling intet resultat. Nå er det voxet så er spent på resultatet i morgen...

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ja, med denne sommeren er det god sjanse for at du ser resultatet av behandlingen raskt.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Fant ut resultatet next day.
Mye bedre, men ikke optimalt..

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Thor Arne skrev:Ja, med denne sommeren er det god sjanse for at du ser resultatet av behandlingen raskt.
Håy..
Ser ut til at dette blir en brukbar sommer. Har ikke manglet på godt MC-vær i det siste. Mange sykkler å se i trafikken for tiden.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:
Thor Arne skrev:Ja, med denne sommeren er det god sjanse for at du ser resultatet av behandlingen raskt.
Håy..
Ser ut til at dette blir en brukbar sommer. Har ikke manglet på godt MC-vær i det siste. Mange sykkler å se i trafikken for tiden.
Har faktisk blitt knaillvær i trøndelag å, så dæm av dåkk som har tænkt dåkker en tur hit i sommer,
pakk ne sysakan å kåm dåkker te Midt-Norge me en gang 8) .

Svar