Alle sier....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Alle sier....

Legg inn av Indian »

Alle sier at det er et kjempeflott ide med en chat kanal til glede for oss andre.... men hvilken glede?
Jeg synes at de som skrive for eller i mot kan utdype det noe mer enn bare 'kjempeflott' eller 'bra tiltak'
Hvor mange av de som er utrolig positiv til ideeen som er villig til å betale en liten sum for å få det til? En sum som forplikter en viss grad av oppmøte i chat før det går tapt.
For å si at det er en bra ide eller en dårlig, er det ikke for mye forlangt om jeg mener at dere serverer noe kjøtt med benet enn bare flott ide, bra tiltak o.l.
Jeg har en privat hjemmeside med over 37.000 besøkende på 2 år. Jeg sendte ut et forespørsel om jeg skulle legge inn en chatside men responsen ble lik 0. Siden min som har internettets største samling med luftavkjølte boxere ble i en privat undersøkelse kåret til en spennende side med bilder som ikke finnes på andre steder. Siste invasjon i dag er tyskere. I forrige uke fra Singapore.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehe... ja jeg vet hvordan det er med en chat på en nettside. har chat selv på min side og der er det også veldig liten aktivitet. Men nå er det kommet in forslag om fast pratekveld, så vi får se hva som skjer..

Det jeg mener om en chat her er at man kan godt legge det inn hvis det ikke koster noe. Men nå er det nå slik at det koster noe å gjør det her, og da har jeg allerede annbefalt å vente med det. Men det er ikke jeg som avgjør det. Kommer det opp en chat, blir den nok bare liggene der, med veldig liten respons intil videre. men hvis du/dere som er admin/moddere prøver å dra igang noen faste kvelder, tror jeg det er større sjangs får at det er flere som møter opp.

Uansett hvor mange registrerte brukere det er på et forum, er det bare en håndfull som man kan kalle for aktive brukere. Det er de som man må ta i nakken for å få igang en bra chat.. Så kommer sikkert noen få etternølere etter, og andre forsvinner... Slik er det bare.. Interessen varierer hos alle.. 8)
Bilde

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Det er faktisk veldig mye sant i det som sies her. Jeg har selv til tider vært meget aktiv på chat og forskjellige fora gjennom årene, men som regel dabber interessen av og dør ut med tiden.

Også derfor har vi ikke lagt hverken krefter eller penger i en chat-kanal her på siden vår, men heller investert i et forum som dette. Poenget er jo å få diskutere, dele tanker meninger og råd med andre. Til det er et forum utmerket. For det første så kan man delta når det passer en selv, for det andre så kan andre lesere siden få ta del i all den viten (??) som fremkommer i de forskjellige trådene.

Vi er som sagt tidligere opptatt av å få til et levende nettsted, og vi føler nok at vi er på vei til å få det til her nå.

Nå har vi lagt inn prisforespørsel til Interweb på en bra chat-kanal her, så får vi se om det er verdt å investere i. Jeg har nok en tendens til å være enig med Indian,... det skal noe til å få en slik kanal til å bli levedyktig. (sorry Ronny,.. jada, jeg er optimist,.. men også realist!!)

Det man enkelt kunne gjøre hvis man er interessert i en "pratestund" er jo å avtale en fast tid, og så møtes på MSN Messenger? Det er vel et program de fleste har i bruk vil jeg tro.
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Gjest

Legg inn av Gjest »

fireman skrev:Nå har vi lagt inn prisforespørsel til Interweb på en bra chat-kanal her, så får vi se om det er verdt å investere i. Jeg har nok en tendens til å være enig med Indian,... det skal noe til å få en slik kanal til å bli levedyktig. (sorry Ronny,.. jada, jeg er optimist,.. men også realist!!)
Kjenner at engasjementet mitt blir på topp her ;)

Roy, jeg har aldri sagt at dette var noe som kom til å gå uansett. Jeg har sagt at det hadde vært kult dersom vi fikk det til:


ShadowMan skrev:At det ikke er så mange pålogget samtidig er helt greit, men hvis vi annonserer en spesiell "Chat dag" f.eks hver torsdag, eller noe sånt, så kunne det jo faktisk være at det ville fungere bra etterhvert. Tenk om det til og med trakk enda flere folk hit? Det hadde vært kult
Optimismen min er en ting, men jeg er faktisk også ganske realistisk, det vet du Roy :)

Men å legge begrensninger om at man ikke får det til i utgangspunktet (og her snakker vi faktisk ikke om noe så avansert som å sende folk til månen), da kan man bare legge ned. Det var poenget mitt.


Indian skrev:Jeg synes at de som skrive for eller i mot kan utdype det noe mer enn bare 'kjempeflott' eller 'bra tiltak'

For å si at det er en bra ide eller en dårlig, er det ikke for mye forlangt om jeg mener at dere serverer noe kjøtt med benet enn bare flott ide, bra tiltak o.l.
Enig med deg her Indian, men sånn er det vel ofte på forumer?


Indian skrev:Jeg har en privat hjemmeside med over 37.000 besøkende på 2 år. Jeg sendte ut et forespørsel om jeg skulle legge inn en chatside men responsen ble lik 0.
Dette er en (delvis) privat side med ca 120-130.000 besøkende i året, og ca 100-150.000 sidevisninger i måneden, så gunnlaget er kanskje til stede her?


Indian skrev:Hvor mange av de som er utrolig positiv til ideeen som er villig til å betale en liten sum for å få det til? En sum som forplikter en viss grad av oppmøte i chat før det går tapt.
Det er nok tigging om penger ute og går, Indian. Skjønner at du prøver å få frem et poeng her, men selv ikke JEG hadde giddet å gi penger til noe sånt.


Hvorfor så negative? "Kremt ", sorry: Realistiske...

Selvsagt er det mulig å få til en chat, men det krever kanskje mere jobb osv. enn vi har lyst til.

Litt retorikk, rent hypotetisk:

Er dere enige i at en chat kanal kan gå helt ræva hvis ingen gidder å gjøre noe med den?

Er dere, i andre enden, enige i at kanalen antakelig hadde gått KNALLBRA, dersom vi hadde utlovet 10.000,- hver i måneden i premie til 3 heldige vinner som ble trukket ut av de som var inne og diskuterte?

HVIS dere er enige, så er poenget mitt dette: Da er det ikke umulig å få til her er det snakk om hvor mye en ønsker og kan stimulere for å få noe til, MEN hvis man i utgangspunktet sier at det ikke går og ikke prøver ER det faktisk helt umilig. Se bare på diskusjonsforumet her, det var så og si DØDT intill vi fikk dette opp og gå.


Konklusjon

Denne siden har ganske mange bra ting gående, som mange andre ikke har. Den har en nyhetsdel som kan trekke en del folk. Den har en nettbutikk som kan være med og sponse osv, og sist men ikke minst en del (etter min mening) bra folk som diskuterer (ingen nevnt ingen glemt). Det er tre temmelig gode forutsetninger. Vi kan selvsagt få chatten opp å gå, hvis vi vil. Det handler om å stimulere til "chatting". Og da er det greit at folk sier: "Tumbs up", "Bra tiltak" osv, så kan vi se hvor mange som i utgangspunktet er positive, og bestemme oss for om grunnlaget er der og om vi ønsker å bruke nok tid og energi på å stimulere til chatting.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

fireman skrev: Det man enkelt kunne gjøre hvis man er interessert i en "pratestund" er jo å avtale en fast tid, og så møtes på MSN Messenger? Det er vel et program de fleste har i bruk vil jeg tro.
Ja! Kom på messenger jeg også. Men lag nå en chat gruppe slik at vi alle kan møtes. Med vanlig messenger kan man jo bare snakke en og en..

Men det er enkelt:
Klikk på gå til chatterom- MSN Grupper (lær mer)-Opprett din egen gruppe.

Da er det bare å lage en gruppe som feks. heter MCsiden Chat!

Så er det bare å gi oss direktelinken til siden her. Kan også legge inn en ling til den på forsiden av MCsiden... :D

Veldig enkelt... selv "mor" kan gjøre det ..hehe
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

ShadowMan skrev:Dette er en (delvis) privat side med ca 120-130.000 besøkende i året, og ca 100-150.000 sidevisninger i måneden, så gunnlaget er kanskje til stede her?
Hjemmesiden min er en privat side og jeg kan ikke lokke med premier eller andre tilbud. Det er en side for de som interesert i luftavkjølte boxere.
Jeg har fått 136 innlegg i gjesteboka og 50 i den private gjesteboken i tillegg til rundt 200 mail jeg fikk fra besøkende.
Med 120-130.000 besøkende i året og kun 97 registrerte brukere skulle gi et pekepinn om den generelle interessen.
ShadowMan skrev:Er dere, i andre enden, enige i at kanalen antakelig hadde gått KNALLBRA, dersom vi hadde utlovet 10.000,- hver i måneden i premie til 3 heldige vinner som ble trukket ut av de som var inne og diskuterte?
Nevner du penger er det garantert at forumet vil oppleve en rush av nye medlemer men det er ikke realistisk. Det blir pengene som lokker og ikke interessen.
Jeg tror ikke det er nødvendig å tilby penger, det er nok å nevne ordet GRATIS. :mrgreen:
Jeg kan nevne et annet innlegg der det ble lovet en premie til de 10 første som svarte. Noen kom, skrev noen ord og gikk og vi så aldri dem igjen i forumet.
Jeg synes det blir mer realistisk å forlange en viss aktivitet før mann deler ut premie.
Jeg ser også at de ikke-aktive medlemmer er registrert mellom 10 og 23 juni og utgjør over 50% av medlemene og de aller fleste med 0 innlegg. Jeg lurer på hva grunnen er og hva som ble brukt som lokkemiddel? Det var sikkert ikke interessen for forumet at det meldte seg 15 personer den 15.juni..
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar