Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Svolp »

Bare for og nevne dette også så tar jeg som regel aldri av meg hjelmen hvis jeg fylle drivstoff i en kortautomat på en bensinstasjon.. Eneste som ryker da er hansker.
Tar den av meg når jeg skal inn i butikken, har alltid gjort det og må ærlig innrømme at jeg syntes det ser tåpelig ut og vimse rundt med en svær mchjelm på hue innedørs! :prf

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av d.strand »

Sier meg enig med Svolp! :thumleft

Selv med ørepropper til mp3 og dobbel D-ring så syntes jeg det er pent lite slit/stress og måtte ta av seg hjelmen om jeg må inn for å betale for bensin.

Så om dette virkelig er forbudt, så plager det meg minimalt. :mk Selv om jeg er enig med at vi er blitt et pinglesamfunn som mekkern skrev ](*,) For mye dumme lover og regler etter min mening :[-(
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av k3nt_ »

Vi har blitt et mer pinglete samfunn. MEN, vi har også blitt mer egoistiske. Samfunsverdiene faller fra litt etter litt. Så for å motvirke dette er "samfunnets vokter" nødt til å regulere forlkeskikk for oss. Det er egentlig jævlig synd...

Ta eksemplene:
Et få tall reiser seg for eldre, gravide og uføre på offentlig transport.
Barnevognmafien brøyter vei på fortauet uten hensyn til andre som benytter seg av det.
Alle skal PÅ t-banen før noen kommer seg av.
Ikke ta av seg hjelm på bensinstasjon.
+++

Egoisme er kapitalismens bakside.
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Gammelgutt

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg pleier normalt å ta av hjelmen eller i alle fall åpne baugporten når jeg bruker åpningshjelmen. Men har jeg dårlig tid hender det at jeg lar hjelmen sitte. Har også opplevd at jeg har blitt veldig sår på ørene når jeg har måttet ta av og på helhjelmen mange ganger på en dag, og da unngår jeg jo å ta av hjelmen unødig.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av mekkern »

For ikke å snakke om at det ALLTID er noen som må ha "skylda" hvis det ikke går etter planen..
dette med ansvarsfraskrivelse er i vinden nå i tillegg til egoismen.

se bare dette med vulkanasken og fly/feriereiser...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av d.strand »

Gammelgutt: Så klart, om jeg også har dårlig tid, så blir hjelmen sittende på. Men er sjeldent jeg skal betale med kontanter, så ender alltid opp med å bruke kortautomaten :-)

mekkern: Helt enig, man skal alltid finne en eller noen og skylde på ](*,)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av rogg »

mekkern skrev:For ikke å snakke om at det ALLTID er noen som må ha "skylda" hvis det ikke går etter planen..
dette med ansvarsfraskrivelse er i vinden nå i tillegg til egoismen.

se bare dette med vulkanasken og fly/feriereiser...
Flytskjema eller problemløseren, kan du skylde på noen, ja, problemet løst... Kan du skylle på noen, nei, stakkars deg.

Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av 127Tom »

https://streamable.com/wk2wn3

Drar opp denne nekroposten jeg :D
Frekk fyr på bensinstasjon i natt; sa med en frekk og aggressiv tone: "Ta av deg hjelmen!"
Jeg spurte hva grunnen var og nevnte at jeg har handlet på alskens bensinstasjoner i over 20 år og aldri blitt bedt om å ta av meg hjelmen inne i butikkene.
Og så la jeg til: "ber du alle kundene med corona maske ta av masken også?"
Da var det ikke noen logiske svar og han bare gikk vekk og ikke lot meg handle :p jaja... dro til neste bensinstasjon og fikk handla uten problem der...MED hjelm :D

Her er video: https://streamable.com/wk2wn3

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Bjerknez »

Godtvoksen skrev: 03 mai 2010, 21:24 For meg er det helt greit og ta av hjelmen - jeg har ikke noe religiøst forhold til den ;e

Jeg forstår og aksepterer også den sikkerhetmessige begrunnelsen til bensinselskapet. :janikk
Jeg er enig.

Selv om jeg enkelte ganger synes det er behagelig å gå av sykkelen og rusle rett inn på stasjonen uten å ta av hjelmen. Altså hvis jeg bare skal kjapt inn og ut. Men spiser ikke Cheeseburger med hjelmen på nei :knegg

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av cannon »

127Tom skrev: 19 apr 2021, 01:42 https://streamable.com/wk2wn3

Drar opp denne nekroposten jeg :D
Frekk fyr på bensinstasjon i natt; sa med en frekk og aggressiv tone: "Ta av deg hjelmen!"
Jeg spurte hva grunnen var og nevnte at jeg har handlet på alskens bensinstasjoner i over 20 år og aldri blitt bedt om å ta av meg hjelmen inne i butikkene.
Og så la jeg til: "ber du alle kundene med corona maske ta av masken også?"
Da var det ikke noen logiske svar og han bare gikk vekk og ikke lot meg handle :p jaja... dro til neste bensinstasjon og fikk handla uten problem der...MED hjelm :D

Her er video: https://streamable.com/wk2wn3
Selvfølgelig skal hjelmen av.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Bjerknez »

De ansatte har sikkert blitt opplært til å ikke begynne og kverulere med kunder som ikke vil etterfølge deres retningslinjer. Noe jeg forøvrig synes er lurt.

Dette er dog etter egne erfaringer mer vanlige på steder der dem har vært utsatt for ran tidligere etc. Det er sikkert ikke veldig kult for ansatte og oppleve å bli ranet. Når det er sagt så hadde vel neppe en raner begynt å kverulere med han bak disken rundt dette før han dro frem kniven og ranet sjappa.

Men poenget er sikkert at ansatte skal føle seg litt tryggere, samt at man skal bli fanget opp av kameraer etc.

Det med munnbleie som for tiden er påbudt enkelte steder kan man jo ikke unngå. Men dette blir det nok trolig snart en slutt på og hvis ikke bensinstasjonene retter seg etter rettningslinjer som er satt så kan dem helt sikkert stenge butikken helt frivillig.

Pistoneros
Innlegg: 15
Registrert: 02 apr 2020, 23:24
Motorsykkelen din: Hornet 600/900/Ducati 1198S/KTM SA 1290

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Pistoneros »

Det "normale" er veldig bredt, de som er typisk i midten vil ofte mene at både de på høyre og venstre ytterkant er litt umusikalske, men de på venstre ytterkant vil mene at de på høyre ytterkant er helt koko. Nei nei gutt sangen var første møte med "skikk og bruk" for veldig mange, men ikke alle tok den innover seg. Når noen klarer å kle seg i burka vil jeg bruke min rett til å gå med hjelm inne? Personlig vurderer jeg muligheten til å urinere på butikk hyllene da det ikke står noe skilt som tilsier at det er ugreit!
Aldri feil å ta av lueplagg om du går inn i butikk eller hus.

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Plastrakett_71 »

Kan ikke minnes at jeg noensinne har sett noen gå inn på en bensinstasjon med hjelp på...
For min del, så tar jeg av hjelmen dersom jeg av en eller annen grunn må inn på en bensinstasjon, eller annen butikk for den sakens skyld.
Det er litt dumt å fly rundt med baugporten åpen og få whiplash når man subber dørkarmer, eller rive ned ett eller annet når man bøyer seg ned for å finne en vare på nederste hylle.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Subsea79 »

Går ofte inn og betaler bensin MED hjelmen på, dog i åpen posisjon.
Har aldri tenkt over at det skulle være et problem :-k

Nå bor jeg "på bygda" da, og lite ran som skjer på den lokale "benser`n" her, og de er vel generelt lite skvetne :prop:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av simpson »

Ser ikke problemet med å ha hjelm på for ett kjapt besøk på bensinstasjon.
Nok av folkegrupper som dekker hele trynet, men de kan ikke kritiseres for da er det plutselig diskriminering.
Ingen ting i lovverket som sier at hjelmen skal av.

Svar