Bikes and babes

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det er i dag jeg fikk med denne saken og jeg er enig med resultatet. La oss ha dette forumet for å diskutere alle sider av 2-hjulinger.
Det hadde vært en ide å få med flere mopedister her. Rockeren?
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Indian skrev:Det hadde vært en ide å få med flere mopedister her.
Det håller jag inte med om, men det är ju min högst personliga åsikt.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rerell skrev:Det håller jag inte med om, men det är ju min högst personliga åsikt.
Hvorfor det rerell?

Personlig så er jeg åpen for det meste, men lurer på om noen har noen gode argumenter for eller imot lett-MC/Moped forum her.

Føl dere frie til å si hva dere mener her folkens!
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Min personlige mening er at innlegg om/rundt moped og lett-mc gjerne kan postes på forumet, men da innunder det forumet som er opprettet for det her på siden.

Kanskje det kunne oppfattes negativt om vi ble "bombet" med moped/scooter innlegg i tråder over alt. Det finnes tross alt egne forum som er dedikert moped/scooter. Men husk også at mange av disse får en første smakebit av opplevelsen av det å kjøre tohjulinger og er nok rekrutter til "skikkelig mc" når den tid kommer.

Kanskje er det også sunt for dem å få et innblikk i hva det innebærer å være mc-entusiast, selv om de ikke har "tungt jern" selv enda.

Jeg tror kansje de også søker mer troverdig materiale og folk med erfaring rundt mc enn de kan finne på typiske moped/scooter fora?

Hører gjerne på motargumenter jeg.... ?
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jeg mener vi burde ta inn disse nybegynnerne...ja for det er jo det de er. Sikkert mange mc-førere blant dem.

De kan godt få et eget forum her som de kan bruke, og der de kan spørre om ting de lurer på.
Vi som har kjørt en stund kan kanskje være med på å skape gode holdninger når det gjelder mc. Det gjelder både dette med trimming og ikke minst sikkerhet. Ser at det er mange mopedførere som kjøret med bare hjelm som sikkerhetsutstyr.

Det er jo ofte snakk om trimming av mopeder, og det er vel ikke tvil om at det er både ulovelig og farlig.
Hadde en tragisk dødsulykke mellom buss og moped her i Svelvik for bare et par dager siden, der en 16-åring døde. Avstanden mellom liv og død er veldig kort, og kanskje enda kortere når man ferdes på to hjul.

La de få lov til å komme inn og føle at de blir tatt på alvor, det er masse flott ungdom som farter rund på moped eller lett mc.

http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article? ... 20348/1001
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..
Jeg mener vi burde ta inn disse nybegynnerne...ja for det er jo det de er. Sikkert mange mc-førere blant dem.

De kan godt få et eget forum her som de kan bruke, og der de kan spørre om ting de lurer på.
Til å begynne med vil jeg nevne at det allerede er opprettet et "forum" hvor de som kjører moped/scooter og lett mc kan diskutere saker og ting.
Personlig synes jeg det er fint om dette blir flittig brukt.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev: Hvorfor det rerell?

Personlig så er jeg åpen for det meste, men lurer på om noen har noen gode argumenter for eller imot lett-MC/Moped forum her.

Føl dere frie til å si hva dere mener her folkens!
Lätt MC: Javisst.
Moped/Scooter: Njae.

Jag vet egentligen inte om jag har några speciellt välgenomtänkta argument, men det känns som att moped/scooter är så långt ifrån MC-världen så att det inte blir relevant. Mopedister har väl nästan mer gemensamt med cyklister än med mc-förare om man ska se på vilken trafikantgrupp de tillhör, vilka trafikala situationer de upplever, användningsmönster och användningssområden osv.

Det är kanske jag som är trångsynt, men jag tror att mc-förare sällan får något minnesvärdigt utbyte av mc-relaterade diskussioner med mopedister. Men det är kanske bara jag som har blivit en gammal gubbe. :roll:

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Jeg er ikke den mest aktive til å skrive innlegg her, men jeg er nesten daglig innom og leser innleggene.
Det har vært et par andre forum jeg har brukt på samme måte - det ene har jeg droppa helt ut av - nettopp p.g.a. for mange innlegg av moped-gutter. Det andre er jeg innom fremdeles, men må si at det ikke på langt nær er så interessant som tidligere - også denne gang p.g.a. mopedgutta.
Jeg har ikke noe i mot verken mopeder eller gutter (eller lett-MC eller jenter for den saks skyld) - men det jeg synes er slitsomt er all "fjortis-praten".
Har ikke noe imot at ungdommen slipper til - men det er fare for at hvis de "tar overhånd" så forsvinner noen av de mer voksne.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det Deylaya sier kan være et problem Vi trenger ikke å gå lengere enn VGD 'motorsykkel'
Ofter er moderatorer selve 'fjortiser' som ikke forsøker å rydde opp.
Fjortis er ikke alderen men en tilstand.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

enig med Delayla her, har samme erfaring fra andre forum.
Mopedgutta er veldig aktive brukere og diskuterer moped i mopedforumet. Når de skal diskutere MC gjør de dette i MC-forumet.
Resultatet er at store deler av innleggene i MC-forumet kommer fra folk som aldri har kjørt sykkel, og fjortispraten tar lett overhånd der også.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Indian skrev:Det Deylaya sier kan være et problem Vi trenger ikke å gå lengere enn VGD 'motorsykkel'
Ofter er moderatorer selve 'fjortiser' som ikke forsøker å rydde opp.
Fjortis er ikke alderen men en tilstand.
Skjønner at det er stor motstand for å ha et forum for ungdommer her, og at faren for at de tar over her er stor. Men da kunne vi sette en aldersgrense på hva en motorsykkellist bør være, eller så får de dyktige moderatorene vi har her holde et våkent blikk, og gripe inn der de ser at fjortisene misbruker forumet.

Man kan som sagt kjøre moped og eller lett mc ved 16 år.....18år og du kjører mc.... Er det disse to årene vi diskuterer?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Prøv å se dette fra en stakkars moderators side.

Hvordan skal en moderator kunne definere grensen for "fjortisprat"? Det jeg kanskje synes var et morsom innlegg, kan lett oppfattes som "fjortisprat" av en annen?!?

Begrepet er vel forsåvidt så vagt at man ikke kan sette en slags flytende grense der noen bare skulle kunne klage på småpubertal humor (er selv titt og ofte angrepet av nettopp dette fenomenet), eller at en moderator som hadde fått litt kjeft av kona akkurat den dagen, skal kunne slette innlegg eller gi advarsler akkurat...

Eksempel: Hei der "Moped14". Vi har observert at du skriver på en måte noen her ikke liker. Derfor får du en advarsel.

Litt satt på spissen kanskje, men allikevel.

Må vi bare bestemme oss og si JA/NEI ?

Har hørt argumentene mot å ha en moped seksjon før, og hvis valget står mellom å skremme vekk alle MC-entusiastene der ute, vel da er jeg vel ikke akkurat så veldig i tvil. Men hva er reelt?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Låst