Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Globe »

En av dagens nyhetssaker i BergensAvisa (http://www.ba.no" onclick="window.open(this.href);return false;).

Saken dreier seg om forbud om å ha på hjelm inne i bensinstasjonen! Noen som har meninger om dette? Hva med åpningshjelm? Halvhjelm?

Noen av kommentarene til nyheten under artikkelen sammenligner det med retten til å bære Burka...DET er vel å ta det litt langt :D

[img]http://img.skitch.com/20100503-equanrtn ... ficxxc.jpg[/img]

Godtvoksen

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Godtvoksen »

For meg er det helt greit og ta av hjelmen - jeg har ikke noe religiøst forhold til den ;e

Jeg forstår og aksepterer også den sikkerhetmessige begrunnelsen til bensinselskapet. :janikk

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av k3nt_ »

Hvorfor skal du ha på deg hjelmen på Bensinstasjonen? De butikkhyllene angriper ikke.

Jeg ser poenget. Jeg har en gang i tiden jobbet natt på en 7-11. Hadde noen kommet inn med MC hjelm der hadde ransalarmen gått og jeg hadde kastet meg over Mag-Ligthen. Kan ha noe med at MC-hjelm midt i Karl Johan om natten er litt spesiellt? :punch

Men jeg skjønner forbudet. Det kan virke truende med hjelm og sotet visir for russen som står i kassa.
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Svolp »

Det er flere steder både i europa og spesielt asia hvor du mp ta av hjelmen, syntes det er helt greit.
Forstår at man kan bli litt paff når man blir spurt om og ta av hjelmen, ser alikavell ikke det store problemet med og gjøre det :)
Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av mekkern »

prinsippielt er det ingen forskjell på burka/muslimsk finlandshette og hjelm..eller caps og hettegenseren langt ned i ansiktet.
Vanligvis har jeg god tid når jeg er på tur og fyller bensin-no problem
men har jeg litt dårlig tid,regn,tørkle og ørepropper og må betale inne ser jeg ikke problem med å beholde hjelmen på.
heller ikke hatt noe problemer med dette.men det har ikke vært midt på natta på øde steder.
hvis de er redde for et for motorsyklister påbudt utstyr pga ikke får filmet ansiktet-hvor mange har ranet bensern med hjelm da???
Mistenkliggjøring og deretter true hjelmen av for å betale????gjøres dette med alle typer bekledning som hindrer identifikasjon av kameraet/betjening?
Stanser dette i såfall en raner?-beklager ingen ran med hjelm...
finlandshette/hettegenser er vel standard ranerutstyr..
det neste blir vel solbriller som er problem..eller må vi ta av skinndressen fordi ei jente føler seg ubekvem av disse skumle mennene?
Faen for et pinglesamfunn vi har blitt.
Husker han på vei hjem fra HV øvelse som satt på trikken i oslo i full uniform med sekk og AG som ble lagt i jærn av terrorpolitiet..
Tilogmed sukkerkoløren negro har skiftet navn og logo..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Cbr »

Ikke sett noen skilt å ble forleden påpekt for meg av bensinstasjon ansatt at jeg egentlig skal ta den av. Men altså aldri sett et skilt eller fått denne informasjonen før, så hvordan kunne jeg visst det. Skal jeg bare innom så er det litt dill å ta av og på hjelm særlig når jeg endelig har fått til øre pluggene til mp3 spilleren. Ingen så har brydd seg før. Men får vel ta av hjelm nå da, de bensinstasjonene blir jo rana endel.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Misha »

Forbud mot mc-hjelm har det vært lenge på statoil borti her. Har ikke noe problem med det. Pleier å betale med kort på pumpene anyway. Som regel på en rimelig ubetjent stasjon... \:D/
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Knut Morten »

Det har i mange år stått skilt på døren til bensinstasjonene med hjelm forbud. =; Jeg har ikke noe problem med at de vil at vi skal ta av hjelmen når vi går inn. Hvis det regner, så vent til du kommer innenfor døren - stopp og ta av hjelmen der.
Det er vel ikke noen, selv med litt dårlig tid, som har hjelmen på hvis du skal i banken en tur? Hvis de som jobber på steder med stor ransfare føler seg tryggere hvis vi tar av hjelmen, så la oss da gjøre det.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Gammelgutt

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har da ikke hatt noe problem med dette, men regner med at jeg blir gjenkjent med hjelm der jeg pleide å fylle før. Er vel lett gjenkjennelig med denne kroppen. :lol

Godtvoksen

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Godtvoksen »

mekkern skrev:prinsippielt er det ingen forskjell på burka/muslimsk finlandshette og hjelm..eller caps og hettegenseren langt ned i ansiktet.
Vanligvis har jeg god tid når jeg er på tur og fyller bensin-no problem
men har jeg litt dårlig tid,regn,tørkle og ørepropper og må betale inne ser jeg ikke problem med å beholde hjelmen på.
heller ikke hatt noe problemer med dette.men det har ikke vært midt på natta på øde steder.
hvis de er redde for et for motorsyklister påbudt utstyr pga ikke får filmet ansiktet-hvor mange har ranet bensern med hjelm da???
Mistenkliggjøring og deretter true hjelmen av for å betale????gjøres dette med alle typer bekledning som hindrer identifikasjon av kameraet/betjening?
Stanser dette i såfall en raner?-beklager ingen ran med hjelm...
finlandshette/hettegenser er vel standard ranerutstyr..
det neste blir vel solbriller som er problem..eller må vi ta av skinndressen fordi ei jente føler seg ubekvem av disse skumle mennene?
Faen for et pinglesamfunn vi har blitt.
Husker han på vei hjem fra HV øvelse som satt på trikken i oslo i full uniform med sekk og AG som ble lagt i jærn av terrorpolitiet..
Tilogmed sukkerkoløren negro har skiftet navn og logo..
Vanlig norsk høflighet og barnelærdom for godt voksne... :[-X :

Lua av

Nei, nei gutt,
dette må bli slutt!
Ikke storme inn i stua
før du har fått av deg lua!
Glemte du det rent?
Det var ikke pent.
Husk å ta
alltid lua a'!
Ikke kast den, ikke sleng den,
pent og rett på knaggen heng den!
Tørk av foten din
og gå stille inn.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Cbr »

Alle de bensinstasjoner jeg har vært på aldri sett noe skilt. Igrunnen bare et innfall. Ferie kriminelle bryr seg ikke om de blir filma uannsett. Når en tar av seg hjelmen med øreplugger te mp3 spiller i så dette de ut å presse inn i hodet mens de rulle rundt. Å få hjelmen på igjen uten at de dette ut igjen i prossessen er ofte tidkrevende å irriterrende, å en ende ofte med å ta av hjelmen igjen for å forsøke igjen. Men jeg kan jo bare fylle med kort å ikke kjøpe noe annet da. Igrunnen ikke noe problem :D

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Dortmunder »

Aldri hatt noen problemer med klapphjelm.... heller ikke i Tyskland. Kommer jo an på hva slags tur man er på om man gidder å ta av hjelmen eller ikke. Men skjønner jo skeptisen til betjeningen... men som med alt så gjelder også her : tonen lager musikken (eller noe sånt :scratch ) hva slags kroppsspråk du har og oppførselen din...


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av mekkern »

Godtvoksen skrev:
mekkern skrev:prinsippielt er det ingen forskjell på burka/muslimsk finlandshette og hjelm..eller caps og hettegenseren langt ned i ansiktet.
Vanligvis har jeg god tid når jeg er på tur og fyller bensin-no problem
men har jeg litt dårlig tid,regn,tørkle og ørepropper og må betale inne ser jeg ikke problem med å beholde hjelmen på.
heller ikke hatt noe problemer med dette.men det har ikke vært midt på natta på øde steder.
hvis de er redde for et for motorsyklister påbudt utstyr pga ikke får filmet ansiktet-hvor mange har ranet bensern med hjelm da???
Mistenkliggjøring og deretter true hjelmen av for å betale????gjøres dette med alle typer bekledning som hindrer identifikasjon av kameraet/betjening?
Stanser dette i såfall en raner?-beklager ingen ran med hjelm...
finlandshette/hettegenser er vel standard ranerutstyr..
det neste blir vel solbriller som er problem..eller må vi ta av skinndressen fordi ei jente føler seg ubekvem av disse skumle mennene?
Faen for et pinglesamfunn vi har blitt.
Husker han på vei hjem fra HV øvelse som satt på trikken i oslo i full uniform med sekk og AG som ble lagt i jærn av terrorpolitiet..
Tilogmed sukkerkoløren negro har skiftet navn og logo..
Vanlig norsk høflighet og barnelærdom for godt voksne... :[-X :

]
Hvis jeg med dette er uhøflig og uoppdratt så er det greit det. -Godt voksen blir jeg aldri.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av Godtvoksen »

mekkern skrev:
Hvis jeg med dette er uhøflig og uoppdratt så er det greit det. -Godt voksen blir jeg aldri.
Jeg har ikke uattalt meg om din høflighet eller oppdragelse. Jeg bare peker på rimet/sangen "lua av" som jeg lærte på barneskolen, og som jeg trodde nærmest var nedfelt som vanlig skikk og bruk i norsk kultur og som står i sterk kontast med dine synspunkter. Det at man skal ta av seg hatt, lue etc. når en går inn et sted, ser jeg på som barnelærdom og finner noe underlig at noen i det hele tatt reagerer på.

Lua av

Nei, nei gutt,
dette må bli slutt!
Ikke storme inn i stua
før du har fått av deg lua!
Glemte du det rent?
Det var ikke pent.
Husk å ta
alltid lua a'!
Ikke kast den, ikke sleng den,
pent og rett på knaggen heng den!
Tørk av foten din
og gå stille inn.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hjelmforbud inne på bensinstasjoner!

Legg inn av mekkern »

fint med bekreftelsen på hvordan du tolker hele innlegget i den orginale posteringen. :thumleft
sier meg ferdig med dette.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar