Idioter i traffikken

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Gjest

Idioter i traffikken

Legg inn av Gjest »

Det finnes mange av dem, meg selv inkludert noen ganger. Det er dog en ting som irriterer meg mer enn det meste (selv om det ikke burde):

Folk som ligger og sperrer i venstre feltet og ikke slipper forbi :evil:

Kjenner at det koker under hjelmen der jeg ligger bak og vèrker etter å komme forbi.

På den nye to-felts veien her i Kristiansand er det virkelig mange av dem, og de burde fått et kurs i to-felts kjøring, og en bot! :roll:

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Du får stoppe dem å gi dem ett spark i balla..hehe Bilde

Neida..

Helt enig med deg der ja.. Det er fryktelig irriterende når folk ikke har vett til å se i speilet, om det er noen som ligger bak og vil forbi..
Bilde

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Jag ger folk (ca) 5 sekunder på sig att flytta sig, sen kör jag om på höger sida. Har inte tid att ligga där och irritera mig. :)

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

rerell skrev:Jag ger folk (ca) 5 sekunder på sig att flytta sig, sen kör jag om på höger sida. Har inte tid att ligga där och irritera mig. :)
Jeg gjør det samme selv,.... og det er ekstra effektivt om man kjører opp på høyre siden en liten stund og kikker føreren av "buret" inn i øyene.

Det irriterer meg også grenseløst hvor sløve enkelte bilister kan være i trafikken, er det rart det oppstår mange farlige situasjoner?
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Skralle-Kalle

Idioter i trafikken

Legg inn av Skralle-Kalle »

Hele skolevesenet har svikta totalt, det er LANGT flere med lærevansker i samfunnet enn det som framgår av alle statistikker. Bare se hvor mye folk har skjønt av pensumet på kjøreskolen, f.eks. å slippe fram andre trafikanter. Hvis jeg blir nok irritert gir jeg full pupp når det er ei åpning i den motgående trafikken, og klasker til sidespeilet av full kraft idet jeg feier forbi :evil: Da pleier de gjerne fatte poenget - for ei stund, i alle fall. Om speilen knekker? Hva så, de bruker den jo faen ikke likevel. Det er god mentalhygiene å slippe ut trykket på de moroner som fortjener det.
En annen gang kan vi snakke om bruk av retningsviser..... brum brum
Dorry :twisted:

Gjest

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Gjest »

Skralle-Kalle skrev:... og klasker til sidespeilet av full kraft idet jeg feier forbi :evil: Da pleier de gjerne fatte poenget - for ei stund, i alle fall. Om speilen knekker? Hva så, de bruker den jo faen ikke likevel. Det er god mentalhygiene å slippe ut trykket på de moroner som fortjener det.
En annen gang kan vi snakke om bruk av retningsviser..... brum brum
Dorry :twisted:
:roll: Tygg litt på denne! Scenario:

Du sitter på plastraketten din og vil VEEELDIG gjerne forbi. Ola sitter i bilen foran, og han pleier ikke legge bilen ut på kanten bare fordi det ligger en sykkel opp i ræva hans.

Hvorfor? - spør du kanskje

Jo det skal jeg fortelle deg. Fordi han kjører faktisk 10 km/t over fartsgrensa, så det er ikke noen grunn til at noen skulle forbi. Fordi at hvis det ligger masse grus og dritt på veiskuldra, så får både du og bilen bak alt det i trynet hvis han legger seg helt ut. Fordi at han skjønner at du har et enormt behov for å bare gi "full pupp", og han synes at du allerede har nok hestekrefter mellom beina til at du får klare en normal forbikjøring, sånn som de andre med "støttehjul" må.

Så blir du så irritert at du bare "fliser" forbi og klasker til speilet hans. Vel, hvis det er så mye traffikk at du ikke kommer forbi ham er sjangsen stor for at du må vente litt før du kommer forbi neste bil (eller i værste fall vogntog). Ola er en forholdsvis tettbygd kar og ikke så reint lite hissig, men han klarer å ta nummeret ditt i farta.

Akkurat den dagen kommer du til å angre på resten av ditt liv at du bestemte deg for å ødelegge speilen hans på pur f...
:x

Tro meg. Fortsetter du sånn, så kommer den dagen, garantert. Plutselig en dag så treffer du en som er like "syk" i hodet som du og som ikke eier respekt for andre, og da er det kjørt. :evil:

PS: Bare så du vet det så diskuterte vi kjøring på to-felts vei, og der er det ikke motgående traffikk. Du er vel ikke tilfeldigvis en av dem med "lærevansker" selv? :twisted: Du kan vel skaffe deg et nick sånn som alle oss andre? :wink:

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Enig med siste innlegg fra ShadowMan, men håper kanskje det er et snev av ironi hos Skralle-Kalle.
:?:

Gjest

Legg inn av Gjest »

Thor Arne skrev:Enig med siste innlegg fra ShadowMan, men håper kanskje det er et snev av ironi hos Skralle-Kalle.
:?:
Vi får håpe og tro det :wink: Jeg har i allefall aldri hørt om noen som går SÅ drastisk til verks. Må jo dessuten være jæ.... vondt i hånda vel?!?

GSXR

Legg inn av GSXR »

rerell skrev:Jag ger folk (ca) 5 sekunder på sig att flytta sig, sen kör jag om på höger sida. Har inte tid att ligga där och irritera mig. :)
Helt enig med deg der Rerell :wink:, jeg gidder heller ikke ligge bak og irritere meg unødig :twisted: , kjører forbi på høyre side.

Svar